Inlägg #1: Postat: 2009-04-30 07:54:00
|
Per W |
"Har den äran" heter det, kort för "JAG har den äran att gratulera".
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-04-30 14:11:00
|
tvivlande |
Vid Balfouröverenskommelsen 1917 fanns det i landet som då hette Palestina mer än två miljoner araber. Menar Ishak Hashkiya att alla dessa hade hade körts iväg 1948 har han fel. Om han inte räknar araber som människor sällar han sig till en judisk-israelisk språkbruk då man upp till minisrernivå kallar palestinier för kackerlackor eller krokodiler
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-04-30 19:18:00
|
Starka tjejen |
Det finns nog ingen i min helsvenska bekantskapskrets, som gratulerar Israel. Snarare väcker landet och folket fientliga reaktioner hos vanligt folk.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-04-30 19:24:00
|
Leif-Arne |
Motsatsen till vanligt folk är ovanligt folk, så kallade o-folk, eller troll.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-04-30 19:28:00
|
Leif-Arne |
Ett sådant troll var skribenten "Ranghild", trollet "Ranghilds" språkbehandling påminner starkt om ett troll av senare datum nämligen "Starka tjejen". Som troll borde du åtminstonde försöka vara lite kreativ i dina försöka att provocera, det är du inte, du är helt fantasilös.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-05-02 06:15:00
|
Lasseman |
"Den mäktiga israeliska armén bibehåller sin mänsklighet trots flera årtionden av krig. Allt detta med stor villighet till självransakan och självkritik." Gissar att släktingarna till alla lemlästade och dödade palestinier har en annan syn på saken. Antar att Israels armés användande av vit fosfor under den senaste konflikten är ännu ett exempel på deras "mänsklighet."
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-05-02 17:14:00
|
Shps |
Bra artikel även om vi på sikt får hoppas på en värld helt utan nationer.
Är det någon som vet varför vänsterfolk inte värderar saker som "ett välfungerande demokratiskt system, en fri press, ett fristående juridisktsystem och en högteknologisk industri som väcker avund i hela världen. Dess nya utvecklingar inom jordbruk och medicin användes i hela världen. Läskunnigheten, antalet datorer, bokinköp, akademiska studier och abonnemang till symfoniorketrarna är bland de högsta i världen."?
Är det någon som vet varför de nationer som vänstern värderar inte klarar av att bygga upp dessa saker?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-05-02 21:56:00
|
Profileclew |
Shps citat: på sikt får hoppas på en värld helt utan nationer" Som jag alltid har sagt, tacka vet jag en världslig Anarki som blir följden med en värld utan nationer och dess gränser.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-05-04 15:44:00
|
Kate M |
What a loud of absolute crap. Vart kom den här killen ifrån? Fri press, demokrati bla bla bla. Hur förklarar vår kära skribent situationen eller snarare förtrycket mot palestinierna? Måste hålla med Lasseman.
|
|