Bara pengar kan rädda äldreomsorgen

Den här tråden diskuterar artikeln Bara pengar kan rädda äldreomsorgen.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2009-04-25 11:27:00
Cvea
Vad jag menade med sunt förnuft är till exempel att den så kallade "närande" sektorn i samhället enbart kan fungera om om det finns folk tar hand om barn, sjuka och gamla. Det är sunt förnuft och inget annat. ELLER så blir det en tillbakagång till den tid då männen var ute och jagade och kvinnorna satt hemma och tog hand om allt det där. Om politikerna skulle svara mig att det inte finns pengar till det där så måste de i så fall ha åsikter LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT till höger tror jag! Sådana politiker har ingen valt in i den styrande skaran i det här landet som tur är.

Sunt förnuft säger att vi människor föds, växer upp, går i skolan, blir produktiva, blir kanske sjuka, blir gamla och dör. Inte ens den mest nitiska säljare i den "närande" sektorn kan avskaffa barndomen, sjukdomar och ålderdomen så för mig är detta inte alls önsketänkande utan vanligt sunt förnuft som inte alls är särskilt vanligt!
Inlägg #22: Postat: 2009-04-25 13:12:00
GunnarL
21/ Cvea, Ditt inlägg här visar i alla fall att det fortfarande finns "sunt förnuft" - även om jag håller med om att det blir allt ovanligare.
Inlägg #23: Postat: 2009-04-25 13:54:00
Cvea
Gunnar L, *s* Hm, vad tycker du att man kan göra åt detta? Det vore ju frukansvärt om förnuftet försvinner?
Inlägg #24: Postat: 2009-04-25 17:20:00
GunnarL
23/ Det försvinner inte Cvea - nästan allting går i cykler och historien upprepar sig ständigt. Bäst det är så blir det inne med "sunt förnuft" och då ansluter sig även "de närande" till den trenden - för det viktigaste som finns för den kategorin människor är just att vara trendiga.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...