Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Vad jag menade med sunt förnuft är till exempel att den så kallade "närande" sektorn i samhället enbart kan fungera om om det finns folk tar hand om barn, sjuka och gamla. Det är sunt förnuft och inget annat. ELLER så blir det en tillbakagång till den tid då männen var ute och jagade och kvinnorna satt hemma och tog hand om allt det där. Om politikerna skulle svara mig att det inte finns pengar till det där så måste de i så fall ha åsikter LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT till höger tror jag! Sådana politiker har ingen valt in i den styrande skaran i det här landet som tur är. Sunt förnuft säger att vi människor föds, växer upp, går i skolan, blir produktiva, blir kanske sjuka, blir gamla och dör. Inte ens den mest nitiska säljare i den "närande" sektorn kan avskaffa barndomen, sjukdomar och ålderdomen så för mig är detta inte alls önsketänkande utan vanligt sunt förnuft som inte alls är särskilt vanligt!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?