Inlägg #1: Postat: 2009-04-21 18:17:00
|
The Diplomat |
Rösta rätt, rösta på Piratpartiet. George Orwell:s dystopi får inte bli verklighet.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-04-21 18:19:00
|
Ramona Fransson |
Hej Marit, jag har redan bestämt mig för att rösta på dig! Du är den ende kandidaten som åtminstone försöker leva som du lär. Och om du kommer in, vad sägs om att försöka få igenom att samtliga länder i EU ska ha samma antal röster oavsett hur många som bor i landet. Det vore enklare och mer rättvist. Bara för att Tyskland har fler invånare än Sverige betyder inte det att Tyskland har rätt i frågan som det ska röstas om.
Lycka till!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-04-21 19:16:00
|
peter_ |
Bra, Marit Paulson! Jag kanske röstar på dig. Men ärligt talat vet jag ingenting om resp kandidat. Jag är för EU och euro men anser även att centraliseringen motverkar demokratin. Om du även ser till att begränsa EUs inblandning i syfte att främja demokratin så är det mcyket troligt att jag röstar på dig.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-04-21 19:42:00
|
Leif-Arne |
Det är på sin plats att påminna om att när det sist var en liknnde kris den vi har idag, gick allt åt skogen. Krisen skapade en jordmån för ideologier som byggde på stängda gränser och ett "vi och dem tänkande". En viktig skillnad idag är att vi har EU, ett organ för att gemensamt lösa problemen, över en back mineralvatten i ett konfferensrum. Kanske inte helt optimalt alla gånger, men ändå så mycket bättre. För övrigt så håller jag med om behovet av att uppgradera EU parlamentet från ett Musse Pigg parlament till ett med reella befogenheter.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-04-21 19:45:00
|
Leif-Arne |
#2 Jag håller inte med Ramona, rösträtten bör vara baserad på individen, inte på nation. Egentligen så skulle man kunna göra hela EU till en enda valkrets där samtliga kandidater väljs personligen.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-04-22 09:01:00
|
mats hägglöf |
Ditt " sunda förnuft " hotar den afrikanske bonden, Marit Paulsen! Du dömer ut biobränsleproduktion i utvecklingsländerna, vänder ryggen åt fattiga bönder på den afrikanska landsbygden. Ditt resonemang, att biobränsleprouduktion tar mark från matproduktionen för lokal konsumtion - ger mindre på tallriken, håller ej. Är Du även kritisk mot att Afrika odlar kaffe, bönor, socker och annat för export? Även den odlingen kräver mark. MIN RÖST FÅR DU EJ!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-04-22 10:55:00
|
MIGsäger |
En bra fråga till Marit Paulsen som gäller det småskaliga jordbruket som nästan inte finns kvar i vårt land, skulle du önska en ekonomisk balans mellan storjorddrift och småbrukaren som inte har en tillgång till den maskinpark som erfodras för att konkurera med stordriftens dito. Den enkla slutsatsen måtte man väl dra att den småskalige jordbrukaren får sämre betalt för sina produkter i brist på drifteffektivitet eller får småbrukaren skylla sig själv som kämpar vidare.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-04-22 18:43:00
|
GunnarL |
EU-parlamentarikerna har skapat ett eget pensionssystem som utöver normalpensionen som inte är särskilt dålig ger ytterligare 15.000 kr/månad i pension. Man behöver emellertid bara betala in en tredjedel av premien själv - resten tas av skattepengar. Nu har det i rådande lågkonjunktur visat sig att pensionskassan går med förlust, och därför anslår EU-parlamentet 1.400 miljoner av skattemedel för att de stackars parlamentarikerna inte skall behöva lida samma förluster som medborgarna i medlemsländerna! Vem får respekt för en sådan organisation? Dessutom skall EU sluta lägga sig i skitsaker och enbart syssla med övergripande frågor! Och att majoriteten av svenskar vill ha Euro är en sanning med många, många frågetecken - en opinionsundersökning med ca 15 osäkra väljare betyder ingenting. Tack i stället för att vi har vår svaga krona som håller arbetslösheten nere - svenska varor blir ju relativt billiga på världsmarknaden.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-04-22 18:52:00
|
GunnarL |
f/ Dessutom tyder allt på att EU-parlamentet är en reträttplats för gamla avdankade politiker, snarare än för människor med fräscha idéer! Alf Svensson, Gunnar Hökmark, Marita Ulvskog och för den delen även Marit Paulsen vill helt enkelt tjäna en jävla massa pengar innan de faller ihop och dör! Då är EU-parlamentet en lämplig plats att avsluta karriären på. Marit Paulsen är dessutom i mina ögon en av de värsta oppurtunister som visat sig i svensk politik.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-04-22 22:19:00
|
Jannergard |
Om folket en rad ggr säger Nej i opinionsundersökningar så är ETT ja inte mkt att hänga upp sig på
|
|