|
Inlägg #1: Postat: 2009-04-23 12:03:00
|
|
MIGsäger |
Pia det är tråkigt att du skrivit om en självklarhet för de flesta människor. Det finns förstås en poäng i din artikel som vissa borde lära sig att förstå, som forumet har sett ut ett tag med en massa dumma inlägg av förmodligen grälsjuka individer.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-04-23 18:44:00
|
|
RebellRobert |
Jag kan garantera dej MIGsäger att Pia tillhör en av dom mest grälsjuka kvinnor jag någonsin har känt i mitt liv....
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-04-23 18:47:00
|
|
MIGsäger |
Jaha RebellRobert det var som kattsingen, är det så?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-04-23 19:05:00
|
|
RebellRobert |
Ja,jag om någon borde väl veta det!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-04-23 20:11:00
|
|
Pia K |
Bra att du såg poängen, MIGsäger
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-04-23 20:14:00
|
|
Starka tjejen |
Det sägas att vi svenskar är ett ensamt folk, jämfört med folk ifrån sydligare breddgrader. Men vi har också mest hundar och katter i världen, och vi är snälla mot dom. Fråga en islamist vad han tycker om hundar, så lär allt annat än vänliga omdömen komma.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-04-23 21:00:00
|
|
Pia K |
Det är bra att vara snäll, starka tjejen. Man behöver ju inte vara elak, för att andra är det.Men jag tror att elaka människor är inte glada. Är man snäll är man glad, tror jag.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-04-23 21:13:00
|
|
Starka tjejen |
#7 Vi kvinnor ska iaf hålla ihop och vara snälla mot varandra. Den sortens snällhet kan jag ställa upp på.Men att jamsa för karlarna går fett bort.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-04-23 22:57:00
|
|
Sunny |
7 Jag jamsar med en man 24 tim/dygnet!I går badade vi o duchshampot fick våra varma kropar att kännas unga o lena. När han lägger sig kryper jag ner i hans säng o vi ligger där i mörkret o jag stryker över hans lena mage o borrar in min näsa i hans halsgrop o hans doft gör mig nästan lite berusad.Jag kysser hans kinder.Är det sol när vi vaknar så hjälper jag honom ut med rullatorn o ner i trädgården där han sitter på pooldäcket medan jag simmar o vi lyssnar till musik.När jag sover har jag en s.k babywhatch brevid min säng så att han kan ropa till mig om det är någonting. Han blev min livskamrat för 47 år sedan .Jag har ändå tid med min andre man vi har bara varit livskamrater i 30 år ännueftersom han jobbar ännu.De här männen skulle jag anförtro mitt liv åt utan en sekunds tvekan o jag skulle villigt dö för en av dem ifall det skulle behövas.Jag är ödmjukt tacksam och skulle önska att alla fick uppleva sådan kärlek men det är nog en utopi?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-04-23 23:08:00
|
|
Sunny |
Vi borde nog alla,både kvinnor o män,fundera över några rader av Per Lagerkvist jag läste i tonåren:
"Den ensamme är svagast/
Ej för han ensam är/
Men för att han förnekar/
Det han inom sig bär/
Vår ande då den djupnar/
Är livets breda älv/
Den väg du går allena/
För bort från dig själv/
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2009-04-23 23:21:00
|
|
Pia K |
Ja, det är möjligt Sunny och jag förstår dig. Jag har fått uppleva mycket lycka i mitt liv och det är jag väldigt tacksam för. Men jag har en tendens att tro, att alla människor kan klara allt, bara man vill. Det har inte varit så. Jag tror att du har gått rätt väg från början. Män är inga odjur för mig, som man kanske kan tro. Men för många män är kvinnor odjur. Jag har redan gjort mina barn, har barnbarn och kan inet börja från början igen.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2009-04-24 00:25:00
|
|
snälla mannen |
Ja du pia,jag har aldrig någonsin fattat varför du hela tiden snackar emot dej själv.Först tycker du män inte är några odjur,sen i samma stund tycker du att det bara är för många män som tycker kvinnor är odjur? Hur tror du en frisk man kan känna den minsta tilllit och trygghet till dej som har en sån fördomsfull och negativ syn på snälla män...???? Egoistkärringar går fetbort för mej iallafall....
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2009-04-24 08:47:00
|
|
Pia K |
En snäll människa är förstående och ödmjuk. Har inte så många "hangups" på andra människor. man kan inte ha rätt slälv hela tiden. Man får dela med sig.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2009-04-24 18:53:00
|
|
Sunny |
Pia: Samma här.Barm o barnbarn är satta till världen.Det finns många fina personer:både kvinnor o män.O många skitstövlar av båda könen.Man får försöka undvika dem o tar man en av misstag är det bara att bryta som gäller.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2009-04-27 03:03:00
|
|
Iron man |
Javisst Sunny men gäller det även män som träffar kvinnor som är skitstövlar?
|
| |