Tjej på krogen

Den här tråden diskuterar artikeln Tjej på krogen.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2001-11-02 12:44:00
ESS
Hej ! Så länge du " har förståelse " för killar som kommer fram och frågar om du vill hångla så får du nog räkna med att bli behandlat på sätt som du berättar.
Inlägg #22: Postat: 2001-11-03 20:42:00
Evelina
Jag känner igen mig allt för väl. Hemskt att det ska vara så. Stod och väntade i en kö för nga helger sen. Det var trångt och många tryckte på bakom. Plötsligt känner jag att någon nyper mig i baken. Jag blir jättearg och vänder mig om och smäller till killen på käften. Det var inte så hårt och han tog det nog inte så hårt heller. När jag frågar varför han gjorde sådär så kollar han hånleende på sina kompisar och alla stämmer in i ett riktigt nedlåtande skratt. Varför ska det vara så?
Inlägg #23: Postat: 2001-11-04 22:50:00
Fredrik
Men jag förstår mig inte på de tjejer som beter sig som svin när man försöker föra en konversation med dem och är trevlig utan några avsikter. De tjejerna dras till killarna som beter som svin.. Varför är det så?
Inlägg #24: Postat: 2001-11-06 12:37:00
Dennis
Kräk finns det många av !

Så är det, så sant som du sa det, på krogen är det något underförstått med att de är oki att taffsa och allmänt bete sig som svin men de är nog så för folk är fulla.

Dvs hur många brukar gå ut eller kan gå ut utan att supa sig fulla.

Blir ju pinsamt när man ragga om man inte är full, tycker inte inte jag.
Inlägg #25: Postat: 2001-11-14 16:24:00
Linda
Smäll till dem bara! Brukar jag göra och hittills har det funkat bra. Brukar få nån sur kommentar om att jag är "livsfarlig" eller en "jävla idiot", men det är bara att skita i. Nödvärn kallas det. Jag vill inte att någon tafsar eller håller fast mig. Det är fruktansvärt obehagligt.
Inlägg #26: Postat: 2001-11-24 12:34:00
line pine
alltså vad går du på för ställen egentligen?! det där har aldrig hänt mej, så uppenbarligen har alla individuella upplevelser av det här temat.
Inlägg #27: Postat: 2001-12-19 15:21:00
Kalle
Jag har en polare som alltid super sig kanon, går ut på dansgolvet juckar mot brudar, tar på domtafsar om du vill och till och med låser fast dom i handbojor. Det är klart han fixar en massa brudar.Själv försöker jag vara så så trevlig och social jag kan när jag går ut men inte fan lyckas jag.
Inlägg #28: Postat: 2001-12-29 23:03:00
Locea
Jag har varit med om samma sak ett otal ggr. & de flesta gångerna har jag klappat till...MEN det ska man inte behöva!! Kommentarerna till denna artikel säger ganska mycket om hur det är ställt med respekten för kvinnor. VARFÖR ska vi kvinnor behöva "sparka lite mer skrev"??? VARFÖR ska man vara "glad" över att bli antastad??? Kvinnor är såpass utsatta i samhället & ska inte behöva utsättas för övergrepp bara för att man går ut på krogen & ser bra ut! Vad f-n menar ni egentligen???
FORTS >>>
Inlägg #29: Postat: 2001-12-30 02:51:00
Yog-Sothoth
Hade ingen aning att det var så för tjejer på krogen...tur att man inte är ung längre..nä tafsa tillbaks då blir de rädda
Inlägg #30: Postat: 2002-01-09 15:53:00
åsa
sven>> det är möjligt att det är svårt för en kille att sätta sig in i situationen och förstå vad som gör att man känner sig kränkt. jag tror att man måste ha levt ett helt liv som tjej för att förstå fullt ut, precis som det är
Inlägg #31: Postat: 2002-01-09 15:59:00
åsa igen
...svårt för en vit att förstå vad som är kränkande för en svart, jude, etc. jag har själv gått hem från krogen flera gånger när det har börjat kännas olustigt. det är inte
Inlägg #32: Postat: 2002-01-12 15:26:00
amir
ohhhh....det finns väl tjejer som tafsar oxå för "sjutton", kom igen...
du kanske inte ska springa runt, fjollig glad, o full, och sprattig o jag vet inte vad, så kanske färre tafsar...hmmm
Inlägg #33: Postat: 2004-10-31 18:48:00
elin
tafsande utan lov är VIDRIGT oavsett vem som gör det tillägger detta eftersom vissa idioter gärne gillar att kontra med "ahmen vissa tjejer tafsar me"... OCH??. HA RESPEKT för folks själar och kroppar. så enkelt är det. tack för bra artikel.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...