Ingen kvinna som stadsminister än på ett tag

Den här tråden diskuterar artikeln Ingen kvinna som stadsminister än på ett tag.
Inlägg #1: Postat: 2009-04-07 16:29:00
Janne B
STADSMINISTER är min favorit bland felstavningar ;-
Inlägg #2: Postat: 2009-04-07 21:52:00
Starka tjejen
Vad jiddrar Lennart om för dumheter?? Vi kvinnor är knappast några mähän längre, utan vi säger emot karlarna vare sig det behövs eller inte. Man bör inte chansa i sådana lägen, utan tryck dit dit karln så han lär sig vem som bestämmer.Något mjukare samhälle får inte Lennart automatiskt, utan han lever på en dum myt om att karlar är hårdare. Mona Sahlin blir definitivt statsminister, om inte Margareta Winberg tar över, förstås.
Inlägg #3: Postat: 2009-04-07 22:58:00
Pia K
för min del gillade jag inte den reklamen MOna Sahlin gjorde när hon firade att alla oavsett kön får samma rätt att gifta sig och bilda partnerskap. Hon kysste en kvinna på riktigt på en megabild i tidningen? Gulligt??
Inlägg #4: Postat: 2009-04-08 09:50:00
steno
Alldeles rätt kvinnlig stadsminister dröjer nog ett tag. Jag underkastades nyligen redigeringstvång. Gäller det inte Lennart Karlsson?
Inlägg #5: Postat: 2009-04-08 10:16:00
Robinsonbjörn
Det beror inte på kvinnors velighet i valet, det beror på vilken kvinna inom partiet man valt att satsa på. Tänk om Göran persson inte varit så rädd för margot Wallström att hon skrämdes bort från scenen? Då kunde situationen varit en annan i dag.
Inlägg #6: Postat: 2009-04-08 10:39:00
Leif-Arne
"Om inte om". MW har väl egentligen aldrig riktigt testats i motvind, varför det i grund är omöjligt att spekulera i att hon i dagens läge klarat sig bättre som oppositionsledare. MS valdes, förmodligen, för sin förmåga till kommunikation, som organisatör och "doer" är hon inte alls i paritet med sin företrädare.
Inlägg #7: Postat: 2009-04-08 13:20:00
Janne B
Steno 4 / I början av sin karriär passerade Vikingarna ofta den väldiga tegelröda Katolska Kyrkan vid Mälarstranden. De prata med några kompisar om detta, som dock sa att det var Stockholms Stadshus. Ja om det nu inte var Statshuset?
Inlägg #8: Postat: 2009-04-08 15:04:00
Thomas L. Aabo
Golda Meir kan man nämna i sammanhanget. Thatcher var sannerligen heller ingen velpotta.
Inlägg #9: Postat: 2009-04-09 22:16:00
Starka tjejen
Som sagt högre upp, så har även några karlar här på sourze insett att det finns gott om kvinnliga kandidater. Det är heller inte vår velighet som är faran, utan gubbväldet som står i vägen för en kvinnlig statsminister.
Inlägg #10: Postat: 2009-04-09 22:37:00
The Diplomat
"Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger." Oscar Wilde om jag minns rätt ..
Inlägg #11: Postat: 2009-04-10 00:05:00
Sunny
Diplomaten: Du påminner om ett annat citat:" Polygami är att ha en fru för mycket.Monogami är samma sak"
Jag minns inte ifall det oxå var Wilde men det låter ju inte otroligt?
Inlägg #12: Postat: 2009-05-22 19:02:00
LJohn
Vi har dessutom aldrig heller haft en manlig "stadsminister" så varför skulle vi behöva en kvinnlig???
Laddar...