Arctic Canoe Race - en paddeltur på gränsen #1

Den här tråden diskuterar artikeln Arctic Canoe Race - en paddeltur på gränsen #1.
Inlägg #1: Postat: 2009-03-27 16:05:00
peter_
Trevlig läsning LA. Jag har tillbringat mycket tid i de trakterna. I militärtjänst, i vår sommarstuga under min uppväxt och nu i vårt fritidshus söder om Karesuando. Jag har tom paddlat mellan Vittangi och Kuivakangas. En sträcka på ca 25 mil, där hälften är gemensam med Arctic Canoe Race. Den lättare sträckan ska påpekas. Vittangi till tom Kengis var dock rätt spännande. Detta var 1983 tror jag. Nu ska jag dit upp och köra snöskoter och pimpla. Ha det!
Inlägg #2: Postat: 2009-03-27 16:10:00
Leif-Arne
Ha det så gott, fisketur den här tiden på året är livskvalitet. Hälsningar
Inlägg #3: Postat: 2009-03-27 20:59:00
GunnarL
Instämmer med peter_. Det var en trevlig berättelse om ett riktigt kraftprov! Man blir nästan avundsjuk, för numera blir det för min del mest en stund på motionscykel och en och annan promenad. Men allt har sin tid! Beträffande finnarnas uthållighet i bastun rekommenderar jag "Populärmusik från Vitulla" - en riktigt rolig bok! Speciellt tilltalar mig beskrivningen om geografilektionerna. Min fiskesäsong börjar nog inte än på en månad. Jag har inget fiskevatten så nätfisket efter gädda i islossningen är kört, och numera vill jag inte tjuvfiska - jag har blivit lite försiktigare än i jag var i min ungdom.
Laddar...