|
Inlägg #1: Postat: 2009-03-23 13:06:00
|
|
Leif-Arne |
Lösningen heter podradio. Tanka ned de radioprogram du gillar till en mp3 spelare, eller lyssna från datorn. Hur mycket som helst att välja på, närsomhelst och på de flesta språk. Alla kan ju inte gilla alla här i världen. Dator och bredband ger valfrihet. Päng!!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-03-27 10:52:00
|
|
johanljung |
Instämmer med Leif-Arne, poddradio är helt fenomenalt. Jag lyssnar nästan varje dag på programmen jag missat! www.sr.se/poddradio
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-03-27 20:45:00
|
|
Bong |
Jämfört med dom kommersiella kanalerna tycker jag att SR är mycket bättre. Mina favoritprogram: Ring P1, Mammas Nya Kille, Godmorgon Världen, Konflikt, Christer.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-03-27 20:52:00
|
|
Leif-Arne |
Nåjo, jag har åxå mest P1 på i bilen, brukar bryta av med en talbok ibland.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-03-27 21:03:00
|
|
GunnarL |
Jag lyssnar - i den mån jag över huvud taget lyssnar - nästan enbart på P1. Men jag är en stor förbrukare av talböcker. Jag sitter i bilen minst två timmar varje dag och talböckerna får mig att trivas och ha det bra. P1 håller genomgående hög kvalitet tycker jag.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-03-28 16:28:00
|
|
Eskilsson |
Brukar lyssna på den fjantige Jon Krispinsson i P1, och på andra fjantar som den högljudda Lekander hos Nordengren i P1. En massa kärringar överallt, och allmänt kärringmässig radio.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-03-28 16:33:00
|
|
Leif-Arne |
#6 Varför då?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-03-28 16:38:00
|
|
Eskilsson |
Därför att alternativen är obefintliga. Den fjantiga Hannah Fahl i P3 är knappast något alternativ. Låt vanligt folk yttra sig i radio istället, och lär känna Sverige.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-03-28 16:52:00
|
|
Leif-Arne |
#8 Du resonerar som Waldorf och Suttler, gubbarna på balkongen som hela tiden häcklade the Muppet show, men ändå satt där varje kväll. Det är väl rätt korkat att lyssna på någo som man inte tycker om? Alternativ finns det faktisk mängder av. Du vill höra "vanliga" människor i stället för "ovanliga", då. Är kriteriet för en ovanlig människa att vederbörande hörts i radio? Om så fallet, blir inte den "vanliga" människan rätt snart "ovanlig" om den får hörs i radio?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-03-28 16:56:00
|
|
Eskilsson |
Hör här. TV har ju lyckats fånga den vanliga människans intressen, så nog ska väl radion kunne bjuda på något bättre än Jon Krispinsson ? Han är ju så tillgjord att man kräks när han jönsar runt i etern.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2009-03-28 17:05:00
|
|
Leif-Arne |
Hur skiljer du den "vanliga" människa från den ovanliga?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2009-03-28 17:15:00
|
|
Eskilsson |
Landets vanliga folk bor inte i Sthlm iaf, så mycket kan jag garantera dig. Om du visste hur det kokar ute i stugorna, och hur lite vanligt folk har gemensamt med stockholmarna. Oj, oj, oj ni borde göra ett studiebesök ute i landsorten.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2009-03-28 18:44:00
|
|
Leif-Arne |
Så de som bor i Stockholm är ovanliga? Men om alla i Stockholm är ovanliga så är ju det ovanliga vanligt, eller hur. I så fall är de ovanliga vanliga och de vanliga ovanliga, i Stockholm åtminstonde. Vad det gäller kokande så bör en del skribenter ta det försiktigt med den sortens kokande som inbegriper socker och jäst.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2009-03-28 18:50:00
|
|
GunnarL |
13/ Det där var ett smart inlägg Leif-Arne! Själv har jag precis som Eskilsson uppfattningen att Stockholmare är ovanliga, vilket inte hindrar att jag även tycker att Göteborgare är ovanliga för de bor ju inte där jag bor! Malmöiter är ännu mer ovanliga, eftersom en tredjedel av befolkningen är utlänningar och Norrlänningar är också ovanliga, enär de bor så långt norrut och dessutom inte är så många. Själv är jag emellertid mycket vanlig - jag ser mig själv i spegeln varje dag. Och därmed tillhör jag mitt vanliga liv, varför jag definitionsmässigt är mycket vanlig!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2009-03-28 18:50:00
|
|
GunnarL |
Kan man eventuellt tala om en urspårad debatt?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2009-03-28 19:06:00
|
|
Leif-Arne |
#15 Jo så sant Gunnar, jag undrar om inte redaktionen för Sourze gjorde ett misstag då de öppnade för kommentarer utan registrering.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2009-03-28 19:14:00
|
|
GunnarL |
16/ Jag tror inte redaktionen öppnat för fria kommentarer - men ibland kan man verkligen undra! Nu har ju de senaste dagarnas diskussion mest handlat om Pia K och hennes sexliv, vilket ju är synnerligen intressant, speciellt för alla som inte känner Pia K. Men man kan i alla fall dra slutsatsen att hon har en osedvanligt dålig smak när det gäller att välja partners! Världen är full av hyggliga karlar! De idioter som skrivit här skulle väl snarast placeras på något hem för intensivrunkare - eller kanske på Skansen?
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2009-03-28 19:21:00
|
|
GunnarL |
f/ Jag menar naturligtvis i aphuset om det nu finns något sådant.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2009-03-28 19:49:00
|
|
Leif-Arne |
Till något helt annat. Vi får hoppas på att det blir läge för ett inkast från höger, högt upp på planen mot Portugal
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2009-03-28 19:51:00
|
|
Supersvensk |
Ni stammisar verkar ju helt insnöade här på sourze. Ni kan behöva vädra ut den gamla unkna stanken, och släppa in lite vanligt folk. Så kanske ni lär er att ni tillhör en minoritet i samhället, och att ni anpassar svansföringen därefter.
|
| |