Melodifestivalen 2009: "La voix" för finkulturell

Den här tråden diskuterar artikeln Melodifestivalen 2009: "La voix" för finkulturell.
Inlägg #1: Postat: 2009-03-16 16:32:00
Billy Butt
"Fin kulturell"? Det är just detta som "La Voix2 INTE är... Det är en vanlig gammal hederlig disco-techno melodi blandade med en stark refräng som just råkar framföras i Opera stil. Om Charlotte Perelli eller Carola hade sjungit den skulle du aldrig ha ens reagerat. Det är Malena Ernman som lyfter låten till en hög och vad du kallar för "finkulturell" nivå
Inlägg #2: Postat: 2009-03-16 16:39:00
Janne B
VAR kan man hitta texten till Snälla snälla snälla?
Inlägg #3: Postat: 2009-03-16 20:29:00
Pia K
Hur vet du vad jag skulle ha reagerat på Billy? Du känner ju inte mig?
La voix är en bra låt, men alla kan inte tycka som du.
Jag gillar bättre den naturliga stilen och det här är tydligen att var naturlig för dig?
Vi vanliga bondlurkar, gillar texter som berör oss. men- jag förstår vad du menar.
Inlägg #4: Postat: 2009-03-17 15:51:00
Ragnhild Blücher
Ha, ha. Billy verkar ha satsat pengar på Malena, så han vänder taggarna utåt mot minsta kritik. Sanningen är ju att "la Voix" knappast är en schlager i svensk bemärkelse, och den låg ju risigt till innan telefonrösterna kanske manipulerade ? kom. -Erkänn att du egentligen ogillar låten, men tänder på Malenas tuttar Billy ? sickna lökar :- !
Inlägg #5: Postat: 2009-03-17 16:37:00
Ragnhild Blücher
Billy: Ta det med västerländska ögon, och se det komiska i sammanhanget istället. Vi behöver ju inte vara överens, för att acceptera motpartens åsikter.
Laddar...