Klimattalibanerna vill bara höja skatterna

Den här tråden diskuterar artikeln Klimattalibanerna vill bara höja skatterna.
Inlägg #1: Postat: 2009-03-16 13:47:00
mats hägglöf
FN:s klimatpanel, IPCC, är ett politiskt organ som med stora resurser torgför människans inverkan på klimatet. Larmrapporterna duggar tätt! Skulle Kenneth Åhrlin ha större insikt och kunnighet i sakfrågan än IPCC ? Möjligt, men är det troligt?
Mycket intressant fråga. Danmark inför skatt på naturligt mättat fett - Sverige går i ställt mot " ät mera smör "! Idag kan man själv välja den sanning som man gillar. Jag håller på Dig Kenneth! Mats Hägglöf
Inlägg #2: Postat: 2009-03-16 16:04:00
Leif-Arne
Om man vill göra anspråk på att föra fram vederhäftig kritik, så är det ett självmål att använda den sortens slaskretorik som Åhrlin gör. Talibaner är riktigt förskräcklig typer, de har bland annat en kvinnosyn som var föråldrad redan innan den formulerades. MW är ingen Taliban. Att som Åhrlin gör, försöka klistra på ME begreppet "taliban" för att därigenom försöka kleta ned MW med talibners förskräcklighet, är ohederligt och oseriöst.Hur skall du ha det Åhrlin, är du seriös eller en slaskretoriker?
Inlägg #3: Postat: 2009-03-16 16:38:00
Janne B
Mats/ Vilken typ av fett är det som naturen själv lagrar i din kropp och tyvärr även min. Kan det vara utgångspunkten för en saklig diskussion? Jag vet nästan inget om kemi o fysik!
Inlägg #4: Postat: 2009-03-16 18:19:00
mats hägglöf
Janne B: Jag tog den i Danmark instiftade skatten på mättat fett - av folkhälsoskäl !!! - contra Sveriges väg mot "ät mera smör" som exempel på att man kan välja den sanning som passar.
Att ta upp Din fråga om fetter i denna kommentarkedja är icke
rätt foprum,frågan är för stor! Men ett litet svar: Mättat fett finns i animaliska podukter och en del vegetabiliska oljor, till exempel fet mjölk och fil, smör och Bregott,ost,fett kött, korv,bacon,grädde,glass,bakverk,choklad och kokos liksom palmolja. Kolesterol spökar i sammanhanget och där är min
åsikt tillspetsat: Säger läkaren att Du skall sänka Ditt kolesterolvärde, byt läkare bums! Återkommer med separat fettartikel Janne! Mats Hägglöf
Inlägg #5: Postat: 2009-03-17 16:40:00
Ragnhild Blücher
Talibaner hit och talibaner dit, talibaner i öster och talibaner i väster. Talibanbegreppet missbrukas idag, och även den vanligaste karl kan bli kallad för taliban. -Talibaner är asiatiska skurkar i Afganistan, och begreppet bör inte användas i onödan !
Inlägg #6: Postat: 2009-03-22 09:06:00
Hans O
Ragnhild, jag håller med om att talibanerna är extrema. Ifall ordet "taliban" används för mycket tappar det i värde ... och kanske förlorar sin betydelse! Men man kan heller inte tala om "klimatliberalerna" respektive "klimatvänstern" ... eller kan man det?
Inlägg #7: Postat: 2009-03-22 09:06:00
Hans O
Ragnhild, jag håller med om att talibanerna är extrema. Ifall ordet "taliban" används för mycket tappar det i värde ... och kanske förlorar sin betydelse! Men man kan heller inte tala om "klimatliberalerna" respektive "klimatvänstern" ... eller kan man det?
Inlägg #8: Postat: 2009-03-22 09:09:00
Hans O
Den som kallas "taliban" bekänner sig till en politisk-religiös islam-rörelse som grundades 1994 i det mångåriga kaos som följde efter att den sovjetiska ockupationen av Afghanistan upphörde i och med Sovjetunionens förfall.
Inlägg #9: Postat: 2009-03-22 09:10:00
Hans O
Talibanrörelsen, med ursprung i den anti-sovjetiska gerillan Mujahedin, regerade i Afghanistan 1996-2001. Rörelsen framhåller fromhet, allvar och familj med en ytterst traditionell kvinnosyn. Kvinnor ska bära burqa för att dölja ansikte och kropp från lystna mäns blickar. För att inte fresta även kvinnan är de förbjudna att arbeta, gå i skolan, framföra fordon eller åka taxi utan följeslagare manlig släkting. Sen 1998 får kvinnor inte lämna hemmet och alla fönster i hus där kvinnor vistas måste täckas över så kvinnorna inte kan se ut och frestas av de snygga skäggiga talibanska karlarna.
Inlägg #10: Postat: 2009-03-22 09:11:00
Hans O
Talibanerna har även en för övriga arabvärlden extrem syn på mångt och mycket, exempelvis ett fanatiskt hat mot alla musikala ljud därför är t.o.m. ringklockor på cyklar är förbjudet. Gudrun Shyman har jämfört svenska män med talibaner.
Inlägg #11: Postat: 2009-03-22 09:11:00
Hans O
Pakistan stödde talibanregimen tills Busch, som en följd av 11 september, gjorde klart att USA skulle bomba Pakistan tillbaka till stenåldern om stödet fortsatte. Den talibanska regeringen störtades och rörelsen drevs under jorden vid den USA-ledda invasionen, men har börjat bli aktiva igen i alltfler strider med afghanska regeringstrupper och internationella ISAF-styrkan.
Inlägg #12: Postat: 2009-03-22 17:10:00
Ragnhild Blücher
Han O: Sanningen är att Schyman är sexuellt attraherad av talibanerna, och hon projicerar följaktligen sina våta drömmar på svenska män. -Hon är ju en flitig älskarinna, och har säkert ett par talibaner i hennes stall av virila män !
Inlägg #13: Postat: 2009-03-22 17:59:00
Hans O
Högkvarteret för Feministiskt Initiativ borde ha svärtade fönster så hon inte kan se ut och projicera "sina våta drömmar på svenska män". Hon slipper dock burqa eftersom hon inte någon särskilt hög grad väcker de svenska männens lystna blickar.
Laddar...