Melodifestivalen 2009: Heter det "plenissalen"?

Den här tråden diskuterar artikeln Melodifestivalen 2009: Heter det "plenissalen"?.
Inlägg #1: Postat: 2009-03-08 18:22:00
Ragnhild Blücher
Vi får tacka gudarna för att barnrumpan - och den ännu ej könsmogna - Amy Diamond inte gick vidare. Det räcker med att tonåringen - men ändock kvinnliga - Molly Sandén företräder ungdomen i globen. -Synd att inte flygarpojkarna gick vidare. Dom var käcka !
Inlägg #2: Postat: 2009-03-08 22:06:00
Pia K
Hur ska man tyda ditt inlägg Ragnhild? Självklart ska det vara jämn könskvotering, det förstår jag, men att tala om "könsmognad" i Melodifestivalen, låter mer som en festival för avelshundar.
Inlägg #3: Postat: 2009-03-09 02:50:00
Sofia Larsson
Jag tycker att Petra Mede är en otroligt bra programledare! En väldigt pratglad figur vilket märks tydligt, men hon är otroligt bra på att improvisera med sin humor, både när det gäller att prata med artisterna eller driva med sig själv. Hon fångar upp oförutsägbara situationer riktigt bra. Dessutom vet jag att hon har andra jobb samtidigt som melodifestivalen och hon har ju även kronisk ryggvärk. Därför tycker jag att hon är värd både en och två extra applåder.
Moving on med Sarah Dawn Finer gillar jag starkt, tyvärr inte Caroline af Ugglas låt. Jag vet inte om det är hon själv som är störningsobjektet vilket gör att jag har svårt för att ta åt mig av låten men jag ska försöka blunda och lyssna. Jag hoppades på Lili & Sussi men det gick ju inte eftersom de mötte Sarah, men det hade varit lite livlig 80-tals feeling då.
Inlägg #4: Postat: 2009-03-14 15:43:00
Ragnhild Blücher
Pia: Det osar ju sexualitet och nattsudderi över melodifestivalen, och därmed kan man kräva att deltagarna åtminstone inte har blöja på sig. Nu har förvisso Amy D säkert pottränat, men hon är närmare barnvagnen än brölloppssängen om man säger så. -Nä, det ska bli kul att se finalen ikväll. Det blir väl af Ugglas som vinner hela klabbet !
Inlägg #5: Postat: 2009-03-14 18:15:00
Pia K
Ska bli jättekul! Vi behöver trots allt lite glitter och flärd!
Jag ska skriva ihop något om hur jag tycker- det är ju sista kvällen!
Ha det så bra i kväll, Ragnhild!
Inlägg #6: Postat: 2009-03-14 23:29:00
GunnarL
Jag anser att schlageretablissemanget i dag fick sig en rejäl käftsmäll av svenska folket - detta kloka och underbara folk! Själv avlade jag fem stycken röster även om det sved i plånboken. Två på Ugglan och tre på Malena. Det var så skönt att se att etablissemanget som tyckte att Semmelöv, Alcazar och Dawn Finer med blås i håret var de bästa blev totalt destruerade av ett folk med god smak! Hur det går i Moskva är totalt likgiltigt!
Inlägg #7: Postat: 2009-06-15 18:17:00
snälla mannen
melodifestivalen är för mej lika intressant som när jag sitter å skiter på muggen.
Inlägg #8: Postat: 2009-06-15 18:56:00
Sunny
För en gångs skull håller jag helt med dig!!
Laddar...