Platser Du inte behöver besöka

Den här tråden diskuterar artikeln Platser Du inte behöver besöka.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-03-05 17:54:00
Janne B
HURRA LARS / Detta var mycket roligt och innehöll säkert många sanningar. Jag borde vara lycklig för jag har inte varit på något av de uppräknade ställena.Känner jag mig extra pigg en vecka så får jag väl åka till de där öarna nu godkände...
Inlägg #2: Postat: 2009-03-05 17:56:00
Janne B
TÄNK va mkt pengar som du nu sparat åt mig och jag behöver inte känna mig avundsjuk mm
Inlägg #3: Postat: 2009-03-05 19:07:00
Leif-Arne
Om´man får vara Europeisk och gör rekommendationer, Berlin och Barcelona. Vad som är värt något i Europa. Förutom Småland och Jämtland. Förutom Norge, dyrt regnigt och vacert, de dagar man ser något. Och naturligtvis det vackrste av Grekland, Korfu.
Inlägg #4: Postat: 2009-03-05 20:20:00
Janne B
Vi har glömt Sverige och ett antal svenska städer. SVT berättar i kväll att Sverige är sjunde bästa turistlandet nu så invasion väntas i stockholm.Några av städerna är verkliga pärlor i skönhet och renhet. En av städerna är ett paradis för homos, meddelades det.
Inlägg #5: Postat: 2009-03-05 20:27:00
Leif-Arne
Idag har jag givit bort min gamla elgitarr, en Hagström Super swede trill min son, på vi9llkor att han lär slig lira och inte säljer den. Kvar till minb doitter blir min Hammond orgel somn står i garaget. Kvar till mig blir mina akustiska instrument och mitt elpiano, vilket mn reder sig rätt bra med.
Inlägg #6: Postat: 2009-03-05 21:23:00
Inger Olsson
Det här var med glimten i ögat en kul och annorlunda vinkling på resmål och resandet. En klar femma. Jag hade några roliga minuter...
Inlägg #7: Postat: 2009-03-05 22:50:00
Janne B
LeifArne/ Moder min började tidigt med att "städa undan efter mig" men det tycker jag att du kan vänta med....
Inlägg #8: Postat: 2009-03-06 15:50:00
Thomas L. Aabo
Roligt med lite annorlunda och kreativt ämnesval.
Inlägg #9: Postat: 2009-03-07 08:30:00
Pia K
Jag har aldrig varit på Mallorca. Man kanske skulle åka dit? Däremot vet jag inte varför Peru är Sydamerikas mest intressanta land? Har just varit där. En kompakt pressande situation politiskt, ett strävande att bli som USA och Europa ekonomiskt. Folket har ganska liten chans att göra sig hörda.
Men intressanta Incalämningar.
Inlägg #10: Postat: 2009-03-07 08:32:00
Pia K
Glömde din politiska inställning. Då är Peru ett bra land på frammarsch, att åka till. Vad jag menar är hur folket har det.
Inlägg #11: Postat: 2009-03-07 09:32:00
Lars Nilsson
Har inte ett smack med politik att göra. Peru är bla intressant därför att av världens sådär ett 25-tal olika distinkta klimatzoner kan man i landet finna 22 av dessa. Allt från öknar till kyla och djungel. Dessutom vackert och en enormt fängslande historia. Att det sedan är fattigt och korrupt är inte precis ett ovanligt fenomen i Central- och Sydamerika. Snarare regel än undantag.
Inlägg #12: Postat: 2009-03-07 09:36:00
Elvy
Grand Canyon och Rift Valley är dom platserna på jorden som jag skulle vilja besöka innan jag dör.
Inlägg #13: Postat: 2009-03-07 09:46:00
Lars Nilsson
#12. Inga dåliga val! Har varit i båda områdena. Ur natursynpunkt har USA mycket att erbjuda. Något som varken amerikaner eller vi andra riktigt snappat. Och vad gäller Kenya och Rift Valley har landet Afrikas sannolikt bästa klimat för turism. Åtminstone vad gäller högplatån. Nere vid kusten; Mombasa och andra ställen runt där är det hett.
Inlägg #14: Postat: 2009-03-07 09:48:00
Lars Nilsson
#13. "Klimat för turism"? Vad får jag allt ifrån?
Inlägg #15: Postat: 2009-03-07 13:30:00
Janne B
För genier finns egentligen inga gränser - det märker jag ofta ;-
Inlägg #16: Postat: 2009-03-07 14:27:00
Lars Nilsson
Tack Janne! Nu när jag fick jag förklaringen så är jag inte oroad längre.
Inlägg #17: Postat: 2009-03-07 16:00:00
GunnarL
Återigen en trevlig artikel Nilsson! Själv är jag lite förundrad över det faktum att resmålet alltid blir mer attraktivt ju längre bort det ligger. Svenskarna hittar alltmer avlägsna resmål. Själv har jag vid 61 års ålder upptäckt att jag - trots att jag bott här i hela mitt liv - endast sett en bråkdel av Småland. Och här finns minst lika många intressanta företeelser som på andra sidan jordklotet. Jag har en arbetskamrat som gick i pension för ett år sen och hon har rest jorden runt - Afrika, Asien, Sydamerika - ja hela köret. Nu har hon och hennes man bestämt sig för att besöka samtliga städer i Småland, och de tycker att de har väldigt trevliga dagar.
Inlägg #18: Postat: 2009-03-07 16:17:00
Lars Nilsson
Tack Gunnar! Ja, det finns nog en sorts längtan till platser där man tror gräset är grönare än hemma. Det stöter man på inte bara hos svenskar. Har man pengar åker man i första hand inte i sitt eget land utan någon annanstans. Få australiensare kommer på tanken att turista i sitt eget land exvis. Istället åker man till Bali. Samma sak för amerikaner. Åtminstone skall man till Mexiko. Och allt kan inte skyllas bara på vädret, eller för oss svenskar, på billigare brännvin. Därmed inte sagt att det är något fel i att resa långt bort och uppleva andra miljöer men ofta slås man av att resor, som som mycket annat, är skryt- och statussymboler. Sällan vill man därför också medge att en dyr och lång resa varit värdelös. Allt har varit så tjusigt så åhöraren skall få tårar i ögonen av avundsjuka.
Inlägg #19: Postat: 2009-03-07 16:51:00
GunnarL
18/ Ja, det där med att "gräset är grönare på andra sidan stängslet" är något som visar sig i många avseenden - inte minst bevisat i det stora antalet skilsmässor. Egentligen ganska egendomligt och ofta en källa till besvikelse - även om man som Du säger kanske inte vill erkänna det ens för sig själv. Fast när det gäller resor så har jag bestämt mig för att helst avnjuta sommaren i Sverige och skall jag resa någonstans så reser jag hellre norrut än söderut! Så klok blir man med tilltagande ålder och ett sinande intresse för att sola och bada. Supa och pippa kan man göra var man än befinner sig!
Inlägg #20: Postat: 2009-03-07 17:09:00
steno
Hej Lars! Jag har inte varit inne på ett tag. Har de infört en ny ordning. Cencur? Jag har haft sk guldkort, kunnat publicera direkt. Skrev en kort artikel om reklamen som översvämmar medierna och alla uppmaningar till läsarna att yttra sig i olika sammanhang. Och rösta. De journalister som finns kvar kan inte stava. Reklam blandas med nyheter. Vill man se idrottsresulta på målservice måste man först vänta på ett reseföretags genomgång av sitt utbud.Styr man inte musen som en slalomåkare. Börjar det pötsligt spela i örat eller startar ett bildspel. Artikeln är ännu inte publicerad.Jag är frågande???
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...