Inlägg #1: Postat: 2009-03-11 14:11:00
|
Janne B |
Lennart / Jag har den senaste timmen via kanal24 lyssnat på PUTIN från Wold Ekonomic Forum. Förut har jag bara hört korta inlägg från honom - men nu talade han en halv timme samt besvarade en rad svåra frågor en stund till. Sammanlagt gav detta en oerört positv bild av Putin och varåt Ryssland är på väg. Han var ingen god talare - läst mycket ur manuskript. Men det slog mig gång på gång att det han sa kunde lika gärna OBAMA ha sagt eller olika EU-ledare. Jag kan bara varmt rekommendera alla som är intresserade av framtiden att försöka ta in detta SVT 24 program igen.Lyssna på Putin var ett lyft verkligen!!!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-03-11 17:46:00
|
Ragnhild Blücher |
Säga vad man vill om Leijonborg, men han har förstått behovet av att lära våra ungdomar tala svenska. En sund skolpolitiik, börjar alltid med god språkförståelse och assimilationsförmåga. -Vi vill ju att ungdomen ska bli delaktig i samhället, och därför bör Leijonborg stödjas i de avseendet !
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-03-12 12:09:00
|
peter_ |
Tack för det Janne! Det var onekligen en positiv överraskning beträffande Putin och Rysslands politik. Såklart är det en sak att säga något, det faktiska agerandet kan bli annat. Men, så långt en positiv överraskning: Länk: svtplay.se
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-03-12 12:29:00
|
Janne B |
Jag tror att detta var ett av hans viktigaste anföranden någonsin för det det hölls för en internationell publik hela världen. Han var också väldigt öppen i den efterföljande frågestunden. han var glad och trevlig utom då någon antydde att Ryssland var ett uland som behövde hjälp. VARJE rysk skola även i SIBIRIEN HAR DATOR INTYGADE PUTIN.Men så fanns det frågor som han inte tog upp....men det var väl väntat. tack för Länke
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-03-17 06:52:00
|
Hans O |
Lennart, du skrev: "Nu ska man inte få sitta i lugn och ro på Ofvandahls café i Uppsala och dricka punsch och lösa världsalltets gåta med sina polare. Inte ett rött öre ska man få om man jobbat med den gåtan i över fyra år." Okay, få höra svaret på gåtan! Du har jobbat med detta i över 4 år och nu vill vi se resultatet. Saknas resultat så har du gett Leijonborg rätt i allt!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-03-17 07:29:00
|
Hans O |
Det handlar således inte "bara" om lönsesänkningar! Det handlar om ett införande av arbetsdag på sex timmar som alla till vänster tjatat om länge. Man jobbar i genomsnitt ca 44 timmar mindre per månad, alltså över en veckas extra ledighet. PER MÅNAD!!! Effekten efter skatt innebär att för den som tjänar över den s.k. brytpunkten år 2008 27.383 kr/mån så är den nya 6-timmarsdagen rena rama vinsten!
|
|