Jag är utvald - jag är fast

Den här tråden diskuterar artikeln Jag är utvald - jag är fast.
Inlägg #1: Postat: 2009-02-25 13:51:00
Leif-Arne
Kul Janne, kan du inte liksom poströsta i förhand eller så, nu när det så uppenbart kolliderar. Musik är ju kommunikation, den musik man tycker kommunicerar till en själv är nog det som man upplever som bra. Gå på magkänslan när du röstar.
Inlägg #2: Postat: 2009-02-25 14:24:00
Per W
Grattis Janne, vilken ära! Rösta på Amanda Jenssen, är mitt tips. Hoppa över Gudstjänsten denna gång.
Inlägg #3: Postat: 2009-02-25 15:26:00
mats hägglöf
Janne,låt dopingtesta alla tävlande FÖRE tävling. Då ser Du vem som tagit Treo Comp.Den vinner och tävlingarna kan inställas. Och Du förblir väl bibelhållen även aktuella söndag! Mats Hägglöf
Inlägg #4: Postat: 2009-02-25 15:50:00
Billy Butt
Hej Janne - Du har den bästa egenskap som en Svensktopps jurymedlem kan förväntas ha... du är en god lyssnare.... det är den enda merit du behöver ha...förmågan att lyssna och säga vad du tyckte om det du lyssnade på... så enkelt är det... det ska bli spännande att få läsa om hur det gick sen efter du har suttit i juryn. Lycka till. MvH Billy B.
Inlägg #5: Postat: 2009-02-25 16:10:00
Janne B
Få välgångsönskningar av några av de jag tycker bäst om här är inte illa.Jag har firat genom att klippa TinTin frisyr i dag. Inte vill jag missa Amanda Jenssen som jag faktiskt har hjärta för. /Psalmsjungande Janne
Inlägg #6: Postat: 2009-02-25 21:18:00
Sunny
Janne: Om din Gud finns så låter han dig nog hålla en liten aftombön i stället den dagen? jag brukar inte lyssna eller titta på melodifestivalet men ska du vara med i Juryn gör jag nog ett undantag? Jag har sett festivalen 4 gånger som jag minns:När Abba vann,När Carola debuterade,när de norska Bobysocks? vann då hade vi en galen norrman hos oss som ville ut o springa med en norsk flagga på vägen :Vi som inte ens har en svensk flagga O så såg jag en del av programmet för några år sedan o fäste mig vid en liten mörk flicka som sjöng A differnt kind of love.Caroline hette hon.
Inlägg #7: Postat: 2009-02-25 21:30:00
Janne B
Hej på dig Sunny/ Svensktoppen på P4 är nog ngt annat än melodifestivalen i TV.Men jag känner ett behov av att vidga mina vyer, så jag gör nog så med Gud som du föreslår!
Inlägg #8: Postat: 2009-02-26 09:16:00
steno
Grattis till placeringen men framför allt för din personliga och roliga krönika om det. Standarden har redan höjts på evenemanget...
Inlägg #9: Postat: 2009-02-26 10:31:00
Per W
#6 Sunny, I Melodifestivalen är alla potentiella jurymedlemmar men Janne kanske sitter med i den internationella juryn ;-
Inlägg #10: Postat: 2009-02-26 11:46:00
Janne B
Som ni märkt så tar jag detta med en nypa salt. Jag vet inte om jag är en av tusen eller en av tiotusen. Något brev från Internationella juryn har ännu inte nått min postadress.Men jag har ingen brådska.
Inlägg #11: Postat: 2009-02-26 19:10:00
Ragnhild Blücher
Gratulerar, men se upp för de hårdhjärtade nöjesjournalisterna. En puss på Carolina Noréns kind,kan snabbt omskrivas till rena rama våldtäkten Billy Butt kan säkert berätta mer. Men kvällstidningarnas rubrik är redan given :- Missionspastor tar över schlagerrvärlden sedvanliga överdrifter inkluderade! ;-
Inlägg #12: Postat: 2009-02-26 20:31:00
Janne B
Eftersom lektor Alf Svensson ideligen kallas pastor så blir det nog som du säger,,,,
Laddar...