|
Inlägg #1: Postat: 2009-02-17 10:09:00
|
|
Mahria |
Det är inte bara Mia och Liza Marklund, som har gått över gränsen. Det största övertrampet är nog svensk massmedias totala tagande av parti för just Mia och Liza Marklund. Det är skrämmande att få bevittna svensk medias frånvaro av granskning av Liza-Mias material. Jag hade inte in mina vildaste tankat, fram till nu vill säga, trott att media i Sverige skulle sitta så bekvämt i privatpersoners knä. Men nu går Monica Antonsson ut på sin blogg och erbjuder media att ta del av allt det JOURNALISTISKA arbete som HON har lagt ned på sin bok, på så sätt får media gratis undersölkningsmaterial för att kunna göra en kritisk gransknuing av denna skandal. Är det någon som tror att de nappar? Tveksamt, det är tyvärr kanske så, som Karin Ohlsson på Expressens debatt- och kritikerredaktion sa under helgen, när hon ansåg att media är vänskapsstyrd !!!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-02-17 10:20:00
|
|
peter_ |
Man behöver även gå till botten med hur "Mia" fick asyl i USA. Vad är det för ett brev som använts som underlag?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-02-17 10:20:00
|
|
peter_ |
Dessutom vill jag veta mer om det där projektet inom vilket böckerna kom till.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-02-17 10:47:00
|
|
Mahria |
Jag förstår inte att "folk" inte kan se att Mia-Liza inte har lagt fram några som helst bevis för sina påståenden, det är endast Mias ord, som gällt i sammanhanget. Är det någon, mer än våra stora redaktioner, som anser henne trovärdig? Monica Antonsson kan ju i sin bok lägga fram KONTROLLERBARA fakta, namngivna intervjuer och hon erbjuder ju nu också media att ta del av hennes material. Vad har Liza Marklund att komma med, mer än en "tjock lunta med papper" och den numer så berömda "lådan på vinden"? Mia har ju gett Liza Marklund tillåtelse att visa materialet, hon är inte längre bunden av det källskydd hon hela tiden har hänvisat till.., så Liza.., fram i ljuset nu.., för du HAR väl "tjocka bubtar" och "lådor på vinden".., eller???
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-02-17 19:44:00
|
|
Mahria |
Nu snart, kl 20.30, sänder programmet Debatt inslag med Liza-Mia-media. Svt opinion har även öppnat en debattsida, där man kan lämna kommentarer.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-02-17 19:49:00
|
|
Diplomaten |
#5 Och? Får ni aldrig nog? Varför ödsla så mycket kraft och energi på denna löjliga lilla snask historia, det är ju inte en ny IB-affär direkt om man säger så, lite plask i ankdammen bara.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-02-17 21:17:00
|
|
Mahria |
"Får ni aldrig nog?" Nej, "vi" får inte nog så länge Svensk media håller Liza Marklund och Piratförlaget under armarna. Det var rent löjeväckande att se Aftonbladets chefredaktör, Jan Helin, sitta och skruva på sig inför Janne Josefssons frågor. Hur kan mannen sitta och påstå att Monica Antonsson och Liza/Mia har fått lika stort mediautymme i Aftonbladet??? "Kul" var dock att Jan Helin tvingades bekräfta att det var Piratförlagets pr-konsult, som fixat intervjun/chatten med Mia. Bra jobbat idag, Janne, tyvärr var tiden alldeles för kort. Bra jobbat också ,Erik Laakso!!! ?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-02-17 21:26:00
|
|
peter_ |
#6. Det är allvarligt på många sätt, tex den avslöjade pressrötan, enskilda personer som farit mycket illa av lögner och svikits av pressen, misstanken att någon på regeringsnivå hjälpt till på otillbörligt sätt, utbetalningar av skattemedel på falska grunder mm mm.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-02-17 22:09:00
|
|
Diplomaten |
Vad händer vid ankdammen? Astor Plask, ryktesförmedlare, beslutar sig för att utforska ryktena om mystiska händelser vid dammen. Stämmer det att ankan lisa får mer brödsmulor än svanen Monica och i så fall vem håller i påsen? Och vem är den mystiske mannen med de bruna ögonen som står och spanar i vassen? Spännande drama i tre akter.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-02-17 22:14:00
|
|
Leif-Arne |
d:
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2009-02-17 22:18:00
|
|
Mahria |
"Diplomaten", har du överhuvudtaget läst "Gömda" , "Asyl" och "Sanningen om gömda"? Har du överhuvudtaget följt debatten sen i höstas? Jag förstår nu att det är så tyst bland de vanligen så livliga Sourzekommentatorerna, jag gissar på att många här satsar på ett bokkontrakt med Kapitel1 gren inom Piratförlaget och Aftonbladet...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2009-02-17 22:39:00
|
|
Leif-Arne |
#11 Mahria har du funderat över Heideggers problem med att förklara varat?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2009-02-18 05:29:00
|
|
mikaelvasara |
Att säga att något som leverats som sant inte är sant är alvarligt. Att profitera på våld emot kvinnor genom säga att den här boken är inte sann men den skulle kunna vara det är syniskt. Nu handlar detta om en kvinligt våld så självklart ,så ska man sticka in med att det är inte ib affären det är en manlig och viktigt fråga. Och att gömma sig bakom tieln diplomat är väll skönt , att få säga det du vill utan att träda fram ,denna härliga anonymitet. Det var någon som ville granska medierna , här finns världens chans ,hela den etablerade media eliten står förtillfället med brallorna nere. Se för guds skull när det för en gångs skull går att se.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2009-02-18 09:01:00
|
|
ArHo |
#9 Diplomaten, jag förstår ditt inlägg, du är lika less som jag på gömda och allt skvaller och förtal och detta eviga ältande om ex antal kärringar. Hur kan något så banalt bli en riksangelägenhet så nästan allt annat i vårt land fått en underordnad betydelse. Alltså den här katastrofen Gömda måste vi gardera oss för i framtiden, vi måste öka vårt försvar, helst med beväpnade vakter runt alla som författar något så vi kan stoppa en sån här landskatastrof som Gömda i sin linda.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2009-02-18 10:48:00
|
|
Janne B |
Ni som dagligen går omkring och funderar över "varat" kan med fördel läsa "Varats oändliga tinglighet" av en viss Kjellman. ArHo kan säkert göra en bra sammanfattning av den.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2009-02-18 10:58:00
|
|
Leif-Arne |
#15 För visst är det så, en del kan ha funderingar över varat, andra över gömda, alla gör vi våra prioriteringar.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2009-02-18 11:12:00
|
|
ArHo |
#15 Tack för förtroendet Janne men först måste jag läsa vad Kjellman skrivit för att gaska upp minnet. Men läser man boken Den tolfte planeten, förstår man att det arkelogerna tolkar tillsammans med andra vetenskapare är en delsträcka av historisk sanning och läsarens uppgift att bedöma dess trovärdighet. Man kan säga att mycket som står i Bibeln grundar sig på arkelogiska fynd och tänkbar historia runt detsamma.
|
| |