|
Inlägg #1: Postat: 2009-02-08 11:13:00
|
|
mikaelvasara |
Kan bara hålla med :
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-02-08 14:47:00
|
|
GunnarL |
Jag tillhör den förtappade skara som röstade på af Ugglas, eftersom det var den enda låt som över huvud taget berörde mig det minsta lite Edith Piaf-stuk! Emilia var väl för all del OK utan att glänsa, medan Alcazar mest av allt påminner om ett gäng Barbie-dockor utan någon som helst personlighet. Petra Mede är både avspänd och rolig.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-02-08 15:16:00
|
|
ArHo |
#2 Gunnar för din goda smak, säger detsamma hon var den enda som berörde mig. Sedan kan väl hända att jag gillar henne som en kul tjej som dessutom har en ysterhet som tilltalar en, utan att vara tillgjord.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-02-08 19:15:00
|
|
Lars Nilsson |
Håll ut gott folk! Snart kommer Robinson, där det svenska folkhemmet kan få revansch för misstagen i Melodifestivalen. Inget kan få svensken på fötter och bli så upprörd inkl kristider, val och statsministermord som orättvisa utslagningar i dessa subtila TV-program.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-02-08 19:20:00
|
|
Lars Nilsson |
Det är bara att läsa kvällstidningarna, så förstår man hur extremt viktigt dessa program är för den svenska hjärndöda folksjälens välbefinnande. För annars hade man väl inte haft oändligt antal sidor om detta?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-02-08 19:25:00
|
|
GunnarL |
5/ Vilken vettig människa läser kvällstidningar? Det är t.o.m. ännu dummare än att titta på melodifestivalen!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-02-08 20:46:00
|
|
Janne B |
Under första åren jag såg TV så undrade jag vad TV:s framtid skulle innebära. Jag trodde att TVn skulle bli den den store Folkbildaren i Upplysningens tjänst. Visst finns såda program också. Men jag är rätt häpen över all dumprogram där vuxna beter sig som tonåringar osv. I huvudsak är TVn med alla moderna tillbehör en underhållningsmaskin. Likadant är det med vår kära hemmadator. Vi är nog få som i huvudsak söker kunskap. Sex och våld tycks vara huvudtemat i de flesta hushåll...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-02-08 20:48:00
|
|
Janne B |
Kvällstidningarna verkar ha vuxit i hop med TVn och datorspel etc. som jag är föga bevandrad i. SVT intervjuar ständigt tidningsfolk.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-02-08 23:59:00
|
|
Pia K |
Det räckte med att läsa första stycket i Billy Butts artikel om Melodifestivalen.Lilla Emilia lev favorit som tippat och Mede också, trots att hon var så erbarmligt dålig i första akten. Men lilla Emila var ju en liten söt flicka och det gick hem, emedan Caroline af Ugglas var dålig! Ja, jag har ju sagt det förut; Billy förstår sig inte på riktig konst! Appropå- Johan Palm har fått skivkontrakt!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-02-09 10:05:00
|
|
ArHo |
#9 Pia lyssna till det här och jämför dravlet som vann den svenska deltävlingen, Länk: youtube.com
|
| |