|
Inlägg #21: Postat: 2009-02-10 13:13:00
|
|
peter_ |
..och den enda ras som härstammar från ursprungsmänniskan är vit. Enligt ArHo och...vem var det mer..? Nä, han var ju brun. Hmm..
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2009-02-10 13:17:00
|
|
peter_ |
ArHo, tack för tipset om Expo! JAg kollade deras hemsida. Där står "The Expo platform safeguards democracy and freedom of speech against racist, right-wing extremist, anti-Semitic and totalitarian tendencies throughout society." Det låter ju ytterst angeläget. Dock noterar jag din starka aversion mot stiftelsen. Vilken av ovanstående målsättningar är det som besvärar dig mest?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2009-02-10 13:59:00
|
|
ArHo |
Peter, du slår alla rekord med ditt dravel, så egentligen skulle jag inte bemöta ditt dösnack! Men jag skall göra ett undantag. Expo fungerar som en angivericentral, behövs det sägas mer. Och det där med att hänga ut de kriminella ser jag som en rasistisk handling som jag inte vill veta om! Tänk själv, hur rasisterna skulle få vatten på sin kvarn och så roligt får det inte bli. Hoppas din svenskfientliga fobi stillar sig nu, men osvuret är bäst, du kommer nog tillbaka med mer fobiska uttalande. Men du kan vara bra för det.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2009-02-10 14:10:00
|
|
Janne B |
Eftersom alla som gör filmer tror att alla vita som tittar på filmer är dumma, så har de förenklat. Alla bovar är lite mörka i hyn med sneda leenden. Gröna män har kommit med UFO. Gulhåriga med blå ögon är att lite på. I min ungdom bröt många bovar på tyska och de ärliga på engelska.Alla som talade finska hade kniven lätt till hands. Ryska spinonkvinnor hade knut i nacken och bajonett i skorna. // Ja regissörerna har gjort mycket för underlätta tittandet för de enfaldiga....
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2009-02-10 14:11:00
|
|
peter_ |
#23. Men ArHO, varför skulle rasisterna få vatten på sin kvarn? Är det alltså för att brottslingarna, enligt din mening, i regel är färgade?
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2009-02-10 14:19:00
|
|
peter_ |
#23. Vilka är det som anges då av Expo och på vilket sätt? För de bok över rasister, högerextremister, antisemiter och antidemokrater och deras göranden och låtanden? Hindrar de dessa på något otillbörligt sätt att skapa politisk opinion?
|
| |