Matchen över för Ingo

Den här tråden diskuterar artikeln Matchen över för Ingo.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-01-31 15:38:00
Janne B
Jag har minnen från returen mot Floyd som Ingo förlorade. Han hade fått häftiga slag och var som en helt annan människa i flera dagar. Han var tung, seg och långsam. Jag blev riktigt ledsen av bilder som jag såg. Han skulle givetvis ha slutat då men gick en omgång till mot Floyd samt några kämpaslag till. Det var inte bra. Han fick betala dyrt.
Inlägg #2: Postat: 2009-01-31 15:56:00
ArHo
Ingo var det kul att snacka med efter en uppvisningsmatch mot Olle Tandberg efter att Ingo blivit Europamästare. Den pojken var en kraftig bit kan jag intyga om när man satt och bredvid honom och snackade boxning, jag säger till honom, blir inte du världmästare så småningom vore det märkligt du som är så stor och stark, Han skrattade och sa, vi får ta det piano med att bli världsmästare tänk om ingen vågar möta mig och ytterligare ett skratt infann sig, självklart skall jag göra mitt bästa för att få en fight mot världsmästaren. En snäll kille var han dessutom Ingo, den saken kan alla intyga om, men boxare brukar normalt vara snälla som bekant.
Inlägg #3: Postat: 2009-01-31 18:26:00
Martin Ekdahl
Bra artikel Leif-Arne. Lustigt med anekdoten från Ferrum. Där har jag bott ett par gånger. Hade varit en syn att se Ingo gå holmgång i en hotellbar. Nej, då hade nog killen inte överlevt.
Inlägg #4: Postat: 2009-01-31 22:03:00
Ragnhild Blücher
Ingen kunde slå knock på boxarnegrerna som Ingo. Han var känd som "The Vikingfist" vikinganäven, och han sänkte även några domare ibland. Han fegade ur ibland också, och 1952 var han rädd som en kanin i ringen. -Men han sade: "vans a tjamp, ålväjs a tjamp" once a champ, always a champ och vann folkets hjärta !
Inlägg #5: Postat: 2009-01-31 22:31:00
ArHo
#4 Hej! Ragnhild, Ingo var inte rädd som en kanin i OS finalen mot Ed Sanders, faktum var, att Ingo var före sin tid med att inte ta emot stryk i onödan, precis det Muhammed Ali blev höjd till skyarna för, för sitt smarta sätt och boxas. Ingo fick upprättelse till slut och fick sin Silvermedalj som egentligen kunde ha blivit en Guldmedalj istället, saken var den att Ingo dominerade Matchen mot Ed Sanders innan domaren diskade Ingo!
Inlägg #6: Postat: 2009-01-31 22:36:00
Ragnhild Blücher
Hej, det var länge sedan ArHo :- Vill bara minnas att Lennart Hyland skämdes för att vara svensk när han refererade den matchen, och han var inte nådig i sin kritik mot Ingos passivitet. -Men visst är defensiv boxning vanligare idag, och där var Ingo en pionjär !
Inlägg #7: Postat: 2009-01-31 22:50:00
ArHo
#6 Visst Ragnhild det var ett bra tag sen sist, hoppas att allt är väl med dig. Jag fick komma tillbaka med strikta förhållningsorder Av basen för basset, men det har inte varit lätt alla gånger att hålla min i elakt spel, när jag trots allt har belackare som fånar sig till och från, men inte på det sättet de gjorde förra gången det begavs sig. Faktum är, att jag gav C.O. full information om vad det handlade om när enbart jag blev avstängd. Som du vet borde några till blivit avstängda för ren personförföljese, men livet måste gå vidare och allt känns förlåtet, åtminstone från min synvinkel sett.
Inlägg #8: Postat: 2009-02-01 16:35:00
Elvy
Av vilken anledning bör jag minnas Ingemar Johansson, med aktning och respekt?
Inlägg #9: Postat: 2009-02-01 17:02:00
Janne B
Elvy har ställt en högst berättigad fråga!
Inlägg #10: Postat: 2009-02-01 17:12:00
Janne B
Ingemar Johansson ett offer för boxningen, skriver en kirurg på Newsmill i dag. Samt redogör för de skador som IJ efterhand uppvisade. Han sprang flera maraton på 1980 talat - men sedan gick det fort utför. SVT sport räknade i går upp de 10 främsta mästarna genom tiderna - alla med neurologiska skador.// Hur många av dessa skadade Ingo och hur många av dem skades av Ingo // Klyft har nog inte skadat någon. Hopparen Holm har nog rent samvete....
Inlägg #11: Postat: 2009-02-01 17:12:00
ArHo
#8 Elvy, för alla som älskar alla slag av sporter vet att bli Världsmästare i Tungviktboxning är den svåraste titeln att erövra bland alla sporter sammantaget sett. Sedan om man totalt skall falla i farstun för detta ställer jag mig tveksam till.
Inlägg #12: Postat: 2009-02-01 19:22:00
GunnarL
8/ Av vilken anledning älskar vi Sixten Jernberg, Tomas Wassberg, Gunde Swahn, Tomas Gustafsson, Björn Borg, Ingemar Stenmark, Pernills Wiberg, Anja Persson, Carolina Klüft, Stefan Holm, m.fl. m.fl. Jo, därför att de har berett oss glädje!
Inlägg #13: Postat: 2009-02-01 19:24:00
GunnarL
10/ Min mamma dog 78 år gammal svårt senildement. Jag tror inte att hon någonsin - åtminstone inte i vuxen ålder - tog emot ett enda slag mot huvudet. Jag undrar vad kirurgen på Newsmill hade sagt om henne. Ingo fick dessutom inte speciellt mycket stryk för att vara boxare.
Inlägg #14: Postat: 2009-02-01 19:55:00
Bongo Bongo
#8 . Om man inte fattar varför så kommer man inte heller att förstå en förklaring. Det är synd om er, på något sätt.
Inlägg #15: Postat: 2009-02-01 19:59:00
Janne B
GunnarL/ Ingen har väl sagt att enda orsaken till demens är slagskador. Men att huvudslag kan påskynda och förvärra sjukdomsförlopp är de flesta nog överens om. Ingo fick ovanligt lite slag och verkade därför helt oskadad i många år efter karriären.Men sen kom de allt för vanliga symptomen för boxare.../ Flera av de som Ingo boxats emot har dött tidigt - före honom.
Inlägg #16: Postat: 2009-02-01 20:09:00
Martin Ekdahl
Jag vet att detta är fullständigt off topic. Men jag vet att det kommer att glädja ArHo. ArHo, jag läste denna artikel i DN idag: Länk: dn.se
Inlägg #17: Postat: 2009-02-01 20:54:00
ArHo
#16 Martin, tack för det inlägget. Människan har öppnat sina sinnen mer än någonsin förr, alltså allt fler vill se den sanning som ändå existerar så även i Danska försvaret. Det finns så mycket här i världen som vi kanske inte vill eller kan förstå, regelvidrigt är att inte vilja förstå livets realiteter det är som att sluta med att ta emot den kunskap som erbjuds. Om det är någon till äventyrs inte förstår att allt vi skribenter skriver om förmedlar kunskap, sedan är det upp till var och än att tolka den. Ingen har hitintills på Sourze levererat meningslöst pladder, det finns alltid en tråd att nysta på och det är det intressanta med detta forum hur vi vänder och vrider på varandras åsikter vilket är väl också menat, för att påvisa att det finns många olika sanningar ur samma källa.
Inlägg #18: Postat: 2009-02-01 21:04:00
ArHo
Jag har följt Peters inlägg där han återger en härligt liv, bortsett myggen, vad gör han jo han bevisar att Sverige har olika natursköna platser som skiljer sig ifrån varandra och detta kallar jag som ett typexempel på kunskap. Bra jobbat Peter.
Inlägg #19: Postat: 2009-02-01 23:42:00
Sunny
Gunnar o Janne.Stroke kan ge demens.Hur svår beror på var stroken finns.
Inlägg #20: Postat: 2009-02-02 01:20:00
peter_
#18. Ja, du har rätt. Sverige har en fantastisk natur. Det har inte minst tyskarna upptäckt. När jag passerar genom mindre städer i Syd-och mellan Sverige så tänker jag alltid att man skulle kunna göra mycket mer för turismen. Jag hade ingen aning om att det var så vackert och gemytligt innan jag såg det med egna ögon.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...