Inlägg #1: Postat: 2009-01-29 20:33:00
|
Sunny |
Ja det är mera än hos många andra kvinnor.Men jag själv blir ofta påhoppad av andra som ifrågasätter mitt livsval så jag vet att man blir skör. Eler av människor som Inger Olsson som sitter o bestämmer sig för att andras i detta fall mitt liv är ett elände .Läs "min" visa under mitt kommentarfält.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-01-30 13:39:00
|
Beth4020 |
Jag har aldrig varit med om att ha blivit påhoppad før att vi har inseminerat med anonym donator. Absolut INGEN har tyckt det varit konstigt, men det har varit en lærdom detta med....man ska ju samla på dem har jag hørt :-
Jag har aldrig ifrågasatt ditt livsval. Jag utgår från att du har koll och gør det som ær bæst før mig, och varfør skulle jag då døma? Du har ett stort hjærta Sunny och jag respekterar dig mycket.....och tror det gåt "both ways". Ha en bra helg!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-01-30 14:19:00
|
Sunny |
Beth:Jag tror att folk blir mera upprörda av bigami o av att jag hade en strippkarriär än av anonyma donationer? Jag ifågasätter heller inte ditt livsval: jag bara berättar om hur det var för oss syskon.Jag skulle aldrig ha skrivit mitt svar heller om jag vetat att IO börjat slänga skit igen Hon har ju varit tyst så länge nu.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-01-30 14:35:00
|
Inger Olsson |
Sunny: I now. Du är mycket intressant. För andra alltså.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-01-30 19:02:00
|
Sunny |
Bara om man har en skruv lös.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-01-30 19:48:00
|
GunnarL |
5/ Sunny, Jag tror nte att jag har så många skruvar lösa men Du är verkligen en intressant människa med en annorlunda livshistoria att berätta - fast det vet Du sen gammalt att jag tycker. Bry Dig inte om Inger Olsson - det är bara en genomsur kärring som ständigt är arg på allt och alla - absolut ingen att fästa något avseende vid!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-01-30 20:57:00
|
Beth4020 |
Jo, det ær tråkigt att det finns vissa som tycker om/tycker det ær deras uppgift att døma andra och utdela læxor, hær likvæl som på andra stællen. Så længe man inte kan se en mottagare nær man skriver sina kommentarer så ær det svårt att vara ødmjuk infør andra.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-01-30 23:35:00
|
Sunny |
Gunnar O Beth; Sedan jag börjat blogga har jag fått mycket uppskattning o en del skit. Jag ser Beth att du inte finns här hemma nu.Ja sur är visst bara förnamnet på den tanten? jag tycer att din artikel o din argumentation här är väldit viktiga o aktuella eftersom detta med "assiserad befruktning" i alla dess former kommer att öka med teknike
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-01-31 08:07:00
|
Beth4020 |
Hejsan Sunny! Jo, jag ær i Oslo och arbetar øver helgen men kommer snart hem igen. Jag tycker också det ær viktigt att prata om detta ur ett etisk perspektiv eftersom det speglar vårt samhælle och vad vi tycker vi tolererar. Finns det några grænser, vågar vi sætta grænser och vad hænder med vårt inre om vi sæger nej?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-01-31 23:09:00
|
Sunny |
Det är jätteviktiga frågor du tar upp.Det gör du nästan alltid när du skriver.Det är det som gör dig så läsvärd.
Jag kom att tänka på vad jag ibland tänker när jag är inne på forumet för adopterade. De söker sina föräldrar.Jag önskar att alla som gör det har någon vuxen i bakgrunden för sanningen är ju inte alltid så trevlig för att utttrycka det milt. Hade jag haft en vuxen att prata med om mina planer hade det kommit fram att min far satt i fängelse hela tiden vi brevväxlade.Men jag kände inga vuxna:fosterhemmet hade varit väldigt isolerat förutom vissa frikyrkokontakter.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-01-31 23:17:00
|
Sunny |
Oslo: där har jag oxå bott: På frälsningsarmens härbärge för hemlösa ganska länge. En bädd i en sovsal 5 kr/natten.Jag jobbade på Freia Chockladfabrik : den finns säkert kvar?
Jag måste ha varit mellan 15 0 16 år någonstans. Mest minns jag Vigelandsparken: Det finns en liten pojke där som kallas "sinnataggen"som jag älskar.
Men jag jobbade ju skift så jag var aldrig ute o roade mig: det var böckerna som gällde.Pank var jag oxå:jag försökte spara så mycket jag kunde .
|
|
Inlägg #12: Postat: 2009-01-31 23:18:00
|
ArHo |
#10 Saken är den att jag själv har varit fosterbarn hos sk religiösa människor på en bondgård i Småland där hela samhället var en gudsförgäten håla, med människor med en självförnuftig stil som jag givetvis hade det svårt att förlika mig med som är född på Söder som rännstensunge för att dra till ett gammalt uttryck att vara född i storstan. Alla har vi en bakgrund givetvis, du har fått kämpa för tillvaron och lika så men, vad jag förstår har du haft det betydligt svårare än jag under din uppväxttid som är så oerhörd viktig för barn att inte råka illa ut.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2009-01-31 23:24:00
|
ArHo |
Sunny jag måste kontra med det du skriver som är en värdefull läsning, men förlåt mig att jag tycker att du struntar i din integitet, kan det vara så att det är din ventil att få skriva utav dig som du gör?
|
|
Inlägg #14: Postat: 2009-02-01 08:27:00
|
peter_ |
#12.ArHo, jag trodde du ursprungligen var från Hälsingland. Jag är ju också söderbo numera sedan snart 30 å. Dvs bara inflyttad alltså född i Ljusdal, men uppvuxen i Skellefteå. Hur långt bak sträcker sig dina rötter på söder? Jag har givetvis läst PA Fogelströms 5 böcker om Henning och Lotten och deras barn. Nu har jag äntligen fått tag på "Vävarnas barn", via bokbörsen.se och precis börjat läsa den. Oerhört intressant!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2009-02-01 11:36:00
|
ArHo |
#12 Hej! Peter jag visste väl att det fanns något jag gillar hos dig, som känns helt ok när du visar den sidan. Jag bodde i Vannsäter hos min äldsta bror och svägersta i ett separat hus några år men är nu tillbaka till storstan igen sedan i höstas. Mina rötter på Fars sida går att finna tillbaka till slutet av 1600talet söderbor i katarina församling, själv är jag uppväxt på Koksgatan ned mot Renstjärnargatan. Min Farfar,Far och Jag Födda i Katarina församling. Även min Farfars Far men hans familj flyttade till Örebrotrakten och bodde där i ca 8 år för att sedan flytta tillbaka till Söder igen. Min Farfar Fars Mor var ifrån den trakten i Örebro vad den nu hette kommer jag inte på i skrivande stund. Jag var med i filmen "Mina drömmars stad" och i samband med inspelningen träffade jag PA Fogelström, han var inte född Stockholmare men givetvis var han bra för det, det finns inget som säger att Stockholmare skulle vara bättre eller sämre än andra invånare i vårt land.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2009-02-01 11:45:00
|
peter_ |
ArHo, fantastiskt! Dina förfäder levde i den verklighet som PA Fogelström skildrar, ända sedan 1600-talet! Det inger respekt! Vilken roll hade du i "Mina drömmars stad"?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2009-02-01 11:48:00
|
ArHo |
Peter lite lustigt att du nämner Skellefteå där du bott, Min bror bor i Skelleftehamn och jobbar i Skellerteå med Konstruktionen av Sprängväskor som han har förbättrat, ja du vet dessa sedelväskor som man transporterar pengar i. Så att rånarna får förstörda pengar om de försöker öppna en sådan väska.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2009-02-01 12:03:00
|
ArHo |
#17 Peter, jag skulle vara kollämparbas så det finns en liten snutt i filmen där jag står på en kolhög med en säck som någon gubbe skall fylla. Många scener blir oftast bortklippta när de redigerar filmer på grund utav tidskäl,en tvåtimmarsfilm får inte bli fem sex timmar lång, alltså all film totalt som gått åt för en tvåtimmarsfilm. Jag vet att jag var med i flera scener som man bara flycktigt ser passera revy i filmen.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2009-02-01 12:16:00
|
peter_ |
Hej ArHo, jag ska försöka få tag på filmen. Nu ska jag ut och flanera på söders höjder. Det är livskvalitet!
|
|
Inlägg #20: Postat: 2009-02-01 12:19:00
|
ArHo |
Peter, på Åsögatan 105 bodde min FarFar i slutet av 1800 talet. se bilder från den gatan under.
Länk: angelfire.com
|
|