Valt inlägg:
#12 Hej! Peter jag visste väl att det fanns något jag gillar hos dig, som känns helt ok när du visar den sidan. Jag bodde i Vannsäter hos min äldsta bror och svägersta i ett separat hus några år men är nu tillbaka till storstan igen sedan i höstas. Mina rötter på Fars sida går att finna tillbaka till slutet av 1600talet söderbor i katarina församling, själv är jag uppväxt på Koksgatan ned mot Renstjärnargatan. Min Farfar,Far och Jag Födda i Katarina församling. Även min Farfars Far men hans familj flyttade till Örebrotrakten och bodde där i ca 8 år för att sedan flytta tillbaka till Söder igen. Min Farfar Fars Mor var ifrån den trakten i Örebro vad den nu hette kommer jag inte på i skrivande stund. Jag var med i filmen "Mina drömmars stad" och i samband med inspelningen träffade jag PA Fogelström, han var inte född Stockholmare men givetvis var han bra för det, det finns inget som säger att Stockholmare skulle vara bättre eller sämre än andra invånare i vårt land.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?