Vet vi egentligen någonting om Gud?

Den här tråden diskuterar artikeln Vet vi egentligen någonting om Gud?.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-01-21 13:21:00
ArHo
Åter en tjatig artikel av en tjatig person som David tyvärr är. Det finns bara ett bra svar på gudsteorin om han finns eller inte så måtte han vara grymt besviken på sig själv för sitt misslyckande att skapa kärleksfulla människor. Vår käre Gud har lämnat sitt expriment åt sitt öde, allså skapelsen människan som blev så misslyckat, säkerligen är han ute på något annat uppdrag i universum eller är han bojkottad av de andra gudarna för sitt misslyckande.
Inlägg #2: Postat: 2009-01-21 13:57:00
Pia K
Jag tycker inte David är tjatig. Jag kan säga vad jag tycker, i den här frågan.
Man kan läsa sig till en tro. Man kan praktisera, jämföra och studera en skrift. En gudstro är något man får, utan att be om det. Man inser, saker och tings betydelse i världen. Som att kärleken är störst. För mig är Gud ingen person, utan allt skapat och främst den mentala biten, att vi tillhör världen och kan känna oss trygga i det, samt att alla skapade människor har existensberättigande. I våra studier av filosofisk religiös litteratur, framkommer att Gud älskar oss.
Alla dina ljusa stunder, ljuset i en människas öga, leendet på en människas läppar, framkallar den här underbara känslan av tillhörighet och kärlek. Så lär vi oss vad som är heligt och så förstår vi Gud.
Men det är min tolkning.
Inlägg #3: Postat: 2009-01-21 14:35:00
ArHo
Upprinnelsen till Gudstron är att vi matas med tankar som vi inte har bett om. En del säger att vi har skyddsänglar som på telepatisk väg ger oss dess tankar som lär komma ifrån Gud ursprungligen. Den gud som är altet i universum med sin ofantliga energi som bombardrar oss ständigt, de elektroniska budbärarna som det handlar om bär minnen med sig fysisk teori enligt de biologiska forskarna, så kommer och går elektroner in i huvudet på oss och stökar till det en stund i våra hjärnor och en del blir kvar med reparationsuppdrag. Visst låter det prilligt men är ändå en hypotetisk sanning som grundar sig på begreppet att dessa eloktroner är minnesbärare för det som skall ske" varsel det som är" sinnestillstånd och det som varit" historiska sändebud
Inlägg #4: Postat: 2009-01-21 15:21:00
mats hägglöf
JAG VET JAG TROR! Människans största önskedröm: Det finns en Gud! Så osannolikt,jag tror det är sant! Mats Hägglöf
Inlägg #5: Postat: 2009-01-21 15:23:00
peter_
Jag trodde jag visste.
Inlägg #6: Postat: 2009-01-21 15:24:00
peter_
#3.Se där ArHo, jag kan hålla med dig om någonting! Det är helprilligt!
Inlägg #7: Postat: 2009-01-21 16:10:00
ArHo
#6 peter, Tänk att du sitter i samma båt som mig, men det är jag som bestämmer kursen för dina prilliga kommentarer, men väl mött igen, när din anda av prillighet faller på.
Inlägg #8: Postat: 2009-01-21 17:05:00
peter_
Båt? Nej, snarare hamnat på hålet bredvid i Trisseboda. Huu!
Inlägg #9: Postat: 2009-01-21 18:14:00
Pia K
Man kan skämta om andlighet, det går jättebra, men jag tror inte man blir lyckligare för det.
Gud- som jag kallar kraften i universum, gör inte ett förbannat dugg för att bevisa någonting. Det är jag säker på.
Inlägg #10: Postat: 2009-01-21 19:31:00
ArHo
Pia, personligen känner jag att man inte skall skämta bort någons uppfattning om guds existens. Dessutom skall man respektera troende människor, inte för sin tro på gud utan för att de är medmänniskor. Ok då, om någon vill tro vad den vill, låt henne göra det, Min erfarenhet av att ha levt ett långt liv, säger mig att många sanningar måste få bli till lögner och tvärtom, lögner som dominerar för att bli till sanningar. Jag tror att våra åsikter många gånger är skapade på en paradoxal grund genom ett slags måste att sanningen är alenarådande för att hamna i en bättre dager. Emedan lögnen är en skymf av sanningen, det paradoxala med lögn och sanning är att vi har svårt för att skilja dem åt, alltså de båda behövs som varandras vågskålar.
Inlägg #11: Postat: 2009-01-21 19:34:00
peter_
Men ArHo, du tyckte ju själv att din utläggning var prillig.
Inlägg #12: Postat: 2009-01-21 19:52:00
ArHo
#11 Peter, jag gjorde det själv, alltså skrev att det verkade prilligt för att du skulle slippa kommentera detta. Men det visade att jag skrev en ledande fråga, som du snabbt utnyttjade, som självklart var kvicktänkt av dig för att finna en rolig kommentar. Som tyvärr rann ut i sanden när mina allvarliga påpekanden om elektroners påverkan på våra hjärnor som är allt annat än prilligt" utan ren fakta.
Inlägg #13: Postat: 2009-01-21 19:59:00
peter_
ArHo, det var mycket prilligt. Kan du förklara lite närmare hur du menar? Gör gärna en referens till något ställe där man kan ta del av dessa fakta. Står det något på wikipedia? Eftersom jag är fysiker så blir jag lite nyfiken på vad du syftar på.
Inlägg #14: Postat: 2009-01-21 20:02:00
peter_
Faktum är att jag forskar inom medicinsk strålningsfysik, så elektroners växelverkan med mänsklig vävnad är lite av en specialitet.
Inlägg #15: Postat: 2009-01-21 20:17:00
Pia K
Gud finns inte!
Inlägg #16: Postat: 2009-01-21 21:44:00
vox dei
Hallå där!!!
Inlägg #17: Postat: 2009-01-21 22:32:00
Janne B
Jazzå Guds Röst har vaknat till!
Inlägg #18: Postat: 2009-01-22 00:20:00
vox dei
Lurkar mest nu för tiden. Men måste ju reagera när någon hävdar att gud inte finns...
Inlägg #19: Postat: 2009-01-22 09:12:00
Bongo Bongo
Klart gud finns. I kemiska reaktioner i vissa människors hjärna, i politiker och prästers manipulerande och i fantasylitteratur typ bibeln och L. Ron Hubbards böcker.
Inlägg #20: Postat: 2009-01-22 09:50:00
vox dei
Jag hörde två tjejer prata på bussen igår. En sa att gud leker för att slippa känna sig ensam. Hon glömmer att hon inte har någon mamma och pappa när hon leker.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...