|
Inlägg #1: Postat: 2009-01-21 12:38:00
|
|
ArHo |
En intressann och tänkvärd artikel som belyser att man kan råka illa ut i odemokratiska länder, där efterblivenheten lyser igenom hela dess samhälle. Det finns ingenting som gör mig så förbannad som diktatoriska regimer där folket får leva iandlig och spisligt förtryck tack vare maktgalningar. Märk väl att vi har sådana typer även i vårt land, utan att vilja peka ut dem för husfridens skull, någon ny Unto vill jag inte bli.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-01-21 12:47:00
|
|
Martin Ekdahl |
#1. Ni är som Tom och Jerry ni två. Märk väl att jag inte betraktar Thailand som "efterblivet". Tvärtom är det ett på många sätt pragmatiskt land med en fascinerande historia. Jag anser att det handlar om politik. Politiska och juridiska övergrepp kan endast bekämpas med lagstiftning och en genomlysbar byråkrati.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-01-21 12:49:00
|
|
ArHo |
Vi skall nog vara glada i Sverige att vi har en viss yttrandefrihet efter strikta regler, men en del är regelvidrigt diskriminerande tyvärr och dessutom kan man bli åtalad för att bryta mot diskrimineringen!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-01-21 12:53:00
|
|
ArHo |
#2 Ok Martin det blev olyckligt med den meningen som ser ut att jag syftade just på Thailand. Jag syftade på de länder där folket är direkt underställd diktatorn.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-01-21 12:56:00
|
|
ArHo |
#2 Martin, att jag inte vill bli en ny Unto är att vara fanatiker som inte vill ge sig för sakargument och vägrar till att bli övertygad. Jag kan gärna vara den lilla musen som röt, för han är nog så listig och klok.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-01-21 13:08:00
|
|
ArHo |
Åter till ämnet oskylldigt dömd som Harry Nicoladies tydligen är, så finns det en paralell med Annika Östberg som sitter i fängelse på livstid! Som jag ser som ett brott mot de mänskliga rättigheterna. Om hon fått ett straff som medbrottsling låt oss säga tre år så hade det varit mänskligt, med tanke på att hon inte är en mörderska. USA domstolar består av ohederligt folk som kan döma en utländsk kvinna till ett omänskligt lidande, rena rasistdådet av USA.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-01-21 13:26:00
|
|
Martin Ekdahl |
#5. Då får du vara musen:
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-01-21 13:29:00
|
|
Martin Ekdahl |
#6. Annika Östbergfallet är en parodi på rättvisa. Det bevisar att någonting är allvarligt fel med det amerikanska rättssystemet. Även om Annika Östberg blev frigiven idag så skulle det inte ge henne alla år i fängelse åter.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-01-21 13:45:00
|
|
ArHo |
#8 Martin, vilket fruktansvärt öde för en människa som i sitt oförstånd ger sig i lag med en kriminell för kärleks skull, vilket vore en varning för våra tjejer som vurmar för gangsters. Vad har vi för tafatt regim som inte kan slå näven i bordet och säger ett sanningens ord till Usa,s beslutfattare, men nej! att stöta sig med USA duger inte, för vi är för beroende av dem, inte minst vårt näringsliv. Det är enklast så att Annika får bli ett offer för vår vänskap med USA. Obama skulle tillfrågas om fallet Annika Ö. så vi får reda på hur bra pajsarn är egentligen, som många givetvis undrar över. Min personliga åsikt är att Obama kommer att bli mer motarbetad än tidigare presidenter någonsin blivit på grund utav sitt ursprung som färgad, tyvärr blir det nog så.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-01-21 16:38:00
|
|
Martin Ekdahl |
Kanske borde Liza Marklund ta lärdom av fall som Harry Nicolaides och Isaak Dawits? Att tryckfriheten och yttrandefriheten är demokratifrågor som människor fängslas och till och med dör för i vissa länder. Det är inte enbart rätten att trampa ned och skada andra för att uppnå sina egna personliga mål.
|
| |