Otrygga platser

Den här tråden diskuterar artikeln Otrygga platser.
Inlägg #1: Postat: 2009-01-19 11:53:00
Beth4020
Absolut.....jag läser och tar in....och reflekterar :-
Inlägg #2: Postat: 2009-01-19 15:28:00
Janne B
Visst är det värt att fundera på i vilken riktning utvecklingen är på väg. Själva ordet utveckling är förförande - det liksom genast pekar framåt och uppåt. Men en reform som kan vara ett steg framåt för de flesta kan vara tillskada för andra. Livet är kanske en slags dans där man omväxlande tar steg framåt, bakåt och i sidled. Efter en timme är man på på utgångsplatsen.Man har vunnit motion men inget annat.
Inlägg #3: Postat: 2009-01-19 15:33:00
Janne B
Då jag gick folkhögskola under tre år funderade jag mycket framåt och läste dåtida framtidsforskning. En del har slagit in på den tekniska sidan.Men aldrig kunde jag tro att bortåt halva befolkningen skulle sitta i ensamboende. Det tycks som vi bor tätt i barnafödande åldrar sen söker sig många till ensamboende igen - eller tvingas ut.Detta måste anses vara stridande mot den mänskliga naturen och ändå så...
Inlägg #4: Postat: 2009-01-20 10:17:00
ArHo
En intressant artikel som tål att belysa. Om man tar det elementära att hålla sig ren och hel är ju inte helt fel, men kan vara en paradox om man går till överdrift i renlighet. Folk med bacillskräck är det synd om, det finns en kategori som söker sjukvård i tid och otid för att få en koll på att de inte bär på en dödlig bakterie, alltså hypokondriken pratar man om som utveklade sin bacillskräck till fobiska sjukdomar. Att sköta om sin hygien på ett normalt sätt är mest viktigt för att inte smitta ned andra människor, men det är få som tänker på det sättet, men detta fick jag reda på vid ett läkarseminarium på det läkemedelsföretag jag jobbade för, för ca 25 år sedan. En hygienfråga som många slarvar med, är att inte tvätta händerna efter ett toalettbesök vilket för tanken på att inte hälsa på folk med en handtryckning, det moderna nu, är att att med knuten hand möta motparten med knoge mot knoge. Men i sak behöver vi bakterierna för hälsans skull för att kunna leva.
Laddar...