Vad "Gömda" egentligen handlar om

Den här tråden diskuterar artikeln Vad "Gömda" egentligen handlar om.
Inlägg #1: Postat: 2009-01-15 15:56:00
Leif-Arne
Rubriken ställer i utsikt ett svar på vad "Gömda" egentligen handlar om. Efter flera genomläsningar så kan jag inte se att författaren ger något svar på detta. Det vimmlar av retoriska uttryck däremot, men väldigt lite substans.
Inlägg #2: Postat: 2009-01-15 21:46:00
Karin Holmberg
Citat: Ingress. "Boken säger mer om Sverige, vårt okritiska en-fråge-tänkande..."
Exakt. Detta med folks naivitet skrämmer mig mer än Liza Marklunds litteratur.
Inlägg #3: Postat: 2009-01-15 22:38:00
Karin Holmberg
Det jag inte begriper. VAD är det för nyhet med det här??? Så här förljugen har ju/är ju feminismen hela tiden.
Har inte folk fattat det?
Varför sända allt krut på Liza Marklund? Hörde just Inger Segerstedt i "svt Debatt" och kräks lite. Hon skiter i om det som står i boken är sant eller inte.
Inlägg #4: Postat: 2009-01-15 22:48:00
Karin Holmberg
Nä, att folk köper sånt här skräp samt går på feminismens propaganda skrämmer mig mer.
Jag tycker folk ska rikta på att vara lite mer sansade nu, då det gäller såna här frågor. Oavsett om det gäller pedofilhysteri eller slagpropaganda från kvinnojourer så gäller det för alla i folkmassan att inse att det inte är nyanserat.
Skulle det inte kunna spridas en lite större insikt om det. Snälla!
Inlägg #5: Postat: 2009-01-15 23:13:00
Karin Holmberg
Men, men, man får väl se den här debatten som en explosion på "allt", pk-ismen och feminismen.
Hoppas det kan komma något gott av det.
Och att folk ser problemen vidare -med feminismpropaganda, än bara Liza Marklunds plumpa snedsteg
Inlägg #6: Postat: 2009-01-15 23:23:00
Karin Holmberg
Inger Segelström ska det vara!
Inlägg #7: Postat: 2009-01-15 23:40:00
arvidandersson
Segelström s har ett stort förtroende för domstolar - det sa hon i SVT Debatt ikväll. Vem var det som fick asyl i USA Mia eller Luis? och i så fall varför? Var det Segelström som ordnade asylen i USA? Gömda-gate kanske har fler ouppklarade trådar?
Inlägg #8: Postat: 2009-01-16 13:08:00
peter_
Här är en intervju med Mias familj:Länk: expressen.se
De motsäger Antonsson på många punkter. Det är ett tungt inlägg.
Inlägg #9: Postat: 2009-01-16 13:28:00
Leif-Arne
#8 Man kan nog förvänta att drevet vänder då man jagat GM tillräckligt, då kommer ifrågasättaren att ifrågasättas med ungefär samma mekanik. Vad som är rätt och fel har jag inte en susning om, men jag är alltid skeptisk mot de som kommer in på slutet, ställer sig längst bak i lynchhopen och ropar -Häng-.
Inlägg #10: Postat: 2009-01-16 17:56:00
Karin Holmberg
#9 Exakt. Drev är aldrig speciellt trevliga.
Även om Liza Marklund gjort bort sig, så känns det här konstruerat -från etablisemanget samtidigt.
Det ligger faktiskt "lite grand i" det som Hanne Kjöller skrev i DN om att hetsjakten handlar lite om jantelag.
Det här har sammanträffat, hela den här historien, med att Liza strax innan bara tagit FÖR mycket plats. Droppen var väl de här tabloidsimulatsafficherna med de här rubrikerna som inte var äkta händelser utan reklam för hennes senaste deckare.
Man känner ju igen dramarturgin kring såna här drev. Svart eller vitt är det också. Typiskt samhällsandan som är just nu.
Laddar...