Inlägg #1: Postat: 2009-01-13 16:41:00
|
ArHo |
Jag vet att Du är och Du blir vad Du var" i den svenska nationalsången egentligen betyder? Min tolkning är den, att det handlar om tiden "just nu" och den förhoppning att även i fortsättningen skall Sverige vara Sverige och ingenting annat.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-01-13 17:05:00
|
Leif-Arne |
Ja du Nilsson, en ypperlig text som vanligt, men haken är att efter att ha läst ungefär halva började jag känna en släng av existensiell ångest. Jag vet bara en slags bot för den, nu är det ditt fel om jag har skallebank i morgon.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-01-13 20:43:00
|
Martin Ekdahl |
Jag skall göra det som mitt livs största uppgift att svara på samtliga av dina frågor. Det kommer att kräva blod, svett, tårar och många googlesökningar vilka för övrigt avger 0,2 gram koldioxid per sökning enligt google själva... såg jag efter en googlesökning - således har din artikel redan belastat atmosfären med 0,2 nya gram koldioxid!.
Men ja, jag kommer att lyckas. Sanna mina ord.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-01-13 21:44:00
|
Janne B |
Jag hade hoppats på en lugn skön natt med verklig djupsömn. Nu kommer jag i stället att kasta mig fram och åter i sängen fylld av existensiell ångest.Därtill med ett syftningsfel.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-01-13 23:13:00
|
Unto S |
Beträffande Nilssons ”Gubbgnäll”. Jag har alltid undrat varför Nilssons näsa är så röd och hjässan så kal?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-01-14 02:37:00
|
Janne B |
Varför finns det ett land i Norden, där man inte kan säga "Gud välsigne dig"till någon, när man kan säga det i hela Världen i övrigt, om än på olika språk?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-01-14 09:55:00
|
ArHo |
#6 Ja du Janne, du är lycklig du som undrar över något så banalt. Inte för att jag tror att hela världen går under för det, men det finns något anmärkningsvärt som kan få det svenska folket att gå under och vi är redan på god väg. Efter en mångårig politisk propaganda mot svenskheten har våra folkvalda lyckats förträfligt i sitt landsförräderi, åtminstone att förklena oss svenskar som mindre värda än andra folkslag. Hur märks effekten av detta? Jo, Unto och vi andra lägger all vår koncentration på vad som händer i ett annat land som är så typiskt för dem som inte vågar stå upp för sitt eget. Jag menar helt enkelt att vi svenkar är så vansinnigt indoktrinerade så att vi formligen avgudar våra politiker som små allvetande gudar och just därför känner jag det maplacerat att säga gud välsigne dig. Visst, det finns ett undantag den kvinnliga guden Mona Sahlin har hamnat i onåd gud bevars, men i sak har vi vår gudom i politikernas händer.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-01-14 10:01:00
|
ArHo |
Nu kanske somliga fattar varför jag inte står upp för något politiskt parti. Därför har vi försökt skapa en ny ideologi där du och jag har något att säga till om. Men vi vet hur det gick de värsta belackarna svenskfientliga hånade och bespottade oss och inte minst du Janne så skenhelig du är.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-01-14 10:09:00
|
peter_ |
Vilka "vi", vilka "oss"? Jag har inte sett någon som hållit med dig om någonting.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-01-14 10:17:00
|
ArHo |
När någon nämner ordet Nationalism i Sverige och dessutom säger att han står upp för sitt land och folk, utmålas den personen automatiskt som Nazist och politikerna har åter vunnit en pyrrusseger över förståndet. Om intesset på Sourze var koncentrerat på vad som håller på att ske med svenska folket vore en stilla nåd att bedja om. Men motståndets röst för Sverige är alltför brutalt och ihärdigt för att någon mer än jag törs ta den debatt som våra folkvalda politiker får ångest för att ta, på grund utav deras dåliga samvete. Tror ni vårt invandrade folk ser oss svenskar som ett bra folk? Nej! betyget är att vi är mesiga och mer eller mindre dumma i huvudet som slickar våra politiker i röven när det passar in, t.ex. som att visa hat och avsky mot svenskar som vill ha ordning och reda i vårt land.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-01-14 10:21:00
|
Lars Nilsson |
#9. Det värsta man kan göra Peter, är att bemöta ArHo. Då tar kommentarerna aldrig slut.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2009-01-14 10:41:00
|
ArHo |
#11 Peter, vi är relativt många ca några hundra personer som ledsnat på att Sverige är sista Sovjetstaten och säkert som amen i kyrkan finns det säkert några miljoner invånare till i vårt land som delar våra åsikter, inte minst när det gäller våra invandrade bröder och systrar som är mer klarsynta och förstående över vad som händer i vårt land. Det är märkligt anser de, att svenska folket inte visar stolthet för sitt land som de gör. Ett flertal av greker jag känner är lindrigt sagt förvånade över den bristande sammanhållningen svenskar emellan.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2009-01-14 10:42:00
|
ArHo |
#11 Lars det kan bero på att motparten är trög i huvudet som inte vill förstå vad saker och ting handlar om.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2009-01-14 11:00:00
|
peter_ |
#11. Lars, ja, du har rätt. Det är nog det bästa.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2009-01-14 11:00:00
|
Janne B |
Peter 9 / När ArHo uppträdde under annan signatur för ngt år sedan berättade han hur han byggde upp en ideologisk organisation i trakterna av Ljusnan, dock inte ett parti.Han känner sig stå i spetsen för en blivande miljonrörelse. Det är därför han uttrycker sig som han gör.Det blir lite väl många "vi" och "oss". Han antyder hela tiden att han företräder många när inte företräder någon...
|
|
Inlägg #16: Postat: 2009-01-14 11:11:00
|
Leif-Arne |
#6 Onekligen en paradox, eftersom våra vanligaste kraftuttryck har teologisk anknytning fast med omvända förtecken. I de flesta andra språk är kraftutryck och okvädningsord sexuellt relaterade, något som knappast existerar i svenskan. Var det så gammalt tillbaks, att människor var mer rädda för fan än de förtröstde på Gud?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2009-01-14 11:18:00
|
ArHo |
#16 En intressant påpekande LA. Är det likadant i våra grannländer tror du.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2009-01-14 11:29:00
|
Lars Nilsson |
#5. Unto tar upp något väsentligt. Han undrar varför min näsa är så röd och min hjässa så kal. Välmåga, min käre Unto, och rättmätig belöning efter att i åratal trälat som arbetarnas fiende, fackets bödel och välfärdens dödgrävare. För övrigt trodde jag min näsa var lila. Men jag kan ha fel där.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2009-01-14 11:49:00
|
ArHo |
#15 Ja, du Janne, hamna gärna i de grubblerier över att det finns folk i landet som ser och hör sådant du är döv inför och det gäller även andra på detta forum. Detta säger jag bara för att många delar min uppfattning, om att vi själva folket måste bevisa för våra folkvalda att det går t.ex. att införa ett nytt politiskt system som alla i landet kan bli dess aktörer. Jag tror mer på folkets kunnande och omtanke än vad jag har i förtroende för våra folkvalda. Saken är klar, jag står ingalunda ensam Janne om den ideologi påbörjad av mig som du tror och som nu andra har tagit över. T.o.m. i riksdagen förra året var man inne på att dela upp Sverige i ex antal nya stora regioner, vad jag vet har man bordlagt frågan tills den utredning blir klar som pågår och denna idè är min som ingår i min ideologi att dela upp landet i ekonomiska regioner.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2009-01-14 14:25:00
|
CMO |
Jag försöker hela tiden känna stolthet över Sverige och Svenskarna, men så skriver ArHo ett inlägg och eftersom jag vet att han är svensk är det förstås helt kört då.
|
|