Klimat- och alkoholhyckleriet

Den här tråden diskuterar artikeln Klimat- och alkoholhyckleriet.
Inlägg #1: Postat: 2009-01-10 09:28:00
mats hägglöf
Den privatinförda och insmugglade alkoholen svarar idag för 38 av alkoholförbrukningen i Sverige. Halleluja!
Mats Hägglöf
Inlägg #2: Postat: 2009-01-10 10:46:00
Janne B
Jag är så lessen för att jag helt förstör all alkoholstatistik i landet. Jag tvekar även inför Herrljunga Cider!
Inlägg #3: Postat: 2009-01-10 21:54:00
Sunny
Janne:Som du vet är jag alkolist men vårt hushåll väger upp detta med råge.Båda mina män är nykterister även om Den Käre numera trycker ner en liten snapps ett par gånger i veckan på läkarordination.Svärsonen som bor här i huset är oxå nykterist eller nästan Han dricker öl men inget strakare.Dottern dricker måttligt .Det är bara jag som uppfyller kvote
Inlägg #4: Postat: 2009-01-10 22:44:00
Janne B
SUNNY Jag har varit extremt försiktig med alkohol för jag har förstått sedan tonåren att jag är alkoholsvag. Det behövdes bara några öl så var jag som en tok. I många frikyrkosläkter så finns dessa "alkoholgener" 2-3 generationer tillbaka. Många omvände sig från Kung Alkohol till Jesus. Sådant berättades det mycket om i min barndom. Men jag har ju sett dessa omvändelser även i närtid. Men det har hänt att pastorer och evangelister plötsligt fallit in alkoholberoende igen. Inte många inom frikyrkan man problemet är ju akut inom Prästerskapet på sina håll.
Laddar...