Inlägg #1: Postat: 2009-01-07 19:15:00
|
CMO |
Stoppa pressarna! Glöm kriget i mellanöstern. Blondinbella ertappad med felaktig gaffelfattning! Vart är världen på väg? F.ö. har jag för mig att i Italien anses det aningen plebejiskt att använda gaffel och sked till spagetti. Fint folk använder endast gaffeln.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-01-07 20:01:00
|
GunnarL |
1/ Ja, det var skönt CMO att återföras till de lite mer påtagliga samhällsproblemen. Själv är jag ytterst upprörd på allvar över vad som sker i Gaza - men den här artikeln återförde mig till verkligheten och de lite allvarligare problemställningarna. Tack Billy Butt!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-01-07 21:03:00
|
CMO |
Mera livsviktiga nyheter om korrekt bordsskick vid spagettiätning: "As to the use of a fork plus a spoon for eating pasta, all those at the table were adamant. Spoons are for children, amateurs and people with bad table manners in general." Länk: tinyurl.com
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-01-08 08:42:00
|
Per W |
Ja, det är "barbariskt" att rulla spagettin på en sked. Billy Butt tar upp en en kanske löjlig bagatell, men jag tror inte han tycker det är viktigare än Gaza-tragedin för det. Det går ju att diskutera stort och smått här på Sourze. Men nu ska man tydligen bara skriva om Mellanöstern enligt GunnarL. Det går att hålla två tankar i huvet samtidigt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-01-08 10:48:00
|
Lars Nilsson |
Nu är det så att Gunnar alltid blir sur om man inte skriver om det som för dagen är mest aktuellt. Jag hade mage att skriva om löntagarfonder under värsta finanskrisen i höstas. Och fick skäll förstås. Men själv vill han inte skriva då han säger sig ha ett så ovanligt efternamn att han skulle bli igenkänd i hembyggden! En känslig och vek själ med andra ord. För vem vill ju bli känd i hembyggden?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-01-08 11:32:00
|
GunnarL |
4/ Kan Per W hålla två tankar i huvet samtidigt? Tänk, det hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Men där ser man - skenet kan bedra! Förutsatt förstås att det inte rör sig om tomt skryt. 5/ Nej Nilsson , jag vågar inte ta risken. Tänk om det t.ex. skulle framkomma att jag inte kunde stava till hembygd - då skulle jag inte vilja visa mig bland folk på flera veckor.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-01-08 14:07:00
|
Per W |
Tänk, GunnarL kan aldrig komma över att jag rekommenderade att gå ur Svenska Kyrkan om man inte tror på Gud eller är kristet religiös överhuvudtaget...
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-01-08 14:08:00
|
Per W |
#5 Gunnar Larsson, ja. Det vet ju vem som helst vem det är.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-01-08 14:32:00
|
Per W |
Snälla Lars, det stavas "hembygden", en gång är ingen gång men osv.... ;-
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-01-08 14:38:00
|
ArHo |
Unto och Per är två avfällingar som inte förstår vad konvenansen påbjuder att ha som framtoning. Men inget ont i det, för mig får de gärna fortsätta att markera sina fel och brister, läsarna är ändå domarna som dömer.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-01-08 14:44:00
|
CMO |
For the record: även om det kan se ut så så menar jag inte att man inte bör skriva om andra ämnen under pågående krig i mellanöstern. Det var snarare att denna artikel är så oerhört fånig att den inte borde skrivits alls, oavsett om det varit total nyhetstorka. Och är det ingen mer än jag som är oerhört trött på att alla artiklar som BB skriver på ett eller annat sätt handlar om Billy Butts största kärlek? Vare sig han skriver om Julens traditioner, USAs vapenlagar, Idoltävlingar, Musharaf i Pakistan, Afrikas problem, eller Blondinbellas bordsskick så är Billy själv en av huvudpersonerna. Narcissism är bara förnamnet.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2009-01-08 15:12:00
|
Per W |
#10 Försvinn ArHo. #11 Vi förstod din aversion, CMO, särskilt är jag trött på att han ska tjata om sin låt "Nu är det jul" eller vad den heter varje år...men jag lät det paaera i år för att vara snäll.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2009-01-08 15:13:00
|
Per W |
"paaera" skall vara "passera"
|
|
Inlägg #14: Postat: 2009-01-08 15:28:00
|
ArHo |
#12 Per, man hinner knappt förklara att vissa bär sig felaktigt åt, så anmäler du dig frivilligt som en bekräftelse på vad jag anser om dig. Det där om demokrati borde du lära dig någon gång i ditt liv!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2009-01-08 16:29:00
|
Lars Nilsson |
Själv har aldrig klagat på folks stavfel här på Sourze. Men det är klart att i brist på annat så har jag förstått att vissa tar till det som tungt argument. Jag kommer säkert, till skillnad från Gunnar och Per W, att fortsätta göra stavfel. Men skulle det oerhörda någon gång hända, att herrarna gör ett stavfel, kommer jag att förbigå det hela med tystnad.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2009-01-08 17:28:00
|
Per W |
Lars, det var mest ett skämt hoppas du såg blinkningen. Eftersom du själv säkert är medveten om att du är utmärkt stilist och skribent till skillnad från "populasen" trodde jag att du tålde det. Jag ska inte göra om det.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2009-01-08 20:19:00
|
GunnarL |
Lars Nilsson, Jag brukar heller aldrig anmärka på folks språkkunnande eller stavning här på Sourze, men Din kommentar nr 5 upplevde jag så låg att jag anser att Du fick precis vad Du förtjänade! Men det är klart att jag vet att Du är en god stilist. Jag har flera gånger påpekat att jag anser Dig vara den bäste författaren på Sourze - även om jag i dagsläget anser att Du överglänses av Birgitta Stiefler.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2009-01-09 18:31:00
|
Elvy |
Det kvittar för mej hur människor håller i besticken när dom äter spagetti, bara dom inte finns invid mej när dom gör det, därför att alla människor sörplar när dom äter spagetti, och oftast så stänker det då också ketchup om dom.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2009-01-10 14:19:00
|
haku |
Snälla Billy.Vem fan kan intresera sig för hur denna "Blondibella"hanterar sina bestick???
|
|
Inlägg #20: Postat: 2009-01-10 17:58:00
|
haku |
Bara ett sätt att försöka sätta käpp i hjulet på de värsta dumheterna.
|
|