|
Inlägg #21: Postat: 2008-12-22 10:28:00
|
|
Diplomaten |
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2008-12-22 10:55:00
|
|
ArHo |
#18 Peter, du måste lära dig att läsa innantill som dina obildade kommentarer vittnar om, att du har läs och skrivsvårigheter. Du påstår att du pluggat filosofi och psykologi? Jag hittar inte ett spår av detta i ditt sätt att skriva en massa trams! Det är typiskt för många att en del som skriver på detta forum att ha förutfattade meningar om saker och ting. Peter, du och CMO är de största syndarna att dra förutfattade meningar om det mesta som vi andra skriver om. Ni drar egna slutsatser som många gånger är så fel det någonsin kan bli. Ibland undrar jag om inte CMO ska skaffa sig ett mordernare uppslagsverk att bläddra i för att kunna hänga med i något ämne. Du Peter behöver ta en lextion i vett och ettiket tillsammans med CMO!
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2008-12-22 11:05:00
|
|
ArHo |
Diplomaten, ett tips, försök att skriv bättre själv mitt i natten efter att surrat med en ångestladdad person som man behöver komma på bättre tankar. Jag lovar att efter några timmar är man totalt slut. Jag läste min inlägg för en stund sedan och upptäckte att mina formuleringar inte var särskillt lyckade. Men sakfrågan var det inget fel på.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2008-12-22 11:17:00
|
|
ArHo |
Diplomaten, så här skulle jag skrivit. Om man har en granne som är psykiskt störd men i övrigt en klok och bildad person och tillika en fin medmänniska. Sätter man honom i paritet med CMO så förstår man vilken som behöver hjälp i första hand, men nu bor CMO så långt bort ifrån mig, så han får söka hjälp i trakten där han bor istället av min kaliber.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2008-12-22 11:52:00
|
|
Diplomaten |
"Sätter man honom i paritet med CMO så förstår man vilken som behöver hjälp i första hand, men nu bor CMO så långt bort ifrån mig, så han får söka hjälp i trakten där han bor istället av min kaliber." Oj, man behöver läsa igenom dina kommenterar ett par ggr för att hitta själva poängen eller för att förstå vad du menar, om det finns någon poäng vill säga.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2008-12-22 11:58:00
|
|
Diplomaten |
Jag har inga problem med stavfel eller små grammatiska brister, ibland går de fort och det blir fel, men din meningsuppbyggnad är under all kritik.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2008-12-22 12:01:00
|
|
ArHo |
#25 Diplomaten, har du också börjat med att testa julglöggen som Peter har glort? Om man läser något vem som än skrivit det, så finner man stora olikheter i sättet att skriva, därför är det läsarens sak att ha en flexibel hjärna som kan tolka det mesta. Behöver jag vara mer tydlig eller räcker det så här?
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2008-12-22 12:09:00
|
|
ArHo |
Visst är "glort" skrivet, men de flesta förstår att det ska stå gjort. En sådan felstavning är inget att bråka om. När det gäller meningsföljder som liknar talspråket är inte heller så mycket att hänga upp sig på. Alla som pluggat engelska vet ju hur många meningar är omvända gentemot vårt språk och detta är jag ett offer för. Min dator är Windows Amerikanska version som ibland ställer till det, att hela tiden tänka i svengengelska.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2008-12-22 12:26:00
|
|
ArHo |
Jag tog del av ett program på TV om hur vår hjärna tolkar saker och ting. Ett mycket givande program som gav en ganska klar bild om, hur flera personer kan tolka en och samma sak så olika, vilket finns många bevis på och inte minst här på Sourze. Att bilda sig en egen uppfattning om t.ex politik, utan att någon har en annan mening är mer än omöjligt. Så här kan man fortsätta i evighet, säg den person som inte faller offer för andras åsikter. Här på detta forum handlar det understundom om rena ordkriget som en utomstående betraktare ser som löjligt och barnsligt, ja kanske rent idiotiskt mellan varven. Någon undrade över varför många har hoppat av detta forum, det finns bara ett ärligt svar på detta, forumet är allt annat än seriöst och hederligt!
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2008-12-22 13:32:00
|
|
Diplomaten |
Men kära lilla ArHo, om man vill förmedla något eller på annat sätt kommunicera med andra människor så skall man göra det så tydligt och begripligt som möjligt, skaffa verktygen för detta annars blir du sourze:s som CMO kallar dig "Byfåne", din kommentarer är mångt och mycket som att stå och lyssna på en läspande haschpundare på plattan.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2008-12-22 13:57:00
|
|
ArHo |
#30 Diplomat, varför kallar du dig för Diplomaten som framstår med förklenande ordalag mot mig. Hur är det med det där med haschpundare, umgås du med sådana polare eftersom du skrev en sådan liknelse.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2008-12-31 19:44:00
|
|
west-d |
Leif-Arne. Jag är inte den typen som utpekar folk hit å dit pga blicken. Att hon är politiker och 2,0 i högskolepov spelar ingen roll. Jag har träffat så många människor i olika samhällsklasser och bla pga av det kan jag faktiskt "läsa" många då jag ser deras ögon och deras kroppspråk.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2008-12-31 19:47:00
|
|
west-d |
Inger olsson. Visst kan man vara mycket trött, det är jag väl medveten om, men Wetterstrands blick är inte sådana.
|
| |