|
Inlägg #1: Postat: 2008-12-21 21:05:00
|
|
west-d |
Jo jag kan hålla med dig Janne, men kolla in Wetterstrands ögon..de är galna i blicken, du förstår säkert vad jag menar. Å jag undrar fortfarande hur/vad de har för lösning för de människor som jag skrivit om, känner någon till det, kanske "toka" skriver om det någon dag..och i så fall Wetterstrand "inga undanflyckter tack "...vill bara upplysa om att fler och fler har typ inte råd att åka hemmifrån,korttids boend mm du Wetterstrad ta dig ut i verkligheten..
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-12-21 21:25:00
|
|
Leif-Arne |
Man skall nog vara försiktig med att utpeka någon som galen på grund av blicken, MW är trots allt en politiker som vågar stå för en åsikt även i extrem motvind, som bensinskatten även om jag inte håller med henne där, hon har "guts". Dessutom undrar jag hur många av våra parlamentariker som skrivit 2,0 i högskoleprovet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-12-21 21:44:00
|
|
ArHo |
#2 Leif-Arne, Jag har en fråga som jag ställt mig själv och till andra, "är kvinnor lämpade till att syssla med politik" Det finns en psykologisk faktor som handlar om kvinnans logik som vi män aldrig blir riktigt kloka på. Förvisso har jag ett utlägg om detta med hur och varför. men först vill jag ta del av din åsikt och andras med för den delen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-12-21 21:49:00
|
|
peter_ |
Han tigger om det, gott folk. ArHo tycker du om att få stryk?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-12-21 21:49:00
|
|
CMO |
Nej kvinnor är inte lämpade att syssla med politik, och det är inte män heller. Och du är inte lämpad att yttra dig i något som helst ämne.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-12-21 21:58:00
|
|
ArHo |
Pojkar,pojkar ni får se det från den possetiva sidan, varför måla fan på väggen? Varför inte lägga in sakliga argument om er syn på kvinnor i politiken, Det är tur att inte ni är politiker för då gjorde ni bort er omgående!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-12-21 22:02:00
|
|
Leif-Arne |
Som man bör man vara mycket försiktig med att såga kvinnor som politiker, om inte helt enkelt därför att de absolut största stolpskotten genom historien varit män. Innan där funnits en kvinnlig Stalin, Pol Pot Hitler eller Kim Jong Il skall vi ligga lågt på den fronten.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-12-21 22:03:00
|
|
CMO |
#6/ Varför gör du inte något "possetivt" som t.ex. att sluta skriva dumma kommentarer.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-12-21 22:05:00
|
|
CMO |
#7 Iofs inget bra argument. Men jag vägrar diskutera ArHos stollefrågor.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-12-21 22:09:00
|
|
Leif-Arne |
#7 Nåja, mer retorik än sak. Annars håller jag med.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-12-21 22:18:00
|
|
ArHo |
#7Leif-Arne, Självklart är jag införstådd med galningar som utnyttjar sin makt på ett vedevärdigt sätt. Min fråga om kvinnor i politiken fördöms av många kvinnor och män. Men vad skall vi ha istället? Jag anser att samhällskunskap är inte tillräckligt för att vara en bra politiker. Det måste till en massa psykologiska bitar och effekter, alltså politik handlar väldigt mycket om psykologi, och det var den jag var ute efter när det gäller kvinnorna som äger en annan mentalitet än vi män har. T.ex. Mona Sahlin är en mycket hatad kvinna om man får tro på det man läser på nätet om henne, vad det nu beror på?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-12-21 22:47:00
|
|
ArHo |
CMO, du är rolig du, det som du inte kan läsa i någon uppslagsbok vägrar du att kommentera. Det bevisar dina brister på att kunna tänka självständigt, bortsett dina huvudlösa dumma kommentarer dem har du tränat in ordentligt och använder dem när du blir ställd och försvarslös!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-12-21 23:16:00
|
|
peter_ |
Hörrudu ArHo, "....annan mentalitet än vi män har."! Jag känner ingen samhörighet med din mentalitet och tankevärld. Däremot finns det åtskilliga kvinnoroch män, bl a här, med vilka jag delar såväl mentalitet och åsikter som värderingar mm.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2008-12-21 23:30:00
|
|
ArHo |
#13Trevligt Peter, att du hörde av dig. Självklart vet du att det finns en skillnad på mäns och kvinnors mentalitet. Nu är det inte frågan vems mentalitet är bättre eller sämre i det fallet är det oavgjort! Du måste vara påläst om ämnet logik och hur den fungerar. Om en person måste vara tänka totalt skärpt, vilken sinnestämmning måste personen vara i?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2008-12-22 00:14:00
|
|
CMO |
Att döma av ArHos inlägg har han svåra klimakteriebesvär som hindrar hoom att tänka och skriva klart.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2008-12-22 00:15:00
|
|
CMO |
"honom"
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2008-12-22 03:26:00
|
|
ArHo |
#14 CMO, jag har kommit tillbaka från grannen som jag stöttar för att han skall komma ifrån sina psykiska besvär. Om du skulle träffa min granne och samtidigt kom du med dina barnsliga inlägg mot mig, skulle han förmodligen bli botad av att få kännedom om dig som sjukare än han är.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2008-12-22 07:24:00
|
|
peter_ |
#14. Vad menar du med "mentalitet"? Du påstår att kvinnors "mentalitet" väcker frågan "är kvinnor lämpade till att syssla med politik"? Du vill alltså ha igång en diskussion som går ut på att kvinnor pga av sin "mentalitet" är olämpliga att syssla med politik. Tycker du att de ens ska ha rösträtt? Varför då isåfall? Din diskussion handlar visst om att kvinnors "mentalitet" är sämre, att de inte skulle ges samma bemyndigande som män. Av alla förbluffande dårskaper som jag stöter på så står du för de flesta. Vad är det förrän fånig antydning: "Om en person måste vara tänka totalt skärpt, vilken sinnestämmning måste personen vara i?". skulle det stödja din åsikt? Hurdå? Säg det rakt ut!
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2008-12-22 08:57:00
|
|
Inger Olsson |
West-d: "någonting i blicken", ja. Men man kan också vara mycket trött.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2008-12-22 09:08:00
|
|
peter_ |
Jag menar att MP driver en kombination av naiv och ansvarlöst opportunistisk politik, men att de ger röst åt och väcker uppmärksamhet till viktiga frågor om vår framtid. Det enda galna jag reagerat på angående MWs blick är west-ds kommentar ovan. Var har du fått det ifrån? När det gäller MWs "blick" så tycker jag att det är något intelligent och fysiskt attraherande med den.
|
| |