Inlägg #1: Postat: 2008-12-20 13:57:00
|
Janne B |
DET är rätt oförskämt att fråga en 15-16 åring om hon har en pojkvän - om hon inte själv tar upp saken - det gjorde hon säkert inte.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-12-20 14:42:00
|
ArHo |
#1 Janne, "Jag har alltid fått vara mig själv" är en tänkvärd mening som rubrik. Förmodligen är både du och jag så lyckligt lottade att få vara oss själva, alltså vi undviker att våra någon annan trots eventuella påtryckningar som man råkar ut för mellan varven och inte minst på detta forum. Du står orubbligt fast vid din tro som är beundrandsvärd som är en av anledningen att jag och andra accepterar dig. Trots lite udda åsikter ibland om min person, vet jag att det är inte av eklakhet och därför så får man ta sig en funderare om karln har rätt? Någon enstaka gång har du haft fullståndigt rätt om mig som person, nu hoppas jag att min åsikt om dig är med sanningen överenstämmande att vara en person som vill alla väl trots deras fel och brister.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-12-20 16:19:00
|
Janne B |
ArHo / Jag menar inte att någon ska beundras för sin tro - en tro som jag för övrigt skrivit ytterst lite om.Men även jag har fått vara mig själv så långt jag kan minnas, tack kära föräldrar.I tonåren var jag rätt ivrig på att "omvända"folk. Senare har jag varit fullt nöjd om jag kunnat vara ett föredöme ibland.OM alla höll hastighetsgränserna som jag skulle många liv ha sparats.Jag tränade halkkörning inför många vintrar. Övade kontrollerade sladdar genom kurvor. // I min gamla Bibel så står det "Han gick omkring och gjorde väl och hjälpte alla". Jag hade under många år en lapp på kylskåpet "BÄREN VARANDRAS BÖRDOR". // nu NÄR JAG ÄR GAMMAL OCH SJUK SÅ VET JAG ATT JAG BARA NÅDDE EN BIT PÅ DEN VÄGEN - MEN DEN BITEN KÄNNS BRA!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-12-20 16:54:00
|
ArHo |
#3 Janne, tack Jag visste det att du är en hyfens grabb. Angående din tro och din kunskap om bibliska berättelser är intessant att ta till sig. Fortsätt gärna med det att skriva dylikt, för det är nog många som är intresserade om hur och varför människor som du omnämt levde för flera tusen år sedan. Från det ena till något annat, så har Arkeloger hittat sensationella fynd i Göteborgstrakten. Man har hittat trädelar av båtar ifrån 300 talet väl bevarat på en meters djup i packleran. Enligt deras åsikt har aldrig några Arkeloger hitta så väl bevarade träfynd.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-12-20 18:14:00
|
Janne B |
ArHo/ Jag har i sommar några ggr besökt "Offerplats Finnestorp" där man haft stora utgrävningar under blöta förhållanden. Googla så hittar du mkt om det gamla Sverige från år Noll ungefär. Tre härader möttes vid en å-krök så där var både krig och offer./ Jag är född i Ulla/Ullene en halvmil bort.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-12-20 18:16:00
|
Janne B |
Fynden i Göta älvdalen visar på hamnar långt från nuvarande älvfåran - skeppslanda o liknade ställen.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-12-20 18:55:00
|
ArHo |
#5 Janne, vad jag letar efter, så är det bevisen för att vår landyta som sedemera är Sverige, befolkades först av Isfolket som invaderade Kattegatskusten som var synlig med en bakgrund av enorma isberg. Vilka de var egentligen dessa sk Ismänniskor är det ingen som vet. Men vårt land befolkades i sak av folk ifrån nuvarande Holland och Belgien och nedåt för ca 8000 tusen år sedan enligt Ricard Attenborogh. Folket Samerna som kom betydligt senare uppe i de nordliga trakterna har sitt ursprung ifrån Sibirien/Mongoliet. Vart Isfolket tog vägen finns en teori om, att de drog vidare till nuvarande Grönland och misstanken är den, Att Eskimåerna är avkomman från Isfolket.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2008-12-20 21:10:00
|
Janne B |
Ett problem vid riktigt gammal forskning är att det funnit många folk som lämnat ytterst lite spår efter sig modell husgrunder också. I norr han man nog funnit många eldstäder med benréster omkring. men att på den vägen räkna ut hur många människor de var o varifrån de kom ör svårt. /Tanken åpå Nederlämnderna är nog fel, för där var nog mest vatten för 8000 år sedan. Många tidiga samer kom öterifrån,men gjorde alla det. Var kom finnar och ungrare ifrån och när. Anglosaxerna var kom de ifrån o hur sjutton kunde de ta sig till England? Jag tror det finns massor av sådana frågor som bara delvis är utredda i dag. Alla de folk som kom österifrån och störtade Romarriket var länge rena sagofolket....
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-03-28 16:52:00
|
Eskilsson |
Den där Amy Diamond är den mest omogna lilla sprättjänta som visat sig i TV-rutan, på riktigt länge. Hur bortskämd får en flickunge bli ?
|
|