C02 är inte skadligt för miljön

Den här tråden diskuterar artikeln C02 är inte skadligt för miljön.
Inlägg #1: Postat: 2008-12-18 20:47:00
Diplomaten
Du har rätt Fred, professor Christian Azar och övriga IPCC lakejer pratar i nattmössan.
Inlägg #2: Postat: 2008-12-18 21:21:00
GunnarL
Jag tror också att Du har rätt Fred. Men Du slåss mot väderkvarnar..........
Inlägg #3: Postat: 2008-12-18 21:43:00
Leif-Arne
Det finns anledning att påpeka att eftersom ingen med säkerhet kan fastslå orsak-verkansamband vad gäller uppvärmning co2, är en rimlig hållning, en försiktig och restriktiv hållning. Det är knappast co2 skatter som gör att bilindustrin går på knäna utan mer en insikt från konsumeterna om hur orimligt resursförbrukande de fordon som sålts varit.
Inlägg #4: Postat: 2008-12-18 21:55:00
ArHo
#2 Gunnar, du som har "svårt att förstå" vad jag skriver. Det kan man tolka på två sätt som du skrev om mig efter mitt påpekande om ett felskrivet ord. Alltså, antingen skriver jag illa helt språkligt som gör att du har svårt att förstå min enkla svenska eller så förstår du inte mitt budskap. Jag blev hånad för mitt appropå om krångliga ord och utländska dito? Du som är eller varit lärare, borde kunna avgöra vem som syndar värst mot svenska språket, Jag eller de som blandar och ger med engelska ord mitt i meningarna.
Inlägg #5: Postat: 2008-12-20 13:06:00
Uno Hansson
Citat: "... Det är lätt att att ta bort kol från atmosfären. Man låter växer ta bort det genom sin tillväxt, och sedan omvandlar man växtbiomassan till träkol. Träkolet använder man som jordförbätringsmedel. Det är kemiskt neutral och kan mycket väl ligga kvar där i tiotusen år eller mer. Kolning är känt sedan urminnestider och kan genomföras med mycket enkla metoder.
Inlägg #6: Postat: 2008-12-20 13:06:00
Uno Hansson
f/I vårt fall gäller det emellertid att inte släppa ut fler växthusgaser tex metan vid kolningen än man tar bort i form av koldioxid. Det klarar man genom att använda metanet som bränsletillskott vid kolningen sk retort-kolning, eller genom att kola mer mer industriellt avancerade metoder, då man kaan använda metan, vätgas och allehanda andra läckerheter som utgångspunk för en "ny" kemisk-teknisk industri.
De maximala 40 av biomassan som blir kol kan --och bör -- man använda till jordförbättringsmedel. Eftersom ett gram träkol har en inre yta som är ungefär lika stor som tre fotbollsplaner ger de nästan vilken jord som helst en rejäl nystart..."
Länk: folkegunther.blogspot.com
Inlägg #7: Postat: 2008-12-20 13:13:00
Krillle
Det är Palpatine!!
Laddar...