UFO:s är en realitet

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2009-02-08 12:59:00
ArHo
Usch! två felstavningar i rad, helt klart, jag måste börja med att använda glasögonen igen.
Inlägg #42: Postat: 2009-02-08 13:08:00
Janne B
ArHo / Dety fina med FN är bl.a att de tar upp både stora och små frågor till seriös diskussion. MEN det viktiga är ju vilka slutsatser de publicerar. Har FN någonsin sagt ngt klart positivt om UFO, tefat, underliga gestalter osv ?
Inlägg #43: Postat: 2009-02-10 14:52:00
ArHo
UFO frågan är intressan att diskutera om, men vad som gör mig besviken är att inte Torbjörn bevakar kommentarerena som fälls om UFO? Vet han som jag att det inte går att dryfta denna fråga om vad Uforna har i vår värld att göra med folk som har en enkelriktad världsbild. Just därför borde Tobjörn gå in och ta en dialog med mig som har öppna sinnen för att lära mig att förstå allt mellan himmel och jord, plus det som finns och händer i vårt Universum som vi tillhör, trots att en del vill förneka detta att vi är Universums barn, alltså vi är födda i det oändliga.
Inlägg #44: Postat: 2009-02-10 15:16:00
ArHo
Med vetskapet om hur små vi människor är egentligen i Universum så känns det futtigt och gement att vi människor slår mot varandra. Nej tacka vet jag att lösa Universums gåtor som säkert som amen i kyrkan skulle ändra på vår mentalitet och tänka i stort. Det är intressant att ta del av alla forskningsresultat som våra vetenskapsmän har bekräftat, för att inte tala om alla historieforskare som går emot varandras påståenden om att så här är det punkt och slut? Det finns inte något punkt och slut, vilket vissa historieforskare vill påstå. I alla typer av forskning tvingas forskare att revidera sina rön och börja om på ny kula så är det och därför brukar jag tänka, att sista ordet är inte sagt än i vilket tema ämne man än diskuterar. Det finns hur många frågetecken som helst som kanske aldrig kan rätas ut tyvärr.
Inlägg #45: Postat: 2009-02-10 15:46:00
ArHo
Kanske detta sekel blir upplysningens tidevarv och all gammal historia får en renesans, där vi fodrar sanningen. Vi kanske är på väg att lessna på all den vilseledande informationen som religionen skapat åt oss i några tusen år och vi själva vill veta hur sakernas omständighet verkligen ser ut. "Intelligens Design" kan bli den revolution mot bibelns feltolkningar om skapelsens krona, kommit redan på sned som mången kristen har väntat på i århundranden. Att få veta hur och varför vi människor existerar. Intelligent Design har som organisation kommit till på vetenskapliga rön som forskarvärden ligger bakom där våra Arkeloger inte minst har hitta föremål som inte är av denna värld. I boken "Den tolfte planeten" går det att läsa om dessa forskningsresultat som nu denna org. Int. Design tagit till sitt hjärta.helt klart kommer Ufofrågan upp för dem som läst denna bok, som faktiskt är ett måste att acceptera och förstå som réell fakta
Inlägg #46: Postat: 2009-02-10 15:49:00
peter_
Stämmer det att i den boken menar man att den "vita rasen" och endast den "vita rasen" bildats från "ursprungsmänniskan"? Vad är ursprungsmänniskan för något? Varifrån kommer de andra "raserna"?
Inlägg #47: Postat: 2009-02-10 16:14:00
ArHo
I boken står det att den vita rasen framställdes för den befintliga var för dum, synd bara att man bara har snuddat vid att olika människortyper kommer ifrån andra världar än den tolfte planeten som är på väg igen in i vårt solsystem enligt astronomerna men det tar ca hundra år innan den kommit in i vårt solsystem, dess omloppsbana är på 28.000 år att tillryggalägga
Inlägg #48: Postat: 2009-02-10 16:23:00
ArHo
Det är ingen tillfällighet att Jesus avtecknas som en vit person av de religiösa. Religionens Gudar är alltid vita även religionens änglar. Så de som tror att endast vita människor är rashatare borde gotta sig åt att deras Gud är vit, eller just därför?
Inlägg #49: Postat: 2009-02-10 16:31:00
peter_
De andra "raserna", kommer de från den tidigare, befintliga rasen?
Inlägg #50: Postat: 2009-02-10 16:32:00
peter_
Är den "vita rasen" och de andra "raserna" överhuvudtaget samma art? Hur mycket bättre gjorde de den "vita rasen"?
Inlägg #51: Postat: 2009-02-10 16:48:00
ArHo
Jag rekommenderar alla att läsa boken Den tolfte planeten, för att bättre förstå att man inte skall degradera några folkslag överhuvud taget som jag ser som en ointelligent handling som skämmer ut oss. Med det vill jag ha sagt att vara svensk och fördöma svenska folket mer eller mindre som Mona Sahlin gör" har med bristande intelligens att göra. Om hon vill stå högt i gunst hos invandrare så får hon väl fortsätta att krumbukta sig för dem, men hon behöver inte degradera svenska folket för den sakens skull. Jag har en gyllene regel uppför dig anständigt så blir du anständigt bemött. Jag träffade en Egyptisk tjej på idag som var helt underbar i mina ögon bara för att hon bjussa på sig själv med att vara glad och trevlig, sådant glömmer jag inte i första taget, tänk om vi svenskar bemötte varandra med samma stil och tillika våra invandrare jag gör det kan jag försäkra, därför kan jag umgås med invandrare, så enkelt vinner man sin gunst hos andra människor.
Inlägg #52: Postat: 2009-02-10 16:50:00
peter_
ArHo, de andra "raserna", kommer de från den tidigare, befintliga rasen?
Är den "vita rasen" och de andra "raserna" överhuvudtaget samma art? Hur mycket bättre gjorde de den "vita rasen"?
Inlägg #53: Postat: 2009-02-10 17:40:00
Janne B
Man kan bli rent rasande på sådant rassnack.Det är nattståndet och 50 år för gammalt. Vår svenska rasforskning lades ner för ca 60 år sedan. I söndagsskolan sjöng vi "Röd och gul och vit och svart gör det samma har HAN sagt....DET har ingen betydelse vilken färg en bil eller traktor har, samma gäller människor.
Inlägg #54: Postat: 2009-02-10 18:59:00
ArHo
Den grå Fergusontraktorn var fina grejer, en blå eller gul hade inte varit detsamma det gäller att hålla lika färg. Underförstått alla människor borde vara gråa för neutrsalitetens skull.
Inlägg #55: Postat: 2009-02-10 21:02:00
Janne B
För neutrsalitetens ! skull blir jag gråare för varje år medan damerna i min omgivning är bättre på att hålla färgen....
Inlägg #56: Postat: 2009-02-10 21:03:00
Janne B
Fergusson-Grålle förvandlade bönders och hästars "slavarbete" till ett rätt vettigt yrke....
Inlägg #57: Postat: 2009-02-10 21:07:00
ArHo
Bonden i Smäland jag var hos som barn såg sin traktor som en ögonsten och därför använde han mest hästarna, Bläsen och Svarten. Nordsvenska kraftpaket som var mina bästa kompisar när vi körde hem timmer ifrån skogen.
Inlägg #58: Postat: 2009-02-10 21:08:00
ArHo
Småland skall det vara givetvis
Inlägg #59: Postat: 2009-02-11 08:26:00
west-d
Visst var "grållen" jätte bra, men blev tex hölasset tungt ville den gärna "stegra sig", flera olyckor hände pga stegrande grålle som slog över.
Inlägg #60: Postat: 2009-02-11 09:31:00
Janne B
Ja så var det West-d,Men rätt snart kom det lagar om störtbåge och då minskade olyckorna. Man lärde också ut bättre sätt att koppla på redskap o vagnar som minskade risken.De unga som gått lantbruksutbildning råkade ytterst sällan ut för olycker såg jag statistik på för 40 år sedan ca./ År 1955 var jag 15 år o hjälpte till med ett jordbruk.Där förbjöd unge sonen sin fader att köra den nya urstarka Fordson traktorn. Farsan fick fortsätta att köra gammtraktorn som var snällare. Maktskifte o teknikskifte...
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...