Ansvarslöst gnäll om p-piller

Den här tråden diskuterar artikeln Ansvarslöst gnäll om p-piller.
Inlägg #1: Postat: 2001-10-16 13:53:00
lia
Men å andra sidan kan man ju säga att när man väntar barn är blodproppsrisken en naturlig del av graviditeten. Stoppa i sig syntetiskt hormon är onaturligt... Och jag kan säga dig att du har helt fel när du tror att barnmorskor och läkare alltid säger att risk finns för blodpropp, de vill snarare skuffa undan de problemen. Men du har kanske varit hos någon gynekolog?...
Inlägg #2: Postat: 2001-10-16 13:55:00
Helena
Jag har inte någon i min närmsta släkt som har blodpropp, och barnmorskan skrev ut p-piller till mig och både hon och gynekologen hävdade att jag absolut inte kunde få blodpropp. men jag är idag glad att jag lever, för jag fick nämligen lungemboli. Trots att jag tog ansvar och verkligen informerade mig först.
Inlägg #3: Postat: 2001-10-16 16:00:00
exec
Bra artikel.
Inlägg #4: Postat: 2001-10-16 19:01:00
Ramona Danlén
Visst är det väl märkligt att år 2001 är kvinnan fortfarande inte så modig att hon hellre köper kondomer? Dels skyddar de mot AIDS dels andra sexuellt överförbara sjukdomar men icke, hon väljer P-pillret! Mycket märkligt!
Inlägg #5: Postat: 2001-10-17 10:54:00
Ella
Perfekt skkriven srtikel. Fullständig.
Inlägg #6: Postat: 2001-10-17 23:18:00
sus
bra artikel. Jag håller med dig. Jag anser också att människor lära sig att själv söka information i större utsträckning och inte bara skylla på att man inte är informerad. Jag jobbar som informatör och vet av erfarenhet att ibland kan man informera tills man är blå i ansiktet utan att den som ska bli informerad tar till sig informationen, han kan vara fulkomligt oemottaglig i vissa fall.
Laddar...