Ett brustet halleluja

Den här tråden diskuterar artikeln Ett brustet halleluja.
Inlägg #1: Postat: 2008-12-05 10:31:00
Janne B
Tack Stefan Whilde för din generösa bedömning av pastor T Sjödins bok. Du är en vidsynt person som kan uppskatta en person från en helt annan miljö med sitt eget språkbruk. Sjödin har frilansat under många år som pastor, författare och föreläsare. Han tog nästan lyssnarrekord för några år sedan i P1 programmet Sommarpratarna. Han är nu på deltid pastor i Smyrnakyrkan i Göteborg som är en av landets största frikyrkor, med ett brett socialt program. Även jag har förlorat ett barn, så jag vet lite hur det känns. Jag har lyssnat på hans version. Han lär vara inbokad några år framåt för att tala i olika kyrkor om sina livserfarenheter.
Inlägg #2: Postat: 2008-12-05 10:39:00
Janne B
Under större delen av människans historia så har vi levt bara i naturens ljud, inte under konstlade ljud. Någon gång gjorde människan det första musikinstrumentet där kanske vågrörelser fick bestämma takten.NU lever vi i ljud som i de flesta fall måste anses vara oljud, buller osv.Hur står vi ut eller gör vi det.Hur förändras vi som människor om vi aldrig får frid för allt oväsen. Vi som föddes ut i en relativ tystnad...
Inlägg #3: Postat: 2008-12-05 10:50:00
ArHo
#2 Janne intressant fråga hur står vi ut med allt oväsen och buller. Det värsta jag vet är det nya påfundet att använda lövblåsare att sopa rent med som jag ser som ett brott mot miljölagen att sådana apparater får användas i bostadsområden.
Inlägg #4: Postat: 2008-12-05 13:03:00
Janne B
En natt jag drömde att jag skulle kunna skriva något utan att få dina kommentarer!
Inlägg #5: Postat: 2008-12-05 13:45:00
CMO
En nåd att stilla bedja om.
Laddar...