|
Inlägg #1: Postat: 2008-12-02 19:26:00
|
|
Tiwaz |
Michael D/ Väldigt bra artikel, viktiga saker du tar upp i din serie! Undrar om inte en del här ex. Valdemar J, Per W och CMO ätit för mycket glutamat, för jag ser här att råttor som injicerades med glutamat under fem dagar som vuxna blev både feta, blinda, kortväxta och hjärnskadade, vilket dessa tre uppvisar tydligt!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-12-02 19:46:00
|
|
CMO |
En "väldigt bra artikel" hade kanske uppmärksammat det faktum att kineserna äter betydligt mer MSG än andra 52 av världens produktion och sedan undersökt om de befarade biverkningarna är vanliga där. Om inte kan vi nog ta det lugnt...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-12-02 21:29:00
|
|
Diplomaten |
#2 Nog ja, det är en stor genetisk skillnad mellan "västerlänningar" och "asiater", även inom de flesta länder förekommer det stora genetiska skillnader.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-12-03 13:37:00
|
|
Per W |
Vadå hjärnskadad? jag är p-p-p-p-p-precis som v-v-v-vanlig människa.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-12-03 13:38:00
|
|
Per W |
Och jag är absolut inte kortväxt!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-12-03 14:07:00
|
|
CMO |
#3/ Visst Diplomaten, kul argument när vi ska dra slutsatser av studier på nyfödda råttor. Men du är kanske mer genetiskt lik en nyfödd råtta? Finns det något ämne man kan injicera i höga doser nyfödda råttor utan att det har hälso effekter?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-12-03 20:04:00
|
|
Diplomaten |
#6 Nu förringar du din intelligens igen med att vara spydig, "kan vi nog ta det lugnt" uppfattar jag som att du nonchalerar riskerna för lättvindigt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-12-03 21:30:00
|
|
CMO |
Det handlar om att bedöma olika risker och prioritera sitt liv och sina nojjor på ett rationellt sätt. Om det t.ex inte syns några större olägenheter från MSG i Kina så väljer jag medvetet att nonchalera den risken, det är inte samma sak som att säga att risken är obefintlig. Intelligens i ett vidare begrepp innebär bland annat att kunna sortera mellan relevant information och irrelevant information. En förmåga som Delavante och Tiwaz m.fl. i hans fan-club uppenbarligen saknar.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-12-03 22:44:00
|
|
ArHo |
#8 Jag har en upplysning som CMO borde ta del utav. Att vissa avsnitt ger en förklaring på vad CMO saknar och vad man får ta hänsyn till, så domen inte på något sätt faller hårt över honom. Av ren människokärlek får man se på CMO med en förlåtande attetyd som bör respekteras.
Länk: nsf.scout.se.test.levonline.com
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-12-03 22:44:00
|
|
ArHo |
#8 Jag har en upplysning som CMO borde ta del utav. Att vissa avsnitt ger en förklaring på vad CMO saknar och vad man får ta hänsyn till, så domen inte på något sätt faller hårt över honom. Av ren människokärlek får man se på CMO med en förlåtande attetyd som bör respekteras.
Länk: nsf.scout.se.test.levonline.com
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-12-03 22:51:00
|
|
Janne B |
CMO / det är ju detta som så skiljer vår tid från alla tidigare skeenden. Det vräks en ofantlig mängd över oss och det förutsätts att vi alla ska ha förmåga att "kunna sortera mellan relevant information och irrelevant information".I praktiken är det ju tvärtom - vi har helt olika sorteringsverk vi människor.De flesta av oss blir bara nervösa av all info som vi inte hinner orkar bearbeta. Så har vi en superklass som klarar detta med glans under ett helt liv - de gör inte ett enda misstag av betydelse.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-12-03 22:57:00
|
|
ArHo |
#11 Janne, jag håller med dig fullständigt, vår ålder kan spela oss spratt dessutom, men i sak har du ljusa ögonblick som kanske gäller för alla oavsett ålder.
|
| |