|
Inlägg #1: Postat: 2008-12-02 13:21:00
|
|
Pia K |
Jag kan förstå din rädsla.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-12-02 20:24:00
|
|
ArHo |
#1 Pia, räddsla vet jag inte om man skall säga om den utveckling vi är på väg emot och har varit det i många år redan. Hoppet står till oss alla att säga ifrån, t.ex som Fritänkaren gjorde med sitt inlägg indirekt som kunde ha varit skriven på denna tråd, angående att som pojke bli pådyvlad en flickas specifika uppfostran" om jag tolkade honom rätt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-12-09 17:40:00
|
|
ArHo |
Har kollat upp det totala ointresset för hur våra barn och barnbarn kan vara stora förlorare bara för att feministrörelsen vill bestämma över deras framtid som kön. Vilket min artikel också handlar om. Om vi skall fortsätta att ensidigt vara fixerade för vår egna problem för en genaration av människor som är egotrippade, lär vi bli oförmögna att rätta till det som är ett stort problem för en gemensam lösning. Alltså flertalets generationer av människor blir utanför i samhället. Man vet att den generation som är mest intressant är åldersgruppen 25-40 år resten är det inte så noga med, av helt andra problem än att våra småttingar skall formas till hennom/individer. en kombination, "flickpojke människor" m.a.o. det skall bara finnas ett kön, så vill feministfanatikerna ha det.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-12-09 17:40:00
|
|
ArHo |
Har kollat upp det totala ointresset för hur våra barn och barnbarn kan vara stora förlorare bara för att feministrörelsen vill bestämma över deras framtid som kön. Vilket min artikel också handlar om. Om vi skall fortsätta att ensidigt vara fixerade för vår egna problem för en genaration av människor som är egotrippade, lär vi bli oförmögna att rätta till det som är ett stort problem för en gemensam lösning. Alltså flertalets generationer av människor blir utanför i samhället. Man vet att den generation som är mest intressant är åldersgruppen 25-40 år resten är det inte så noga med, av helt andra problem än att våra småttingar skall formas till hennom/individer. en kombination, "flickpojke människor" m.a.o. det skall bara finnas ett kön, så vill feministfanatikerna ha det.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2010-01-25 03:19:00
|
|
ArH0 igen |
Ingloz läs det här om feminism och lite till. Följer det du skriver som intressant och värdefullt i det stora begreppet och i det lilla blir du kanske lite för bitsk, men stå på dig kära du. Hälsar till alla som lärt känna mig via telefon och mail dem hälsar jag till lite extra, och ni andra är värda en hälsning också. sköt om er och må så bra ni kan. ArHo
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2010-01-25 11:04:00
|
|
ingloz |
#5/ ArHo, jag kan inte se annat än att den här artikeln är motiverad. Såg ett TV-program för ganska länge sedan om just detta att flickor/pojkar behandlas olika i skolan. Men vi är ju för tusan olika och det är väl det som är finessen. Vi kompletterar varandra perfekt i ett samarbete där båda parter respekterar varandra, där har vi det där ordet igen - nu är det *inne* att tjejer tuffar till sej och skaffar sej ett grabbigt yrke, medan en kille kanske väljer att bli sjuksköterska eller förskolelärare. Så vaddå!? Det kan ju inte vara fel på att välja det man har störst intresse för.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2010-01-25 15:08:00
|
|
ingloz |
#5/ ArHo/ Nu har jag läst dina texter och alla kommentarer. Artiklarna är varierande och innehåller aktuella ämnen. Kan inte finna något anstötligt alls. Men bilden klarnar allt mer, tyvärr - "Alla får vara med"- är det inte så en demokrati ska fungera? Och Sourze är en spegel av vårt samhälle ... Du tycker att jag är bitsk!? Jag!? Du skulle bara veta hur bitsk jag kan bli även om jag har ovanligt lång startstäcka innan pedalen trampas i botten. Här har jag nu fått underlag som mer än väl motiverar det senare, men inser att det inte skulle förändra något i rätt riktning. Men arg är jag å dina vägnar. När skolbarn mobbas anser jag att det är mobbarna som skall byta skola, men även där finns en motsatt åsikt. Det finns dom som anser att det är mobbaren det är synd om. Och visst är det så. Riktigt synd om!
|
| |