Ålderskillnad ingen skillnad

Den här tråden diskuterar artikeln Ålderskillnad ingen skillnad.
Inlägg #1: Postat: 2008-11-29 22:55:00
Sunny
Visst kan man älska över åldersgränserna. Jag har älskat en man nu i snart 45 år som är mycket äldre.Problemet är att han statistiskt sett kommer att dö när som helst nu 84 1/2 år o svårt sjuk medan jag teoretiskt kan leva mycket länge till.Å andra sidan kunde jag blivit kär i en annan 17 åring som kört ihjäl sig vid 18:Livet är en chansning.
Inlägg #2: Postat: 2008-11-29 23:05:00
Arn
# Sunny, du har en förmåga att skapa tänkvärda tankar som är trivsamt att läsa trots att det handlar om allvarliga saker. En tanke slog mig, ponera att det finns en hemlig agenda där man följer det naturliga urvalet? Som tillräcklig gammal kan man nästan ana sig till vilken kategori av människor man i första hand tar hänsyn till och knappast handlar det om äldre människor alltså gamlingar om du så vill, om denna företèelse är lika runt hela vårt land skulle vara intressant att veta.
Inlägg #3: Postat: 2008-12-04 18:02:00
madamehussein
Att det skulle vara mer okej för en kille att ha en yngre tjej än tvärtom ser jag som en feministisk myt. Är det inte kvinnor/tjejer som uppmuntras till att leva ut sin sexualitet och är det inte killar/män som ständigt blir fördömda?
Inlägg #4: Postat: 2009-03-25 02:08:00
conansweden1
Skulle man rent praktiskt och teoretiskt kunnat ha valt ut sin partner på BB när den föddes... Då ÄR det, enligt mig, en form av pedofili. Sedan spelar det ingen roll åldern.
Inlägg #5: Postat: 2009-04-06 11:16:00
Robinsonbjörn
Du har nog rätt i att det oftast är kärleken som för ihop männskor till ett par, men det gör även makt, status och pengar! Det är bara tta se sig om i världen bland par av stor skillnad i ålder.
Laddar...