Avslöjande i Agenda

Den här tråden diskuterar artikeln Avslöjande i Agenda.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2008-11-25 13:39:00
John Gustav
Vad är detta för lekstuga? Släpp sargen och kom med ut på isen. Införskaffa ett liv och lev det på livets villkor istället för att gnälla på varandra likt tvättstugehäxor!! Sourzepro - dagenskommentarer?
Inlägg #22: Postat: 2008-11-25 14:31:00
Janne B
Kalle R/ Gå du runt på lite olika företag i din närhet och tala om att du har lite ont om pengar men att de kanske ställt undan en fem år gammmal felfri dator - för de skulle ha det senaste i datorväg. / Jag har kollat blocket o hittat en skärm nägra mil bort.../För ett halvår sedan köpte jag en felfri saab för 4000 kr via Blocket.
Inlägg #23: Postat: 2008-11-25 16:18:00
KalleR
Janne, det var inga dåliga förslag du kom med. Tänk en bra Saab för ett pris Grattis! Fick höra av min granne tvärs över farstun, at han hade fått tag i en väl fungerande dator på loppis, vilket jag ser som ett vågspel, men tur måste han ha haft. Snäll som han är gav han mig en pinne som man sätter in i USE porten så att man kan rädda de program man vill spara innan min dator upphör att fungera totalt.
Inlägg #24: Postat: 2008-11-25 16:26:00
KalleR
Härlig svenska man skriver eller glömmer att kolla, att alla ord hänger med, t.ex som "bra" alltså bra pris borde det stått. nu får man väl CMO,0 på sig igen för detta han som själv inte har lärt sig att stava och än mindre förstår gammal fin svenska med ordstäv som man endast hittar i gamla böcker.
Inlägg #25: Postat: 2008-11-25 16:35:00
Janne B
Kalle /Just nu är det extra viktigt att försöka leva lite billigt. Kyrkor och en del andra organisationer har ju second hans butiker som heter Myrorna. Hjulet mm Där finns praktiskt taget allt - även perfekta lite använda kläder. Jag har möblerat upp flera lägenheter för några tusen kr på det sättet.Just datorer ska man inte köpa där men massor av el hushållsmaskiner mm Prydnadssaker för småslantar som kan bli julklappar....
Inlägg #26: Postat: 2008-11-25 17:03:00
KalleR
Appropå Jul Janne, läste i DN att tyskarna saknar massor av Jultomtar så här inför Julen. Men hur firar de Jul nere i Tyskland egentligen? vi i Sverige har inte samma vanor som de har i Tyskland, förmodligen har de ett amerikanskt stuk på Julhandeln där en Tomte skall vara med i nästan varenda varuhus.
Inlägg #27: Postat: 2008-11-25 17:55:00
Janne B
TOMTEN har många namn och användningsområden ute i världen. På en del håll finns han bara i den kommersiella världen medan Jesusbarnet med Maria finns i hemmen. Köpmännen har inte lyckats att erövra Jesus för sina syften - är en intressant iakttagelse. Lucia är väl lite delad.
Inlägg #28: Postat: 2008-11-25 23:20:00
Karin Holmberg
Suck. Ingen reflektion på mina inlägg #2345. :-o
Ja, ja, det fanns tydligen annat som var viktigare att diskutera.

Men ni måste ändå FÖRSTÅ och förhoppningsvis bli lite inspiererade att det faktiskt ÄR BRA ROLIGARE att bo i en stadsdel med lagom mycket liv i, gentemot ett innerstadskvarter där det enda man ser är tjuriga små tanter med sina krullhåriga pudlar?
Det ÄR bra stelt i många hyresområden ÄVEN om de inte är de finaste.
JAG har råkat ut för ett mycket smart blandat område. Där både bebyggelse och annat gör att det är ett gäng blandade kategorier som bor där.
Det är den starkaste stadsdelen jag bott i.
Det finns villaområden här där det bor rätt välställda, inte långt ifrån är det annan typ av 40tals flerfamiljshus. Sen är det i kombination med gettoliknande loftgångshus.
Enstaka höghus.
Resultatet är en HELT underbar stadsdel.
Bygger man så här i större utsträckning, så skulle det leda till en större styrka över hela staden Stockholm.
Inlägg #29: Postat: 2008-11-25 23:23:00
Karin Holmberg
Däremot när det finns gangsterliknande områden som HAllunda och Rinkeby som blir mer och mer getto, så förlorar HELA staden på det.
Även de som skärmat sig ifrån det med att bo i bostadsrättsområden och i innerstan. Dessutom lever de inte i verkligheten då de bor i sina skyddade grannkvarter, men verkligheten kommer på ett obehagligt sätt rätt var det är göra sig påmind även för dem.
Inlägg #30: Postat: 2008-11-25 23:56:00
Karin Holmberg
Gert Wingårdh är ju inne på det här med att blanda begyggelse, Fast i för extrem bemärkelse för jag ska köpa hans idéer.
Men jag förstår vad det är han vill uppnå.
Denna "Wingårdh"s-strävan kan man ha, MED grönområden i behåll.

Blanda olika typer av bebyggelse, för att det tillför det där trevliga livliga, MEN INTE för mycket höghus tack som Gert vill ha.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...