Avslöjande i Agenda

Den här tråden diskuterar artikeln Avslöjande i Agenda.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2008-11-23 22:50:00
Tiwaz
Politiker i gemen är en klass för sig, där verklighetsförankringen totalt saknas vilket tydligt visar sig då man ska få något svar om något konkret ur dem; då är det ju mer regel än undantag att man använder ett slingrande språk. De svarar ens i de fall de får två alternativ till svar d v s ja eller nej. Men en bra och belysande artikel om hur vi låter inkompetenta idioter styra oss. Stackars Sverige!
Inlägg #2: Postat: 2008-11-24 18:58:00
Karin Holmberg
Jag tror exakt som Du, att båda lägerna undviker samtalsämnet eftersom man drivit på utförsäljningen av allmännyttan och ombildningar till bostadsrätter, och fullständigt negligerar konsekvenserna.
Föraktfullt så trivs man i sina "upprensade" bostadsområden.
Offentligt kan man prata varmt om integration, men på sin egen gata trivs man med "att slippa slöddret".
Jag har bott själv över hela Stockholm. Jag måste säga att Östermalmskvarteren var de mest avskyvärda.
Jag bor i en integrerad stadsdel nu, och det är det bästa stället jag bott på i hela Stockholm många kulturpersonligheter bor här också. Jag har aldrig haft så mycket trevliga grannar. Många svarta just i mitt hyreshus Däremot INTE Tensta. Det har blivit ett urdystert getto nuförtiden Det känns inte äkta när politiker/offentliga personer pläderar för...
Inlägg #3: Postat: 2008-11-24 18:58:00
Karin Holmberg
…HUR underbart det var att växa upp i Rinkeby, och ska visa sig så där förortsromantiska samtidigt som de numera bor på Östermalm.
Om vi däremot undviker sådana typer av extrema getton, så skulle vi kunna få starka stadsdelar med LAGOM bra mångfald.
Det ger styrka åt en stadsdel om den är lagom integrerad och ”blandad”. Jag skulle inte vilja bo i en skyddad verkstad totalt ”avskiljd” stadsdel.
Arbetade ett tag på Lidingö i en skola och jag tyckte synd om ungarna.
Inlägg #4: Postat: 2008-11-24 18:58:00
Karin Holmberg
Och var än jag bott i Stockholm, då det varit övervägande ”svenskt” så brukar det ”i gemen” vara ganska stelt och konstigt mellan grannar.
Men som sagt, på sista stället i en stadsdel i Stockholm så har det varit mer blandat bland grannarna och helt plötsligt fick jag mycket mer trevliga grannar.
Inlägg #5: Postat: 2008-11-24 18:59:00
Karin Holmberg
Sen detta med att det är oroligt även kriminellt, i stadsdelen. Där känner jag också –Jag vill inte bo helt avskalat från detta.
Detta försigår ju ändå någonstans i Stockholmstrakten. SKA jag då växa upp helt avskilt från det?
Hur ska mitt barn bemöta det om hon senare i livet ”stöter på det”?
Inlägg #6: Postat: 2008-11-24 18:59:00
Karin Holmberg
De som bygger in sig i ”skyddade communitys” är säkert den typen av människor som vill skydda sig mot allt, här i livet? Livrädda för livet.
Inlägg #7: Postat: 2008-11-24 22:07:00
Ragnhild Blücher
Mitt blygsamma krav är att alla ska tala svenska som bor i Sverige. -Sedan får dom gärna vara indigoblåa i nyllet eller kolsvarta från topp till tå, men SVENSKA språket gäller !
Inlägg #8: Postat: 2008-11-24 22:11:00
Janne B
DÅ RAGNHILD får du allt köra ut infödda samer och de flesta tornedalningar, kväner osv. De flesta skåningar är obegripliga för mig men jag tänker låta dem stanna.
Inlägg #9: Postat: 2008-11-24 22:18:00
Ragnhild Blücher
Janne: Givetvis ska våra naturfolk och lantisar i allmänhet lära sig svenska ordentligt. -Bunta ihop lantisarna med invandrarna, och sätt dom vid en ordentlig skolbänk !det gäller även Sven-Olle Olsso
Inlägg #10: Postat: 2008-11-24 22:36:00
CMO
På det sättet skulle ni ju i alla fall bli av med KalleR/ArHo. Men frågan är vilket land som skulle ta emot honom?
Inlägg #11: Postat: 2008-11-24 22:45:00
Janne B
Ragnhild / Det lilla problmet jag har med dig kvarstår. Jag vet aldrig när du skämtar eller är allvarlig eller i ngt annat läge. Hoppas att du har kul...
Inlägg #12: Postat: 2008-11-24 22:45:00
Janne B
CMO Alaska ligger väl bra till....
Inlägg #13: Postat: 2008-11-24 23:09:00
Unto S
#9 Menar Brünhilde flyktinghataren Sven-Olle Olsson från Sjöbo? Han dog för tre år sedan 27/11 2005. Så någon utbildning behöver han inte här på jorden. Han dansar nog med Braunaumannen en tryckare tillsammans med adeln i Himmelen. På lördag visar SVT tredje delen av Wagners opera Nibelungens Ring dvs Siegfried. Det får vi inte missa.
Inlägg #14: Postat: 2008-11-24 23:30:00
KalleR
Jaha, man märker att nattens ämne handlar om diblomati då behövs bildat folk för detta, men någon av eder har väl den skolning som erfodras förmodar man så att den personen avstår att trampa någon på tårna.
Inlägg #15: Postat: 2008-11-25 00:36:00
CMO
#11/ Nej det är problemet med Brunhilda, hon är lika trist och poänglös vare sig hon skämtar eller är allvarlig.
Inlägg #16: Postat: 2008-11-25 08:59:00
KalleR
CMO,0 och du själv? trist är du men du bör inte vara en sämre karl,än att du kan ändra på dig och bli lika fin i kanten som de flesta är som skriver på Sourze. Dina klavertramp fra,mstår enbart som klumpigt och några poäng plockar du inte med en sådan framtoning, det enda du vinner med ditt beteende är hat och förakt. Så är det min vän, till slut lär du väl upptäcka det själv att folk hatar och dig mer och mer, men det är bara att gå på vi andra klarar oss nog ändå. E.P.
Inlägg #17: Postat: 2008-11-25 10:33:00
KalleR
Är det någon som är duktig på datorer som kan förklara för mig, vad orsaken är, att den hänger upp sig så att man måste avbryta skrivandet med delete och ta en dust med aktivetetshanteraren och stoppa proccesen, och när man är tillbaka till ruta ett är all text försvunnen och får skriva om igen det man redan har skrivit ned. Jag har en gammal dator som är nio år gammal som är seg och långsam för det mesta. Mycket hakar upp sig när man skriver något, så den så kallade röda tråden bryts gång på gång när man skall skriva av sig på CMO t.ex. och berätta vem han är, detta borde vara onödigt men ni vet hur han bär sig åt mot hyggligt folk och just detta vill man att han skall sluta med och det är väl ett skäl om något eller hur.
Inlägg #18: Postat: 2008-11-25 11:59:00
Janne B
Jag är inte duktig på datorer trots att jag varit med sedan hålkortstiden.Men jag hade precis samma bekymmer som du under lång tid och trots experthjälp - så hjälpte inget. Så jag hade turen att få tag i en en annan dator nästan gratis av en släkting.Den är inte felfri men....// Nu har jag i stället stora bekymmer med att skärmen stänger av sig själv - alla tror att det är fel på on/0ff knappen - utsliten efter ca 12 år. Så jag har gett upp o ska om några dagar hämta en annan men rätt lika skärm för 250 kr. Samt hoppas att den är bättre----Datorer ,med tillbehör är slitvaror. Det finns folk som byter tangentbord varje år....
Inlägg #19: Postat: 2008-11-25 12:18:00
KalleR
Hej! Janne, förmodligen är det hög tid även för mig att skaffa en ny dator. Det finns en dataskola i våningsplanet under mig, man får väl gå med håven och fråga dem om de kan undvara en dator för en billg penning när de köper nya datorer nästa gång. Olustigt nog jäklades datorn för mig när jag skulle svara dig, men nu skall väl detta gå att skicka hoppas jag.
Inlägg #20: Postat: 2008-11-25 13:01:00
KalleR
Länk: spycatcheronline.co.uk Denna sida är förbehället CMO,0 som Sourze specielle snokare i människors privatliv som han gärna förnedrar med ärekränkande rader.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...