Mer manlighet på våra dagis

Den här tråden diskuterar artikeln Mer manlighet på våra dagis.
Inlägg #1: Postat: 2008-11-10 08:24:00
Mahria
Jag håller med dig, i allra högsta grad, men kan inte låta bli att tänka tanken om inte ekonomin spelar en betydande roll? Jag är själv relativt nyutbildad lärare, 3,5 års studier, med nära 200000:- i lån, och fick en ingångslön på 19000:- jan -06 I min klass var det 2 av 40, som var män och jag tror att det ser liknande ut i hela landet. Eller? Detta är problemet, tror jag, yrkets låga status och lönesättning. Vad tror du?
Inlägg #2: Postat: 2008-11-11 12:43:00
Ragnhild Blücher
Tyvärr finns det fördomar mot män som jobbar på dagis, och jag erkänner gärna att jag blir misstänksam när äldre gubbar jobbar med småbarn. -Dessutom snackas det mycket bland föräldrarna, och varje dagis har sin utvalda pedofil. Alla har hört något, men ingen har sett gubben tafsa i verkligheten !
Inlägg #3: Postat: 2008-11-11 23:13:00
Jocke S
Hela barndomen domineras av kvinnor. Jag tror inte det går att göra något åt detta faktum, det kanske inte ens är önskvärt? Därför vore det bättre att det erkändes offentligt. Det kommer således aldrig att bli någon "jämställdhet" på området! Inte ens om det blir "50 kvinnor i styrelserna"! :-
Laddar...