Inlägg #1: Postat: 2008-11-10 08:30:00
|
Pia K |
Bra att ni höjer era röster! Det kanske är det som behövs?!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-11-10 10:01:00
|
peter_ |
"En riktig man, för att använda mig av ett beprövat knep, finns till för våra barn av egen vilja och tar vårt lustfyllda och utmanande ansvar som vilken bra förälder som helst." Så har det alltid varit trots kvinnochauvinisternas hetsande skitsnack. Sedan finns det, och har alltid funnits, människor, både män och kvinnor, med karaktärsstörningar, vilket medför att man gör dåliga val och prioriteringar, som blir föräldrar, med eller utan avsikt.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-11-10 10:22:00
|
Joakim_J |
Bra text och jag håller med om mycket. Angående Lisa Magnusson så är hon inget annat än en gapig, okunnig och fördomsfull Linda Skugge wannabe. Det är bara tragiskt att man av gammal vana fortfarande tror på Aftonbladet att personer som Lisa Magnusson behövs i debatten. Att man med andra ord tycker att hat och fördomar är det rätta. Men så är ju AB feministernas högborg och propagandaapparat No 1. Så vad kan man egentligen förvänta sig annat än okunnighet.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-11-10 14:00:00
|
myrboa |
Kvinnor säger, tycker. Men vad säger, tycker ni män själva?? Jag har ingen aning om hur det är att leva som man.För att förstå och lära mig/oss behöver män berätta från/ur sitt perspektiv hur det är och kan vara att leva som man. Allt andrahanssnack, vad och vem det än handlar om..är och kan inte vara annat än andrahandsinformation. Tycker att män i mångt och mycket inte heller är särskilt befriade från "såå är kvinnor" Har svårt att förstå hur vi ska kunna nå fram till varandra om "män och kvinnor" människor Ska ställas mot varandra.Vems felet är osv. Öppenhet är väl en bra början!!?? Vi behöver.. från båda håll.. slänga allt vad martyrskap och synd om tankar all värdens väg och våga möta varandra och oss själva som de vi är..just nu.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-11-11 11:42:00
|
Daniel_23 |
Mycket bra och aktuell artikel om de problem vi har att handskas med i vår konstanta strävan mot jämlikhet! Det är sant att även vi män blir könsdiskriminerade och det är bra att du höjer rösten i dessa relevanta frågor. Det förväntas ju, trots allt, att vi inte klagar så mycket över den många gånger asymetriska arbetsfördelningen i omvårdnaden av våra barn. Men om vi VILL vara mer involverade, ska det då stoppas pga fördomar om historiskt sett "dåliga" fadersfigurer?
Man ställer upp för sina barn för just barnens skull. Det bör alltid vara prio 1.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-11-11 13:14:00
|
Ragnhild Blücher |
Samtidigt får ni män skylla er själva också, för ni skulle kunna säga ifrån lite skarpare när ni blir diskriminerade. -Lär er att säga ifrån, helt sonika !
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-11-11 13:19:00
|
Ragnhild Blücher |
forts: Se bara hur vi kvinnor har lärt oss att säga nej, och tag lärdom därefter. När CMO könsdiskriminerar mig genom att säga "nazihilda", "brünhilde", "ta inte ragnhild på allvar" etc, så säger jag ifrån. -Håll truten på dig, ditt fördomsfulla svin !! då känns det bättre, jag lovar
|
|
Inlägg #8: Postat: 2008-11-11 14:24:00
|
Unto S |
#7 Ja du, Brünnhilde. Det är inte fy skam att bli kallad Brünnhilde. Du följer väl i SVT var annars Richard Wagners ”Der Ring des Nibelungen”?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2008-11-11 23:05:00
|
Jocke S |
Bra beskrivning från hjärtat! Det märkliga är, att trots att så många beskriver sin frustration här på sourze, över hur hela könsdebatten missköts. Så händer nästan ingenting i vanliga media eller i politiken. De kör bara sin litania om "jämställdhet" - uteslutande på ena könets villkor. Fjäskställdhet!
|
|