Visst känner du dig lurad?

Den här tråden diskuterar artikeln Visst känner du dig lurad?.
Inlägg #1: Postat: 2008-11-07 23:36:00
loose change
mycket välskriven Martin. Jag håller med, så länge vi fortsätter leva som vi gör inget kommer att hända, spelar ingen roll hur mkt vi klagar, det är pengar som gäller. Folk ska sluta köpa aktier, privatpensioner och lägga pengar i banker. får jag föresla en alternativ till madrassen till de som är rädda med mkt kontant hemma? JAK banken, läs om det på www.jak.se
vad sägs att bygga en nätverk av vanliga människor som inte vill vara med i sistemet.
maila gärna mig lulr2001yahoo.com
Hälsningar
Inlägg #2: Postat: 2008-11-09 14:33:00
Ragnhild Blücher
En skön västerländsk ton i artikeln, för att inte säga amerikanskt självironisk. Vidare kan gamla vapenförråd, uttjänta tvättstugor, utedass och jordkällare fungera lika bra som ett uselt bankkonto. -Vi pensionärer klarar oss dock med den gamla kakburken. Kapitalet är inte större än så !
Inlägg #3: Postat: 2008-11-09 20:29:00
Martin Ekdahl
Loose Change - Jag har kollat in länken som du skickade. Jag måste nog läsa på lite om er bank innan jag kan uttala mig med bergfast säkerhet, men det är intressant eftersom jag hade tänkt ägna en senare artikel åt att propagera för ett "medborgarbanksystem" liknande det som jag ser i er verksamhet.
Inlägg #4: Postat: 2008-11-09 20:33:00
Martin Ekdahl
Tack Ragnhild. Kakburken fungerar bra. Själv har jag en gammal glassyltburk här hemma som jag kan lägga mina pengar i.
Inlägg #5: Postat: 2008-11-10 15:48:00
Ragnhild Blücher
Där ser man :- Martin hänger med i svängarna, till skilnnad från den trögtänkte CMO. -Det finns hopp om en levande debatt trots allt !
Laddar...