Sex säljer

Den här tråden diskuterar artikeln Sex säljer.
Inlägg #1: Postat: 2001-10-15 18:18:00
nihilisten
det handlar om anständighet.
att låta bli helt enkelt.
ansvaret vilar på skribenten.
jag skulle kunna bomba Sourze med porrberättelser men jag inser att det inte hör hemma här.
det borde H:O oxå göra.
men hon är för dum.
därför existerar begrepp som eugenik.
Inlägg #2: Postat: 2001-10-15 18:24:00
Henrik Hermansson
"Såna är vi" - argument är enbart fegt. Det finns sidor hos en människa som gör att hon hellre t ex misshandlar än resonerar. Det är aldrig rätt att medvetet tala till primitiva instinkter. Det är inte för den skull fel att skriva om sex - om det väcker långvariga tankar eller frågor.
Inlägg #3: Postat: 2001-10-15 21:40:00
Juanita Zanetti
De där programmen som du tar upp är ju helt patetiska, allt handlar om sex i Fråga Olle och nästa samma sak i de andra programmen. Sex säljer, de är helt sant varför skulle annars en halvmiljon människor bänka sig framför "Sex and the City"?
Inlägg #4: Postat: 2001-10-15 23:11:00
Daniel
Det jag kritiserar är det uppenbara i att folk har med könsord i sina rubriker för att få många läsare till dåliga artiklar. Ska det ha med könsord så får det banne mig också skriva om sex. Intet mig emot.
Inlägg #5: Postat: 2001-10-16 10:28:00
susanne D.
I Afrika finns det ingen snö. Därför är snö inget diskussionsämne i Afrika. Skulle vi resonera på samma sätt med rubriker som anspelar på könsord, skulle människan bli mycket mer intresserad av viktigare ämnen. Dessutom är det inte så många artiklar som verkligen handlar om SEX. Istället syftar orden på någonting i tredje hand. Snälla skribenter, fall inte för grupptrycket, skapa storverk utan "sex som säljer"
Inlägg #6: Postat: 2001-10-16 11:01:00
Johan
Debatteras det inte om livets stora och små frågor här på Sourze? Sex tillhör väl livet? Därför skrivs det artiklar i ämnet. Så enkelt är det. Man kan inte låta bli att skriva om en del av livet bara för att den handlar om ett visst ämne.
Laddar...