New York, New York

Den här tråden diskuterar artikeln New York, New York.
Inlägg #1: Postat: 2008-10-17 22:27:00
Janne B
JA BIRGITTA Kom igen och berätta hur du och det landade. DU är verkligen på rätt ställe under en historisk tid...
Inlägg #2: Postat: 2008-10-17 22:50:00
CMO
Jag tycker Manhattan är fantastiskt. Om du ska göra sightseeing rekommenderar jag de röda dubbeldäckar bussarna. De säljer biljetter till dem vid Times Square och du kan hoppa av och på hur många gånger du vill. De kostar visserligen en slant men det är ett bra sätt att se mycket av stan på kort tid. Se till att ha varma kläder för man ser bäst från "övre däck" och där saknas tak.
Inlägg #3: Postat: 2008-10-17 23:29:00
GunnarL
Det är alltid en god upplevelse att läsa Dina artiklar Birgitta - Du skriver så jäkla bra! Nu önskar jag Dig stort lycka till på Din resa. Det är något visst med "storstadens puls". Själv har jag aldrig varit i NY men skulle gärna åka dit. Fast min storstad är London, som jag älskar.
Inlägg #4: Postat: 2008-10-18 12:51:00
Lars Nilsson
Här några tips. En fin gratisresa är Staten Islandfärjan från Whitehall Street in lower Manhattan. Fin utsikt över Manhattan, Ellis Island och Frihetsgudinnan. När man kommer till Staten Island går man bara av och går ombord igen. Var inte heller rädd att åka tunnelbana. Billigt och bra men skall Du åka buss måste Du ha jämna pengar annars blir det liv och kiv. En bra krog i New York, förutsatt att Du gillar fisk och skaldjur, som jag kan rekommendera Grand Central Oyster bar. Se här:Länk: oysterbarny.com Vid tvåtiden på em är det lite folk. Vid lunch är det packat. Gillar man kött är denna krog ett bra val: Länk: smithandwollensky.com Ett kul sätt att få en överblick av New York är att åka båt runt Manhattan. Finns lite olika varianter och prislägen. Brukar ta sådär en 2,5 timme eller något.
Inlägg #5: Postat: 2008-10-18 15:14:00
Ragnhild Blücher
New York är inte längre vad det var, och staden kallas träffsäkert för "New Nairobi". En vit mans mardröm och knappast en stad att ta med sig barnen till. - Åk till Memphis eller Dallas istället, så lär du träffa mkt trevligare amerikaner !
Inlägg #6: Postat: 2008-10-18 16:08:00
CMO
Nazihilda hallucinerar igen.
Inlägg #7: Postat: 2008-10-18 18:46:00
Lars Nilsson
Brunhilde har fått för sig att det inte finns några svarta i Memphis. Hon vet uppenbarigen inte att stan ligger i sydstaterna.
Inlägg #8: Postat: 2008-10-18 19:33:00
Pia K
När jag var i N.Y. lärde jag känna 5e Avenyn och vad som fanns där. Metropolitan, Guggenheimers med en intressant Andy Warhol-utställningModerna museet och Central Park. Kan ju vara en början, om du inte redan varit där. När jag var där, tyckte jag de hade väldigt breda trottoarer och fina magnoliumträd som blommade på side-walken.
Inlägg #9: Postat: 2008-10-18 20:46:00
Pia K
Lärde även känna Picasso i N.Y.
Inlägg #10: Postat: 2008-10-18 22:37:00
monccan
Jag hoppas du och dina barn får en fantastisk tid. Berätta gärna om dina upplevelser...jag väntar med spänning!
Laddar...