Barn i EU lever i terror

Den här tråden diskuterar artikeln Barn i EU lever i terror.
Inlägg #1: Postat: 2008-10-15 10:56:00
Elvy
Jo men bland dåtidens svenska barn för 50 år sedan, så förstörelselustan inte lika stor, som den är bland nutidens svenska barn. Vad kan det bero på?
Inlägg #2: Postat: 2008-10-15 11:59:00
susanna s
är det kortare köer till bup mottagningarna i länder som avskaffat aga
Inlägg #3: Postat: 2008-10-15 12:29:00
violafrid
Ju starkare patriarkatet är ju ofta förekommer det våld i form av aga och misshandel. Avskaffades det så behövs egentligen ingen lagstiftning eftersom det hela ju redan står i barnkonventionen. I Sverige dödas 16 kvinnor varje år av sina män. Vi har lång kvar att gå, men domen mot Tito är ett steg i rätt riktning.
Inlägg #4: Postat: 2008-10-15 14:45:00
CMO
Konstigt, jag har också rest en del i EU och har aldrig vad jag kan erinra mig sett ett spädbarn få stryk. Säkert förekommer det, även i Sverige.
Inlägg #5: Postat: 2008-10-15 15:00:00
Elvy
Om alla till kroppen vuxna människor, alltid vore bra samhällsmedborgare, så skulle det heller aldrig finnas, någon anledning att på något sätt tillrättavisa något barn.
Inlägg #6: Postat: 2008-10-17 13:17:00
Daniel Wijk
Håller helt med i att aga är 100 fel. Det som violafrid skriver har ingenting med saken att göra och verkar vara från någon slags radikalfeministisk pampflett. Att blanda in sådant skit i detta ämne tjänar inget syfte förutom att få färre människor att bry sig. Dessutom dödas fyra män per år utav sin kvinna. Men det tänkte eller brydde hon sig naturligtvis inte om. I min värld är alla lika värda därför är jag inte och kommer heller aldrig kalla mig "feminist".
Inlägg #7: Postat: 2008-10-17 13:18:00
Daniel Wijk
Lite trist att sidan du länkar till lider av ett irriterande designfel också som lätt kunde fixas :-P
Inlägg #8: Postat: 2008-10-17 13:26:00
peter_
Nämen har det kommit en radikalfeminist och kvinnochauvinist till forumet!! Det sägs att det är vanligare att kvinnor slår barnen än att män gör det. Kvinnor skulle bära upp våldets pedagogik minst lika mycket som männen. Är det bara en skröna som Patriarkatet spridit för att vilseleda de som ännu inte frälsts till den rätta läran?
Inlägg #9: Postat: 2008-10-17 14:04:00
Ragnhild Blücher
Vad skiljer Mariann Andersson och hennes vidskepelse från Monica Dahlström-Lannes och hennes vidskepelse ? - Inte särskilt mycket !
Inlägg #10: Postat: 2008-10-17 15:51:00
Jocke S
8 Vad jag sett har ingen länk dock så är det åtminstone i USA mest mammorna/kvinnorna som slår barnen. Har själv sett ett fall på fritidshem, 2 rejäla örfilar. I T-banekampanj så hette det förstås "när pappa slår", i Rädda Barnens en bild på en man...Enklast så. Och tar man överhudtaget upp det i Sverige totalt nertystade "kvinnors våld mot män" med forskning och bevis här på sourze så är man "aggressiv" förmodligen en kvinnoförtryckare. Lite hämnd får vi väl stå ut med, "patriarkatet"...
Inlägg #11: Postat: 2008-10-17 16:21:00
peter_
jag har aldrig sett någon man slå något barn. Dätemot så har jag flera ggr sett kvinnor slå barn för att få dem att lyda. Nu har inte det grova våldet direkt med det att göra, det är nog oftast alkohol och missbruk inblandat, men det är icke desto mindre en våldsbaserad pedagogik. Tjejer använder gärna våld i konflikter om de är säkra på att vinna. Se på era barn eller minns er egen uppväxt. Våldet i parrelationer och i samhället i stort har helt enkelt inte de orsaker som feministerna hävdar. De blockerar både analys och framsteg. De utnyttjar och sviker offren för våld, såväl kvinnor, män som barn.
Inlägg #12: Postat: 2008-10-17 17:50:00
peter_
Alla ni som hukar för det feministiska trycket, kolla in denne kille och skäms:
Länk: blogg.svd.se
Inlägg #13: Postat: 2008-10-17 17:52:00
Jocke S
Enligt min meníng, så spelar samhället ut barn mot deras föräldrar, och kvinnor mot män. Man kollar inget djupare om orsaker, aga kallas rätt ut för misshandel i TV. Också då "mäns våld mot kvinnor"...Och var är analysen och metodiken, förutom skandalen roks...? Jag såg en regeringsrapport för ett tag sedan på nätet glömde ta den tyvärr. Den började ungefär så här: "Lagen mot aga är en stor framgång, hela attityden mot aga har helt förändrats bla bla". Det var "jämställdheten" typ, eller "den politiskt odiskutabla framgången". Men vad följer längre ner? Jo hela misslyckandet, polisrapporterna: "Barnagandet har ökat under hela 90-talet" stod det, osv. Dubbla budskap, ungefär som "världens mest jämstställda land", kontra "problemen ökar för kvinnorna, diskriminering på nätet, mot kvinnliga chefer" osv, osv. Vad jag kan se har många familjerelaterade problem ÖKAT stadigt. En orsak är den fruktansvärt dåliga debatten som aldrig tilläts börja från scratch! Med dito politik.
Inlägg #14: Postat: 2008-10-17 18:03:00
Jocke S
Ho ho, wow, tack för den Peter, verkligen härligt! Ja jag skyller ju halva extrem, för det är vad den är på de flata männen en "jämställd" utgångspunkt!. Först journalisterna, på DN t.ex. Sedan de fjolliga politikerna i FP och V och S osv. De har gjort feminismen och framför allt kvinnorna en björntjänst. Tala om typ "lilla gumman". ELLER motsatsen kanske: "Jag är en liten lydig gubb som aldrig säger emot..." Definitivt ingen av dem "jämställda". "Lågt i tak-debatt" är en ren underdrift...
Inlägg #15: Postat: 2008-10-17 18:04:00
Jocke S
"halva extrem för det är vad den ärfeminismen" skall det vara...
Laddar...