Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Enligt min meníng, så spelar samhället ut barn mot deras föräldrar, och kvinnor mot män. Man kollar inget djupare om orsaker, aga kallas rätt ut för misshandel i TV. Också då "mäns våld mot kvinnor"...Och var är analysen och metodiken, förutom skandalen roks...? Jag såg en regeringsrapport för ett tag sedan på nätet glömde ta den tyvärr. Den började ungefär så här: "Lagen mot aga är en stor framgång, hela attityden mot aga har helt förändrats bla bla". Det var "jämställdheten" typ, eller "den politiskt odiskutabla framgången". Men vad följer längre ner? Jo hela misslyckandet, polisrapporterna: "Barnagandet har ökat under hela 90-talet" stod det, osv. Dubbla budskap, ungefär som "världens mest jämstställda land", kontra "problemen ökar för kvinnorna, diskriminering på nätet, mot kvinnliga chefer" osv, osv. Vad jag kan se har många familjerelaterade problem ÖKAT stadigt. En orsak är den fruktansvärt dåliga debatten som aldrig tilläts börja från scratch! Med dito politik.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?