Finanskrisen: Som om inget hade hänt

Den här tråden diskuterar artikeln Finanskrisen: Som om inget hade hänt.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2008-10-14 09:53:00
Janne B
Jocke. Om du läser igenom vad du själv skrivit innan du skickar - så behöver du inte gå in med dagliga rättelser!
Inlägg #42: Postat: 2008-10-14 12:08:00
Jocke S
Du har blivit mer än lovligt opporunistisk Janne B! Jag har rättat här på slutet eftersom petnoga personer haft åsikter om bagateller. Det är kanske hög tid att också sluta ta hänsyn till geriatriska och medicinska skäl, eller vad tycker du själv?
Inlägg #43: Postat: 2008-10-14 14:00:00
Janne B
Jocke/ Jag är inte så petnoga,men texten ska vara begriplig. Jag skriver massor av fel och sitter sedan och rättar innan jag skickar. Ofta läser jag igenom mitt första lilla manus tre ggr och rättar efterhand. Jag anser det vara en artighet mot mina läsare. Förr skrev jag snabbt med sex fingrar, nu långsamt med tre.
Jag hade en IBM-maskin ett tag - en sådan med skrivkula.
Jag skrev mycket snabbare än vad skrivkulan hann med . DET var kul!
Inlägg #44: Postat: 2008-10-14 14:37:00
CMO
"Visst är det sorgligt med denna vana på sourze att förvränga andras formuleringar?" Just det Jocke! Just det...
Inlägg #45: Postat: 2008-10-14 14:54:00
Jocke S
44 Exempel? Fram med bevis eller ett tillfälle bara så skall jag besvara det! Det är så man debatterar. För min del har jag aldrig påstått att "oljan tar slut vilken dag som helst". Där är mitt exempel på din förvrängning. Att du avfärdade allvaret i finanskrisen står ju utom allt tvivel, även om jag inte hade dina korrekta formuleringar till hands. Du kanske minns själv? :-Google verkar ej funka här mer än på rubriker. Att "skicka datorer till Afrika" och "sparka på handikappade" mitt fel kanske som lockade dig? är väl inte så kul kanske? Skall man ta dig på allvar får du skärpa till dig CMO!
Inlägg #46: Postat: 2008-10-14 14:58:00
Jocke S
Tillägg 45 "Giftläckande skrotdatorer" skall det vara.
Inlägg #47: Postat: 2008-10-14 15:05:00
Jocke S
Tillägg 2/45 Finns nån petnoga i närheten? Sen var du ju inte alls ensam om att tro finanskrisen skulle vara snabbt övergående då i våras.
Inlägg #48: Postat: 2008-10-14 15:19:00
CMO
#45 Istället för att ta mig på allvar borde du nog ta dig själv på lite mindre allvar.
Inlägg #49: Postat: 2008-10-14 17:21:00
Jocke S
fyrtioåtta Hö, hö, tas på allvar CMO? Ho,ho, men kul är du ibland. Sen kan man ju alltid dölja sina xyz-värderingar bakom en clownmask! "Det var bara ett skämt!" DU har kanske förläst dig på MAD?
Inlägg #50: Postat: 2008-10-14 17:28:00
Jocke S
43 TAck snella magister bruntegård förr de goda råden! De skall vara begriplitt, jaha för vem som hälst, inga grenser alls? Läs genom, jaha, 123 gånger ok! Rätta , vara artig, oj jasså minssann! Får man inte ge elacka pickar då? De gör ju alla aNdra. Åsså stava förrstås! Tack takc!
Inlägg #51: Postat: 2008-10-14 17:37:00
Jocke S
Herregud vad barnslig jag är, det smittar av sig Janne, men det bjuder jag tillbaka på. Du kan kolla igenom mina artiklar om du orkar. Det finns nästan inte ett fel, varken stav- eller grammatiskt! Utan stavkoll. Jag går igenom mina artiklar 20-30 ggr säkert, varenda ord vägs, även kommatecken. Jag har läst 5 främmande språk, och klarar mig på dom utom latinet. Dessutom på både norska och danska som talades i mitt föräldrahem. Min svenska är inte fulländad men levande, och humorn uppskattas av de som har sådan. Så du är inte rätt man ändå Janne. Och särkskilt artig är du inte heller alltid! När man skriver kommentarer och det är snabb debatt kan det bli fel. Hos de flesta, det trodde jag var avklarat? Lev väl i din värld!
Inlägg #52: Postat: 2008-10-14 23:06:00
Karin Holmberg
Det är ju BRA om folk inte är stressade. Än så länge har krisen inte "slagit till" här i Sverige, det tycker jag inte man kan säga med Volvo-varslen, men om den gör det, så FÖRVÄRRAR hysteri och stress bland folk, finanskrisen.
Inlägg #53: Postat: 2008-10-15 22:34:00
Sunny
Aktuell ja. Det mest skrämmande för en ganska oengagerad kvinna som mig är att jag i flera år sett krisen komma.Senaste nyår slog jag vad med min son:jag sade att lägenheterna kommer ta gå ner 30 under året o småhusen 15.Han säger 40 eller mera på de små innerstads lägenher: så lånt tror jag inte de faller föränn i vår. innerstadslägenheterna. lägenhetern ai innerstan kommer taa gå ner 30 i år o småhusen ungefär 15
Inlägg #54: Postat: 2008-10-15 22:41:00
Sunny
Det skrämmande är väl att de som bestämmer politiker o storfinansen oxå måste ha sett detta komma o att de bara stuckit huvudet i sanden o blundat medan de skapat

åt sig den sista profiten. De måste ju ha insett hur det står till när vi gräsrötter kan se det så tydligt?
Inlägg #55: Postat: 2008-10-15 23:04:00
Uno Hansson
Det underliga är väl att det har tagit så lång tid. Detta har jag väntat på i minst 20 år, och dessutom att det skulle bli betydligt värre. Men det kanske tar ytterligare 20 år tills nästa bubbla spricker, och då blir det nog betydligt värre. Men förhoppningsvis kan det ju hända att vanligt folk vaknar innan dess, och själva börjar göra stora förändringar.
Inlägg #56: Postat: 2009-02-23 15:34:00
Janne B
Det är några månader sedan jag skrev denna artikel. Sedan dess har många länders ekonomier nästan rasat samman. Island måste kanske gå i ekonomisk union med Norge för att överleva. Danmarks ”kolonier” verkar plötsligt vara nöjda med nuläget. Tiotusentals svenskar blir varslade eller uppsagda varje månad. Men på min ICA-butik går folk omkring som vanligt och handlar nyttigt och onyttigt. Festivalerna i TV är grannare än någonsin. Ingen rädder för vargen här…
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...