Inlägg #1: Postat: 2008-12-02 14:01:00
|
Janne B |
MIN stora beundran för att du orkar prestera denna berättelse från din rollator osv. Återkommer.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-12-02 14:34:00
|
Unto S |
Tack Sunny! – Jag har aldrig varit i Sankt Petersburg, men nu till sommaren blir nog resan av kolla min dikt ”Europa”. Min mormor är född i Sankt Petersburg och hon tillhörde den tyska minoriteten som bodde i staden. Så mina gener kryllar av hantverkare och byggmästare som deltog i arbetet med Petersburgs vackra stad. I släktkrönikan finns även en hovdam till den tyska prinsessan som sedermera blev Katarina II. Men några släktingar kommer jag inte att träffa. Förbindelserna bröts efter den ryska revolutionen. Och under andra världskriget när tyskarna belägrade Petersburg då en miljon människor dog av svält är chanserna små att någon i släkten överlevde, särskilt när deras modersmål var tyska.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-12-02 15:14:00
|
Beth4020 |
Tack för en trevlig historielektion.....det är så jag får lust att åka dit.....Välskrivet och "nyfiket" :-
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-12-03 13:40:00
|
steno |
Hej Sunny, gott att se dig i spalterna. En underbar berättelse. Jag reste i jobbet till Leningrad en gång med båten som bar Lenins förnamn och så småningom hölls kvar i StockholmDet var under Sovjettiden och jag minns inte så mycket av dagarna där än att de gav ett trist intryck. Efter din berättelse skulle jag vilja vara där igen. Såg att Jan antydde rollator. Hoppas att du mår bra. Texten andas glädje i alla fall. Ha det gott och god helg.
Hälsningar Sten
PS Jag har publicerat några kapitel ur min roman "Den brinnande kocken" på kapitel1.se samt några noveller DS
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-12-03 19:40:00
|
Sunny |
Hej igen:Så roligt att höra av dig! nej med min Rullator kan jag minska både värken från artrosen o skona det jobbiga hjärtat så jag känner mig fri igen.Simmar en timmma om dagen.Jag var Över när det hette Leningrad oxå.första gången var 1980
En brinnnade kock låter kul! Frågan är om han brinner upp eller vad han brinner för??
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-12-03 22:14:00
|
steno |
Du kan ta ett smakprov här:
Publik webbadress till din bok:
Länk: kapitel1.se
Nej, han brinner på ett annat sätt.Jag har också en novell på samma ställe:"Premiär på kalljord" Våren var efterlngtad då inga unga hade bostad...Rollator verkar vara en smart uppfinning. Jag får skaffa en så småningom men i kväll har jag jympat en timme så än är jag pigg/Ha en skön helg.Kram/Ste
|
|