|
Inlägg #1: Postat: 2008-09-13 22:41:00
|
|
Janne B |
Ramona Jag tycker du har gett en mycket bra beskrivning av hur maktlös man kan känna sig som inbjuden publik, Man får bara reda på delar av grundförutsättningarna. Som vilka övriga inbjudna är.Jag var med i stora mediasvängen i Umeå på 1960 -1980 talet. Det var vetigare då men jag kan inte minnas något tillfälle då jag tyckte jag fått en just behandling. Av 5 minuters intervjuer blev det ofta 30 sek som sändes redan dä.....Fy fadderullan.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-09-13 22:44:00
|
|
Janne B |
När man sitter på kvällarna och ser på uttalanden som vår kända politiker gjort under dagen så ska vi minnas att det mesta är krympt till nästan oigenkännligthet. Carl Bildt fick kämpa hårt kl 13 i P1 i dag för att räta ut en massa konstigheter.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-09-13 23:06:00
|
|
GunnarL |
Jag har ännu inte sett programmet men tänker göra det. Man kan bara förundras över hur olika saker och ting kan upplevas av olika personer. Signaturen Bongo Bongo blev omedelbart en vän av censur när han sett Ramonas uppträdande i TV det var alltså Ramona som skulle censureras bort. Kent Katt föreslog rubriken "En galning i Debatt" och även Uno Hansson har negativa synpunkter på Ramonas beteende. Och Ramona skriver ju att hon precis som vanligt var heligt förbannad! Det skall bli intressant att se vad som egentligen hände. Att Debatt är ett skitprogram och att Janne Josefsson är en stor egotrippad skit kan väl inte överraska någon?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-09-13 23:24:00
|
|
Mahria |
A, då har man fått ett ansikte på dig då, trevligt!!!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-09-13 23:27:00
|
|
Ramona Fransson |
Det underliga med hela den här händelsen, är att från att jag, med två fingrar, puffade på Peter Sunde en gång på axeln, har det mer eller mindre beskrivits som misshandel. Det var som jag skrev, i en av alla bloggar som utpekar mig som den vansinniga tanten, hahhahaha, att snart står det väl i någon blogg att jag slagit Peter Sunde i huvudet med min handväska. Här kan man tala om att det blir en hönsgård av en fjäder.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-09-13 23:56:00
|
|
Kent Katt |
Program som "Debatt" har ju avlöst varandra genom åren. De rör om litet på ytan och sedan över till något annat. Jag jämställer sådana program med dokusåpor. Något man slapptittar på - gärna så sällan som möjligt.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-09-13 23:59:00
|
|
Sunny |
Ramona: Jag har flera vänner som kan känna igen sig här!
Direktsändningar är alltid riskabla. Programledaren är ju som regel ute efter sensation o de medverkande ska stå för detta.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-09-14 08:15:00
|
|
Pia K |
Men det finns ju många som är egotrippade skitar, men likafullt får medhåll i alla fall!Exempel finns på nära håll! Solidaritetstanken bland oss som skriver på sourze, är väldigt stor, skit eller inte.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-09-14 09:17:00
|
|
Bongo Bongo |
Lägg av, Ramona! Om du tycker att det acceptabelt att tafsa på någon samtidigt som du skriker och viftar med en felaktig tidningsartikel så har du en jävligt skev bild av hur en debatt ska gå till. Tycker att du ska be Peter Sunde, och tv-tittarna, om ursäkt.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-09-14 10:46:00
|
|
Kent Katt |
Janne Josefsson var en hedersprick som såg till att du inte fick hållas så att du hade gjort bort dig än mer, Ramona. Jag tycker faktiskt att du allvarligt skall fundera på om han inte åtminstone är värd ett tackkort? Jag betackar mig i alla fall för slikt oborstat beteende från din sida i televisionsrutan framöver. Jag är glad att jag inte hade barn hemma som såg eländet.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-09-14 12:26:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Vi vill ha längre sändningstider och fler TV-debatter, för är det något samhället behöver så det mycket Debatt. -SvT får begripa att det finns en efterfrågan på att deltaga i debatten ! en helt dedikerad Debattkanal vore perfekt
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-09-14 12:39:00
|
|
Jocke S |
11 Mycket bra förslag! Här finns verkligen att göra, för demokratin, och för åsiktsspridning och medvetandegörande från olika folkgrupper. Och med skickliga debattledare som kan få fram även ett udnerhållningsvärde. För det är vad som kan skapa intresse, det måste vara någotsånär lustfyllt utom i särskilt känsliga ämnen!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-09-14 14:32:00
|
|
Janne B |
Jag har en oförskämd fråga till Ramona! Fick du någon ersättning för att du lade ner flera timmar på detta eller fick du bara reseersättning? Jag anar att främsta orsaken till dessa debattprogram är att de är så billiga att producera. Det var nog länge sedan de hade någon påverkan på opinionen. VAD är det som påverkar en opinion i dag?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2008-09-14 14:33:00
|
|
Janne B |
VAD ÄR DET SOM STYR OPINIONEN I EN DEMOKRATI? Detta är ju en högst väsentlig fråga! Kan jag få ett antal begåvade svar på detta?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2008-09-14 14:39:00
|
|
Jocke S |
14 Jag tror att det är KaOsTeOrIn...
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2008-09-14 23:54:00
|
|
CB |
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2008-09-14 23:54:00
|
|
CB |
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2008-09-15 12:35:00
|
|
Karin Holmberg |
Men du syntes väldigt bra iallafall, Ramona. Du tog mycket plats och man märkte din åsikt lång väg och hela tiden. Du nickade, höll med, visade antipati för åsikten osv. Du hade ett jättetydligt kroppsspråk.
Jag tycker du var kavat och framåt! :-
Men jag tror jag aldrig sett någon BLI SÅ NEGLIGERAD i en debatt.
Som dessutom har så mycket att säga.
VAD var det med Josefsson? :-o Varför gjorde han sådär? Hade han något emot dig?
Det var väldigt märkligt. Du satt ju och räckte upp handen och väntade på din tur och hade det sociala samspelet.
Hur kunde de bete sig sådär?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2008-09-15 15:41:00
|
|
GunnarL |
Nu har jag tittat på "Debatt" och måste säga att jag förstår inte alls varför en del kritiserar Dig för Ditt beteende Ramona. Det var väl helt normalt och jag kan förstå Din frustration över att inte få komma till tals. Men studion var ju full av folk och de flesta fick inte säga någonting. Jag antar att alla var där i ambitionen att få yttra sig.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2008-09-15 16:20:00
|
|
Bongo Bongo |
Jaha, nu påstår Ramona att hon bara klappade Peter Sunde en gång på axeln. Förut så var det två petningar. Jättetydligt kroppsspråk? Ja om man med jättetydligt menar expressionistisk teater. Skäms, Ramona! Har du bett Peter Sunde om ursäkt ännu?
|
| |